Nekromanti Ädla rollspelare

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Snus

<I>"Skaffa snusburk!"</I>

Nej. Mina spelare behöver aldrig bekymra sig för något sådant då jag antingen kastar ut mina snusprillor genom
fönstret eller spolar ner dem i toaletten. Lägga snus på
bordet är, IMHO, vidrigt.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Coca-Cola [OT]

Vad är det med rollspel och Coca-cola ? Vår spelgrupp hinkar
cider mer än cola. Och dessutom mer kaffe. Vadan denna
fasciantion för coca-cola ?

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Hmm... [Kanske OT]

Kom att tänka på senaste spelkvällen där vi spelade i en av spelarnas före detta bikupeodlingshus, eller vad fan man skall kalla det. På ett litet soffbord slängde vi upp en fåtölj, där jag som SL satt, och i en halvcirkel runt mig hade vi solstolar(!), mitt i ett gammalt smutsigt rum, fyllt av spindelväv och gamla bikupor. Både jag som SL och mina spelare använde varsin sån där låda som man har bin och odlar honung och sånt i som bord... :gremsmile: Ljus fick vi från levande stearinljus...

Blev mäktigt att sitta där i den upphöjda positionen...

"The strongest tyrant cannot crush freedom of thought"
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Hmm... [Kanske OT]

En gång så stack vi ut i skogen till en sjö (Vi bor i Örgryte, Göteborg, ca 20 minuters cykling) för att bada och spela rollspel. Träbord fanns det ett där, och SL satte sig på en soptunna.. En hög sådan alltså! Han fick sitta med fötterna på bordet.. /images/icons/wink.gif

(Fast sedan började det regna och vi släpade in bordet under ett regnskydd, och satt där tills det började läcka in.. Då stack vi vid nästa uppehåll. Tråkmånsar.. /images/icons/wink.gif)




/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: Hmm... [Kanske OT]

När jag var mindre spelade vi ofta på vår ladas övervåning.
Det var mörkt, man fick en creepy känsla nästintill hela
tiden (vindtätningen var inte den bästa så det blåste in
för jämnan och smekte nackhåren). Det var ganska tufft, men
sådant extravagant spelande pysslar vi inte med längre.

Kan kanske vara en idé att återuppta det. Stämningen blev
ju så mycket bättre då.

/Alexander Gyhlesten

"Det du inte vet har du ingen aning om"
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Vi äter chips och dricker cola, vatten och saft. Jag som SL sitter i en gammal fåtölj som ibland faller sönder, spelarna sitter i en soffa och på min säng. Det händer ibland att en spelare blir tillsagd för att han trummar på den gambianska jembe-trumma som står bredvid min säng. Annars är vi rätt "normala".

I de fall då vi inte spelar hemma hos mig befinner vi oss vanligen hos min kompis Samuel, där vi befinner oss i ett dunkelt upplyst (jag har aldrig sett det i full belysning, trots att jag känt Samuel i drygt nio år) rum med en lädersoffa (lagom för två-tre pers), två läderfåtöljer och, givetivs, SLs fåtölj med småförråd för godis och tärningar.

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Coca-Cola [OT]

I vårt fall beror det på att cola finns att tillgå i 2-litersflaskor, medans cider finns i 1½-litersflaskor, och är dyrare. Sedan har vi ibland ett halvdussin Jolt-Cola stående bredvid, en flaska koncentrerad saft och, inte att förglömma, en vattenkran! På grund av luftens sammansättning och temperatur i spelrummet föredrar vi kalla drycker framför varma.

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Vår spelgrupp sitter ner å äter en pizza, men läsk & godsaker. Menm na ska ej äta för mycket för då blir man inte koncentrerad på rollspelandet, tycker jag. Själv så dricker jag mest JOLT, eller tar mig en Virgin (om någon vet vad det är) Häromdagen så stannade vi uppe 12 timmar & spelade rollspel. Snacka om att det var kuligt!!
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Re: Angående bordet

Att spela på sandstrand är inte så lämpligt kanske, det brukar blåsa något så djävulskt. Att hämta upp sitt rollformulär från havet eller en liten unges sandslott kan vara ett störande moment.

Dessutom rullar tärningar faktiskt inte alls bra på sand.

Sedan jag skaffade min värjkäpp är spelarna mycket lugnare...

- Bobby
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Coca-Cola [OT]

Kalla drycker föredras alltid före varma, undantagsvis utomhus under någon kall vinterdag (lajv?)

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Klart men vet vad en osklud är, det är vad som kan rädda dan en tråkig dag i skolan.

Finns inget bättre än att få ta en Os...äh, låt oss säga Virgin cola.

/King Kromm
 
Top