Nekromanti Ännu en 70-talist har hittat tillbaka

Korman

Veteran
Joined
4 Aug 2015
Messages
12
Hej! Gammal rollspelsnörd som vaknade till liv för en fem år sedan och nu har börjat gå ned sig i rollspelsträsket igen. Började spela -85/-86,först Mutant, sedan DoD och lite annat, dock bara svenskt. Samlar numera på gamla Äventyrsspelsgrejer (från "min egen" tid, d.v.s. c:a 1985-91) och har dragit igång en MÅ0-kampanj tillsammans med några vänner och bekanta, både gamla rävar och fullständiga oskulder. Det är dock (för) långt mellan tillfällena, och däremellan läser jag med stort nöje diverse nya och halvgamla grejer (jag missade t.ex. Undergångens Arvtagare när det begav sig) eller tittar på Peter Johanssons gamla omslag till de första Mutantäventyren. Bor i Stockholm sedan tio år, men är född och uppvuxen på västkusten. Har tidigare haft konto här men tror aldrig att jag har postat ett enda inlägg. Få se nu om detta första följs av fler...
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,979
Location
Ludvika
Hrj Korman! Jag tycker mig vagt känna igen dit namn, men det kan ju vara från något annat sammanhang. Just Stockholm har ändå en rätt hyfsat rollspelsscen (beroende lite på vad man tycker om) som är rätt lätt att haka på om man vill utöka sitt spelande Den 2:a torsdagen i varje månad hålls ett litet minirollspelskonvent på Dragons Lair (Kungsholmstorg) där det bara är att dyka upp (det brukar dyka upp trådar här på forumet med väldigt kort varsel). Nästa Repetikon borde alltså vara på torsdag nästa vecka. Det är ett jättebra tillfälle att träffa några av Stockholms rollspelare på och kanske pröva på lite nya rollspel. Där spelas det rätt mycket OSR (typ gamla, gamla Dungeons and Dragons) men också lite annat skoj.

RasmusL här på forumet brukar till och från annordna "flummspelskvällar", även dessa brukar annonseras här på forumet. Rätt annorlunda från Äventyrsspels gamla grejer, men jag rekomenderar alla rollspelare att pröva på några av de flummigare spelen åtminstånde någon gång. De ger en del intressanta nya idéer till hur man kan spela om inte annat. Och vem vet, kanske upptäcker man att man råkar gilla det =)

Utöver det håller det på att startas upp lite nya grupper nu under hösten som sats ihop av folk härifrån forumet, men jag har inte benkoll på om det finns några platser kvar där. Ska se om jag kan leta upp tråden.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,979
Location
Ludvika
Den här och den här tråden avhandlar lite spel i Stockholm (den senare uppstod ur den förra).

Som sagt har jag inte koll på om de är fulla eller hur det blev, men jag har för mig att ur en enstaka förfrågan blev det tre separata spelgrupper =)

Edit: Var har jag huvudet? På Dragons Lair spelas det också Dungeons and Dragons 5th edition (Som är ett rätt kul spel även om man aldrig riktigt föll för DnD-stuket av spelande) med jämna mellanrum. Jag har tappat koll på hur ofta sen jag flyttade från Stockholm, men är du intresserad finns det grupper på Facebook och det kanske går att orda en inbjudan dit.
 
Top