Jag har precis dragit igång en Western-kampanj, problemet är dock att reglerna för strid inte känns riktigt anpassade för ett mera lågmält spelande utan revolverdueller i gryningen eller uppgörelser på stadens enda gata. Eftersom kampanjen utspelar sig i Kansas 1855 och rollpersonerna är äventyrslystna nybyggare så upplever jag reglerna lite för spagettivästernaktiga. Framförallt allt är det systemet med vapensnabbhet som jag reagerar på, men även träffreglerna borde kunna förenklas.
För tillfället är jag inne på att plocka bort snabbhet helt och hållet och istället ersätta den med ett avdrag ifrån träffchansen för den som vill göra fler handlingar. Vad tror ni om det greppet? Finns det någon annan som har lekt med samma tankar som mig?
För tillfället är jag inne på att plocka bort snabbhet helt och hållet och istället ersätta den med ett avdrag ifrån träffchansen för den som vill göra fler handlingar. Vad tror ni om det greppet? Finns det någon annan som har lekt med samma tankar som mig?