Nekromanti Är det inte jävligt märkligt att...

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Är det inte jävligt märkligt att pastan alltid måste kokas 2-3 minuter extra från angiven tid, för att den skall bli genomkokt?

Är det inte jävligt märkligt att snösvängen alltid kör förbi 5 minuter efter man skottat färdigt och hunnit in?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Du måste lära dig att tänka positivt.
Jag tycker om al dente och bor i hyreslägenhet så hyresvärden skottar åt mig. :)
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Är det inte jävligt märkligt att alla måste tänka positivt... :cool:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Är det inte märkligt att i Skövde är det alltid motvind oavsett åt vilket håll man går?

Är det inte märkligt att i Göteborg regnar det snett nerifrån?

Är det inte märkligt att det inte regnade en enda dag i Borås förra året?

Jo, faktiskt. Dagen var den trettonde maj.
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
597
Krille;n141802 said:
Är det inte märkligt att i Göteborg regnar det snett nerifrån?
Så jäkla sant. Ofta regnar det liksom vågrätt rakt in i ansiktet. Jag har en idé om att tillverka ett Göteborgsparaply med fyra skärmar, som skyddar från alla håll.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Daniel;n141889 said:
Så jäkla sant. Ofta regnar det liksom vågrätt rakt in i ansiktet. Jag har en idé om att tillverka ett Göteborgsparaply med fyra skärmar, som skyddar från alla håll.
T4:a?

Onna schtick!
 

Daniel

Swordsman
Joined
7 Apr 2009
Messages
597
Både med den dräkten och med det fyrsidiga paraplyet hade regnet hittat en väg in ändå.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
PAX;n141721 said:
Är det inte jävligt märkligt att pastan alltid måste kokas 2-3 minuter extra från angiven tid, för att den skall bli genomkokt?
Italienarna jag jobbar med skulle svimma om de läste det här. Använd spoilertaggar i sådana här lägen så att vi kan undvika missöden. Ja, vi har alltså på riktigt haft upprörda diskussioner om det här med pastakokning på lunchen.

Annars en skön tråd! Carry on.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Är det inte jävligt märkligt att klockan knappt hinner ringa tolv på nyårsnatten, innan semlorna står nybakade på fiket i stan?
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Är det inte jävligt märkligt att husdjur, som enligt de flesta källor inte ens har något färgseende, med osviklig precision väljer ut en utlagd tröja eller annat plagg med avvikande färg, att sitta på (och håra ned)?
 
Top