Nässe's latest activity

  • Nässe
    Nässe reacted to adrian_of_arcane_lore's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Ja. Det är en del av rollspelens sociala kontrakt, det är spelarnas ansvar att gilla läget och se till att göra det bästa av det...
  • Nässe
    Nässe reacted to Christoffer's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Men för att besvara huvudfrågan, är inte problemet att folk är lite arslen om de vet att de ska spela ett äventyr men ändå inte bryr...
  • Nässe
    Nässe reacted to Christoffer's post in the thread Svag motivation i äventyr with Love Love.
    Kring Traveller tror jag man måste se pengarna som ett hinder och som ett medel, målen måste vara andra och guida spelet. Har vi satt...
  • Nässe
    Nässe reacted to adrian_of_arcane_lore's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    En av orsakerna till att spelledarhandboken "Wardens operational manual" till Mothership är så jädra bra är att den i stort sätt bara är...
  • Nässe
    Nässe reacted to Skarpskytten's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Min erfarenhet är att det ofta bottnar i dålig kommunikation och oklara sociala kontrakt. Om SLs ingång är "vi ska spela det här fräcka...
  • Nässe
    Nässe reacted to krank's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Jag måste nog säga att jag tycker att det är lite av en omväg att hålla på och räkna pengar i spel, för att få fram att rollpersonerna...
  • Nässe
    Nässe reacted to Mogger's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Fast det är en rätt grund setting om man utgår ifrån att blue collars/arbetare har som drivkraft att skapa sin egen förmögenhet. Vår...
  • Nässe
    Nässe replied to the thread Svag motivation i äventyr.
    Nu fattar jag att jag är neggig men jag tycker det är en rätt tråkig morot. Är ju samma i Traveller och gamla Runequest och en rad andra...
  • Nässe
    Nässe reacted to Rickard's post in the thread Svag motivation i äventyr with Like Like.
    Smugglaren i Star Wars d6 kom med en trevlig backgrund, nämligen en skuld för att kunna köpa ett rymdskepp. Coriolis hade samma koncept...
  • Nässe
    Nässe replied to the thread Svag motivation i äventyr.
    En fiffighet i Ur Varselklotet är att varje rollperson har en Drivkraft. Alltså, spelaren är ansvarig för att definiera och förklara vad...
  • Nässe
    Nässe replied to the thread Viking t100.
    En del av de vidrigheterna som skedde i Osmanska riket var just slaveri (väldigt många barn tex som togs). Men absolut. Håller med dig...
  • Nässe
    Nässe reacted to Leon's post in the thread Viking t100 with Like Like.
    Ditt inlägg, och mitt svar, gällde specifikt slaveri. Men i allmänhet stämmer det att det försigått vidrigheter i de flesta samhällen...
  • Nässe
    Nässe replied to the thread Viking t100.
    Självklart har inte alla varit lika illa hela tiden och historien är ju också ett område för att påverka politik. Var på tal om detta på...
  • Nässe
    Nässe replied to the thread Viking t100.
    Nu är ju mina historiska kunskaper välkänt usla, men det är väl nästan omöjligt att spela något historiskt rike som varit framgångsrikt...
  • Nässe
    Nässe reacted to Svarte Faraonen's post in the thread Viking t100 with Like Like.
    Jag tänker att många historiska rollspel handlar om en romantisk fantasi om den tiden. Man vill spela viking, riddare, samuraj, musketör...
Back
Top