Rickard's latest activity

  • Rickard
    Hmm, jag har en nitpickig kritik, varför är o:et i dragonbane inte en t20 som o:et i demoner? helt fruktansvärt, nästan ospelbart.
  • Rickard
    Rickard replied to the thread Svag motivation i äventyr.
    Till Matiné så har man en månadskostnad baserad på ens sociala status (två silver per månad, normalt). Så det ger en riktlinje för...
  • Rickard
    Rickard reacted to Bolongo's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Nja, inte riktigt på det sättet. Men det finns gott om andra motiveringar inbyggda i det spelet.
  • Rickard
    Rickard replied to the thread Svag motivation i äventyr.
    Vi har också År Noll med sin bas. Jag har inte spelat spelet men jag antar att den kräver någon sorts upkeep, vilket motiverar att man...
  • Rickard
    Rickard reacted to verlandes.'s post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Detta är även grundpremissen i utmärkta Electric Bastionland!
  • Rickard
    Rickard replied to the thread Improvisera konsekvenser.
    Ja, spel är dåliga på att lyfta fram det så jag tror en majoritet inte spelar på det sättet eftersom det är någonting en smärre variant...
  • Rickard
    Rickard reacted to Rangertheman's post in the thread Improvisera konsekvenser with Like Like.
    Måste en konsekvens alltid vara negativ och direkt? I mina ögon är det en förändring av fiktionen man är ute efter, inte att ständigt...
  • Rickard
    Rickard replied to the thread Svag motivation i äventyr.
    Smugglaren i Star Wars d6 kom med en trevlig backgrund, nämligen en skuld för att kunna köpa ett rymdskepp. Coriolis hade samma koncept...
  • Rickard
    Rickard reacted to Nässe's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    En fiffighet i Ur Varselklotet är att varje rollperson har en Drivkraft. Alltså, spelaren är ansvarig för att definiera och förklara vad...
  • Rickard
    Rickard reacted to Mekanurg's post in the thread Remake av gamla rollspel with Like Like.
    Jag har tänkt ut en Gondica-reboot med fokus på en region eller plats, såsom en del av Digerveden (tänk Siste Mohikanen med Daniel Day...
  • Rickard
    Rickard replied to the thread Improvisera konsekvenser.
    Jag kör mycket med bananbeskrivningar (men då utmanas spelarna) och har lärt mig att det finns bra och dåliga bananer. I Impro så är...
  • Rickard
    Rickard reacted to Mogger's post in the thread Improvisera konsekvenser with Like Like.
    Jo, jag förstår. Men jag tycker inte att tärningsslag är en isolerad händelse. Skulle ett spel uppmana mig att hitta på överraskningar...
  • Rickard
    Rickard replied to the thread Remake av gamla rollspel.
    Jag hade velat gjort något med Gondica men att den faktiskt motsvarar vad baksidan och framsidan visar på. Wastelands och...
  • Rickard
    Rickard reacted to Leon's post in the thread Remake av gamla rollspel with Haha Haha.
    Är allt OK med dig, @Khan? Vi är nu tre sidor in och du har inte nämnt Chronopia Orolig :(
  • Rickard
    Rickard reacted to Celledor's post in the thread Remake av gamla rollspel with Love Love.
    Wastelands! Har för mig jag hörde något om att någon arbetade på det men glömt kolla upp det mer. Var ett av de första spelen jag...
Back
Top