Recent content by Tengil

  1. T

    Nekromanti Ormgudens dal tryckt!

    Finns ex kvar på SF Malmö iaf. Lyckades spjutkämpe komma igenom? Trodde jag påpekade det rätt tydligt och förmågan krossvapen skapades istället? /Tengil
  2. T

    Nekromanti Saga-trudvang, slp-konvertering

    Riotminds har väl gått igenom åtminstone 3 iterationer i deras uppdaterade version? Jag hade nog kollat igenom äventyren och höftat som Demonprinsessan föreslår. Vildhjarta (som var deras första äventyr) var skrivet för deras första variant som skiljer sig rätt kraftigt från senare? Lycka...
  3. T

    Nekromanti [Fantasy! ] Våra bästa husregler

    Den som sitter på hästryggen får några extra stridstärningar (2 st?) och varje person som försöker anfalla en person på häst får motsvarande antal färre stridstärningar Kanske måste man slå ett fysikslag plus värdet i en ny förmåga "Rida"/"Ryttare" för att hålla hästen i schack, misslyckas det...
  4. T

    Nekromanti Mana är till för att användas!

    Intressant. Skissade lite på ett magisystem och har väl inte kommit någonvart direkt men man kan bryta ner problematiken lite iaf. Om man tittar lite på andra system, inklusive dataspel, så identifierar man några parametrar. Mana - En ändlig pöl med effekten att man kan plötsligt "bursta" och...
  5. T

    Nekromanti [Fantasy!] Studie i sannolikhet

    Re: Pölarna! Ok… Du tappade mig efter andra stycket. Tredje stycket tolkar jag som 1-100 med husregel av BRP - Call of Cthulu? Eller ? Stycke 5 fattar jag, men hur tänker du det i lvling perspektiv? Ett D&d4E förfarande där det alltid ska vara spännande (det spelar ingen roll hur bra du är...
  6. T

    Nekromanti [Fantasy!] Studie i sannolikhet

    Re: Pölarna! Jag måste erkänna att jag inte tänkte svara på startinlägget först eftersom jag inte är matematiker Jag går mer på känsla av vad jag tycker är kul att slå för typ av tärningar. Jag har spelat många system och känt av vad som är tråkigt att slå och vad som är roligt att slå...
  7. T

    Nekromanti Sagaomslag av Folmer

    Mycket fint! Om jag vågar kommentera så är det två saker jag inte riktigt förstår. Jag nämnde det ena innan med exemplet krenelering. Även med fina uppdateringar så ser barfreden ut som ett 70 tals miljonprojekt och inte en borg. Om man nu ska se till detaljer. Lövet eller vad det är vid yxan...
  8. T

    Nekromanti Sagaomslag av Folmer

    Hehe, skämtet gick mig förbi =). Jag hoppas det framgick att det bara var enskilda exempel jag föreslog, i linje med Rymdhamsters och dina egna kommentarer.
  9. T

    Nekromanti Sagaomslag av Folmer

    Hade nog inte tänkt så mycket på det förrän ni kommenterade ,men jag måste hålla med er alla att bakgrunden kan bli mer levande. Krenelering, fanor, får, flyende bönder, aktivitet på borgens värn, en by på kullen etc. Det hade helt klart satt in motivets förgrund i ett sammanhang. Helt enkelt...
  10. T

    Nekromanti Ormgudens dal: rutinerade korrläsare sökes.

    Jag kan kika på det. Mvh Tengil
  11. T

    Nekromanti En bra början!

    Kan bara instämma. Jag hade samma känsla när jag spelledde. Det är väldigt smidigt som SL (kan inte uttala mig som spelare än) och snabbt applicerbart på vilket färdigskrivet äventyr som helst! Välkommen till de frälstas skara ;-)
  12. T

    Nekromanti [Fantasy! ] Våra bästa husregler

    Du verkar ha någon typ av ramverk för vad en tjuv lönnmördare är för något och hur denna bör vara rustad? Om du applicerar förenklade vapen. Antingen mina eller någon annans. Känner du då att du fortfarande behöver balansera din "tjuv"? Jag började nämligen i den änden (att få svaga vapen att...
  13. T

    Nekromanti [Fantasy! ] Våra bästa husregler

    Vet inte om det framgick i mina regler på förmågan Vildmark. Men grundtanken är har du Vildmark får du +1T på dina flesta handlingar om du befinner dig i vildmark. Exempel är då strid, smyga, spåra, upptäcka etc. Med det sagt så kör jag på din linje och tycker det är en förträfflig regel! Jag...
  14. T

    Nekromanti [Fantasy! ] Våra bästa husregler

    Sno på, kul du kunde använda något.
  15. T

    Nekromanti [Fantasy! ] Våra bästa husregler

    Utan egenskaper på vapen blir det svårt att "förenkla" vapen till +1/+2. Det kanske inte hade känts helt ok att få stryk av en luffare med kniv/stekpanna/knytnäve när man själv har ett svärd. Dessutom blir det meningslöst att bära vapen eller åtminstone något mer avancerat än en dolk. Gör lika...
Top