NYHET Terraforming Mars TTRPG

Hur är det nu, det finns någon kontrovers kring spelskaparna, visst?
 
Noterar också att jag nyss backat en CoC-kampanj från Shadowlands Games.

Jag tänker såhär: Jag är ganska ointresserad av att ge FryxGames mina pengar, även om familjens konservativa åsikter nu kanske inte märks i spelen.
Jag kommer därmed också att vara ganska ointresserad av att köpa Terraforming Mars-rollspelet även om ämnet intresserar mig och även om jag är nyfiken på hur de löser rollspelifiering av ämnet.

Däremot, om Shadowlands Games' enda problem är att de samarbetar med FryxGames om TM-rollspelet så tänker jag att jag inte skulle ha några större problem med att köpa eller kickstarta grejer från dem där pengarna inte går till FryxGames.

Vi vet ju inte ens ifall de känner till FryxGames-familjens åsikter… (Min misstanke är väl att de vid förfrågan skulle välja "så-länge-det-inte-märks-i-spelen"-inställningen eftersom de annars skulle behöva typ dra sig ur hela projektet, men den som lever får se)
 
Är det någon som vet mer om "vad man gör" i spelet? I brädspelet är man ju som spelare en korporation som tävlar med andra om att vara mest framgångsrik i terraformingsprocessen, vad är tanken att man ska spela i en rollspelsversion?
 
Hm... generational rules låter intressant:
  • A new iteration of the Estirpe system to encourage generational rules and the development of team projects.
 
Jag tycker det ser våldsamt generiskt ut
I completely agree. Play Mars to Stay instead :)

 
Jo, men ingen AI i framtagandet enligt skaparna.

"Ingen AI" är verkligen en så låg ribba att hoppa över att den enda signalen det sänder är att hela projektet i vart fall inte är ren shovelware.
AI sänder signalen att man inte bryr sig om sin egen skapelse, saker som känns generiska och oinspirerade har ju alltid funnits.
 
Nu har vi väl bara sett några få teaserbilder, och de följer väl brädspelets grafiska stil (konstigt vore det väl annars) - så vi får väl se hur det artar sig när Kickstartern drar igång.
 
"Ingen AI" är verkligen en så låg ribba att hoppa över att den enda signalen det sänder är att hela projektet i vart fall inte är ren shovelware.
AI sänder signalen att man inte bryr sig om sin egen skapelse, saker som känns generiska och oinspirerade har ju alltid funnits.

I det här fallet borde de dessutom redan ha tillgång/rättigheter till alla bilder från brädspelet.
 
Hade missat att det var Kenneth Hite o Gareth Ryder-Hanrahan som skriver spelet ihop.

Såg det nu - det är vad som kan vilja få mig att köpa det. Hite är en av vår tids bästa setting-makare, och Gar är helt rubbat produktiv och van att spela andrafiol till honom.
 
 
Back
Top