Recent content by Primas Antonio

  1. P

    Nekromanti Legender och Hemligheter (ev spolier) För SL

    Dålig modul Vi tänkte: vilken dålig modul, nu blev ju Mundana klichéfantasy, så vi struntade i den...
  2. P

    Nekromanti Demiurgens väsen

    gnosticismen är en samlingsbeteckning "Jo, jag tycker om idén. Jag kommer förmodligen att använda den, om än lite omarbetat sedan jag läst på lite mer om genostisismen och hur Demiurgen beskrivs där" Du lär bli besviken, gnosticismen är ingen enhetlig lära utan ett samlingsnamn på en uppsjö...
  3. P

    Nekromanti Fading Suns - Genetic Soldiers

    The Changed "Player's Companion" & "Legions of the Empire" har regler för, och texter om, genmodifierade/muterade (=Changed) soldater...
  4. P

    Nekromanti Framtidsrollspel

    Tja, vad jag har förstått brukar realism i rollspelssammanhang vara lika med realistiskt regelsystem (som i neoGames spel, ingen kan väl exempelvis anklaga Mundana för realism...). Kort och gott, är saker "lagom" svåra att genomföra och rollpersonerna dör av "lagom" mycket stryk är spelet...
  5. P

    Nekromanti Sällskapet (Spoiler)

    som jag förstått det varken dyrkar de Xinu eller hjälper Mörkret, de försöker bara få till stånd en bra "deal" med den vinnande sidan...
  6. P

    Nekromanti System vs. Spelvärld (långt inlägg)

    Mitt tips Så här brukar jag göra (nåväl, ibland i alla fall) Är spelet realistiskt använder jag Unknown Armies' system (hmm, kanske inte är mest realistiskt, förutom den psykiska biten, men det är snabbt och hyfsat realistiskt) Är spelet heroiskt använder jag 7th Sea-systemet (tyvärr har de nu...
  7. P

    Nekromanti Mutant UA är dåligt

    Re: Värderingar ad absurdum Nja, riktigt så enkelt är det förstås inte... För att tänka som en "människa" (jag tror jag kan gissa mig till vad du menar med det=ungefär som oss, eller?) krävs att man uppfostras som en "människa", av en "människa", i den omgivning en "människa" brukar växa upp...
  8. P

    Nekromanti Mutant UA är dåligt

    Värden framför psykologi Hmm, detaljerad psykologisk studie? Jag efterlyste någon som helst information om hur människor tänker, ingen detaljerad psykologisk studie... Dessutom hade jag snarare tänkt mig att de värden som råder i Mutantskandinavien skulle presenterats. Värden är något...
  9. P

    Nekromanti Bort med dem...

    Å nej, är det ännu äldre? :gremfrown:
  10. P

    Nekromanti Mutant UA är dåligt

    Kritikerna besvarar kritiken Ja, allt det där känner jag till, men saken är den att jag upplever Mutant UA som Gamla Mutants värld med Nya Mutants regelsystem - gammal skåpmat! Nej, inte "gör själv då, om du tror att du kan"-argumentet. Hur skall jag bemöta det? Hur? :gremwink: Nej...
  11. P

    Nekromanti Mutant UA är dåligt

    Nej, givetvis inte (hur skulle i så fall klichéer kunna uppkomma?). Vad jag påpekade är att inte vill betala en massa pengar för att köpa en nedskriven kliché. Klichéer karaktäriseras nämligen av att de inte känns nya, utan helt känns igen. Varför skulle jag vilja köpa något sådant nedskrivet...
  12. P

    Nekromanti Mutant UA är dåligt

    Om jag blivit bortskämd beror på hur man ser på saken. Jag skall förklara: Jag brukar antingen spela mkt informationsrika spel, eller skapa helt egna världar till mina kampanjer. Jag vill däremot inte köpa "halvfabrikat", åtminstone inte om idéen som presenteras är en kliché, för klichéer kan...
  13. P

    Nekromanti Bort med dem...

    Aaaargh, varför tycker alla att Kalle Anka & Co passar in i en fantasyvärld? Ärligt talat, djurmänniskor? Förstår inte vad de tänkte på med DoD -91...
  14. P

    Nekromanti Hela världen som ett land

    Vad sägs om världsrevolution? Någon lyckades stå upp emot västimperialismen, andra följde efter, kapitaliet förlorade sin sista strid och till slut var världen samlad under en socialistisk centralregering. Jag håller faktiskt på att knåpa med en sådan värld själv, har låtit den socialistiska...
  15. P

    Nekromanti Mutant UA är dåligt

    Jag har flera gånger, i flera olika "trådar", nu påstått att Mutant UA inte alls är ett bra spel. Jag skall nu förklara varför: 1. Det består till 95% av gammal skåpmat. Jag läste nyss recenssion där följande stycke fanns Hallå? Det är ju bara en lätt modifierad version av det uråldriga %-...
Top