Nekromanti Ärkemagiker!

sanarialven

Veteran
hejsan, jag tänkte spela ärkemagiker men vilka färdigheter behöver man? och nått bra namn? vilka aspekter bör man kunna? och addressen till den där ärkemagikersidan skulle inte sitta fel.

Pendragon

Swashbuckler
hejsan, jag tänkte spela ärkemagiker men vilka färdigheter behöver man? och nått bra namn? vilka aspekter bör man kunna? och addressen till den där ärkemagikersidan skulle inte sitta fel.
Lite spontant skulle jag föreslå ett annat rollspel, i annt fall kan du ju kolla in artikeln om antitetisk magi på Drunoks Drängar.

/Joel

Berfa

Veteran
jag tänkte spela ärkemagiker men vilka färdigheter behöver man?
alstra <aspekt>, besvärjelse, transformera...som vilken magiker som helst =)

vilka aspekter bör man kunna?
De som känns bra =)...(läs: de du vill)

och addressen till den där ärkemagikersidan skulle inte sitta fel.
http://maginsmastare.cjb.net/ ...bra sida...läs igenom den.. då har det nog klarnat =)

/Berfa, som gillar magi =)

Drakvrede

Swordsman
För ärkemagikern i Eon - kolla in min sida...

Hehe, "this looks like a job for me, so everybody just follow me..."
:gremgrin:

Jupp, kolla in min hemsida <font size="4">[color:\\"red\\"]Magins Mästare - Ärkemagikerns handbook[/color]</font size> för mer info om hur man spelar en Ärkemagiker till Eon. Håller dessutom på och uppdatera kapitlet Praktisk Ärkemagi , för att göra det ännu bättre, med fler Ärkeeffekter, fler vanliga effekter, besvärjelser och ritualer. Så håll ögonen öppna, för snart är min Ärkemagikersida ännu bättre!
:gremlaugh:

sanarialven

Veteran
Re: För ärkemagikern i Eon - kolla in min sida...

jag gillar din sida skarpt men vet inte om SL går med på att jag ska få spela en sådan mäktig person :gremfrown: får se, hoppas det iaf, svårt rollspelande, men kul.

Drakvrede

Swordsman
Om Ärkemagikern...

jag gillar din sida skarpt men vet inte om SL går med på att jag ska få spela en sådan mäktig person
Kul att höra att du gillar min sida - alltid trevligt med lite uppskattning.
:gremlaugh:

Och javisst, Ärkemagikern är sannerligen en mäktig person, men med stor makt kommer - och krävs det! - stor insikt och ansvar. Så det är definivt ingen karaktär som passar, åtminstone inte om man ska rollspela en Ärkemagiker, om man bara är ute efter att spela en karaktär med maximal "blow-shit-up"-kapacitet, liksom...

får se, hoppas det iaf, svårt rollspelande, men kul.
Huruvida din spelledare tillåter dig att rollspela en Ärkemagiker, är ju förstås en helt annan fråga. Det är faktiskt svårare än man tror, och kräver betydligt mer av både spelledaren och spelaren än vad vanliga rollpersoner gör; trots allt är Ärkemagikern en så pass mäktig och målinriktad person, att det krävs mycket gott rollspelande och stor insikt för att förstå hur man bäst gestaltar en sådan karaktär. Och för att inte tala om det faktum att en Ärkemagiker definitivt kräver mycket Stora Kampanjer, för att överhuvudtaget platsa; slänger man in en Ärkemagiker i en liten "down-to-earth-let´s-kill-some-orchs"-kampanj, ja då har man inte förstått mycket av hur en Ärkemagiker fungerar.

Så det är definitivt en krävande roll att rollspela - inget att rekommendera för beginners, helt enkelt.
:gremsmile:

sanarialven

Veteran
Re: Om Ärkemagikern...

som tur är så har jag rollspelat i några år faktiskt :gremlaugh: och jag tycker verkligen om storslagna kampanjer. efter att ha fått inspiration av sagan om ringen så började jag fastna för ärkemagikern efter Gandlaf såklart :gremwink: