Nekromanti Äventyr *Spoiler* Ni i HBG vet vilka ni är -Hasko-

Harff

Veteran
Joined
17 May 2005
Messages
33
Hejsan.. Jag tänkte i lite vida slängar och kom att tänka på att en riddarkampanj från EON(något vi spelat några gånger) och en italienska maffia-kampanj har riktigt många likheter. I princip har du förläning på ed om du har kommit upp dig lite. Du har feodal-systemet, samt över ordnade och underordnade.

Det jag letar efter är händelser och tips angående maffian kampanjen. Jag kan dela med mig av vad jag kommit fram till hitintills.
Jag tänkte att dem 3 spelarna skulle ha samma titel och några underhuggare. dock överordnade som kräver tribut varje vecka. Sen är är det upp till spelarna att införskaffa sig den tributen. Oftast är det ju beskyddar verksamhet för det är minst jobb, men bankrån och liknande går ju också.

Jag har hittat lite kartor från maps.google.com, där jag har börjat märka ut kvarteren som spelarna har hand om, samt dem olika butikerna så spelarna kan lägga upp en mer specifik strategi(Dem har precis tagit över området).
Jag har inte bestämt mig riktigt vilken tidsepok, antingen Blade Runner staden eller nutids-staden. Den senare är enklare att visualisera, medan den första är coolare bakgrund till äventyret. Jag funderar starkt på att lägga in mörka kultkrafter och ockultism i vardagen(Hjältarnas vardag), för att ge det hela en dimension som inte enbart är scarface-ripoff.

Det jag mest letar efter är mer vardagliga händelser. Tjallare, rivaliserande gäng, dåligt knark på gatorna etc etc. Har ni några egna erfarenheter? Kanske huskartor? Synpunkter? Idéer? Tacksam för all feedback...

Vet att detta forumet mest handlar om det kommande N3, så detta kanske kan ge liten paus i den dialogen.
 
Top