Menu
Home
Forums
New posts
Search forums
What's new
New posts
New profile posts
Latest activity
Members
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Log in
Register
What's new
Search
Search
Search titles only
By:
Current visitors
New profile posts
Search profile posts
Menu
Log in
Register
Home
Members
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Quadrante's latest activity
Quadrante
replied to the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
.
+1 på den! Men en sak man kan göra som äventyrsmakare, är väl att betona känslor och reaktioner.
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Oscar Silferstjerna's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
Du har inte funderat på att skriva något om hur man kan ta sig an och på egen hand vidareutveckla publicerade scenarion? Mycket av det...
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Tryggve's post
in the thread
Cyberpunk, var igår … framtiden är redan här! (…eller?)
with
Like
.
Att det möjligen kan bli svårare för mänskligheten att reproducera sig på naturlig väg känns rätt cyberpunk...
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
adrian_of_arcane_lore's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
Sådant beror ju mycket på, många köpta äventyr stoppas ju liksom in som en episod i lite längre pågående kampanjer, där rollpersonerna...
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Oscar Silferstjerna's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
Precis. Jag tänkte alltså på deckare av författare som Agatha Christie, Maria Lang och Stieg Trenter. Och för all del även diverse...
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
adrian_of_arcane_lore's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
Det här är jätteviktigt. Nu spelar ju folk olika osv (obligatorisk disclaimer), men när det kommer till utredningsäventyr så finns det...
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Oscar Silferstjerna's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
Jag har inte sett den videon, så tack för tipset! Joel Hines har medverkat i flera bra poddar. Hur rälsade hans scenarion till...
19 Apr 2025
Quadrante
replied to the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
.
Just visuella hjälpmedel skulle jag gärna se mer av. Men det gäller även hur man visualiserar informationen och strukturerat...
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Mogger's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
Som struktur ja, men även en sandbox kan vara dåligt konstruerad. För mig är den här ekvationen rätt enkel. Det handlar enbart om...
19 Apr 2025
Quadrante
replied to the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
.
Glad Påsk!
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Gurgeh's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
MODERERING Hej, jag vill bara påminna om att en ny tråd inte uppstår bara för att ni skriver det. Ni måste skapa den själva. Glad Påsk!
19 Apr 2025
Quadrante
reacted to
Oscar Silferstjerna's post
in the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
with
Like
.
En lösning är att lägga en räls (eller åtminstone en tidslinje med mer eller mindre obligatoriska händelser) i sandlådan. Då får...
19 Apr 2025
Quadrante
replied to the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
.
Mer hur man strukturerar. För även sandlådan behöver det. Men en ny tråd kan det få ha.
19 Apr 2025
Quadrante
replied to the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
.
(Sidonot) Man borde kanske titta lite på brädspelen Fog of Love eller Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr. Kanske se om man kan...
19 Apr 2025
Quadrante
replied to the thread
Hur mycket bearbetar ni publicerade äventyr?
.
Nog min erfarenhet också. Ja, men det säger inte hur det strukturerats.
19 Apr 2025
Home
Members
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
Accept
Learn more…
Top