Recent content by Logos

  1. L

    Nekromanti för mycket magi?

    Kan det bli för mycket? Personligen tycker jag nog inte det. Om man nu ändå spelar ett fantasyspel så är det ju lika bra att bre på ordentligt. Däremot så kan det finnas en poäng med att spelarna kanske inte bör ha tillgång till vad som helst, generellt kan nog sägas att allting som kan göras...
  2. L

    Nekromanti Motståndsslag mot magi?

    Du kan göra motstånd mot vissa besvärjelser, i de fallen står det i besvärjelse beskrivningen. Förstena är ett bra exempel. Motsåndskraftig mot magi gör helt enkelt att sådana slag blir en nivå enklare.
  3. L

    Nekromanti Roligast grupp?

    Re: Hur lyckas ni med det? "Hur lyckas ni med att få så mycket nackdelar på personerna?" Vi frågar oss samma sak.
  4. L

    Nekromanti Någon som kan?

    Jo, det gör jag väl "1: hur får man nya besvärjelser" Det finns tre möjligheter. *Du kan läsa en bok som innehåller besvärjelserna. *Någon som kan besvärjelsen kan lära dig den. *Du kan skapa en egen. Detta är enligt mig det bästa alternativet eftersom det i många fall går snabbare, lättare...
  5. L

    Nekromanti Roligast grupp?

    Jo, nog känner man igen sig En gång var jag spelledare för en grupp bestående av: *En missla med sådär 7 i snitt på grundegenskaperna och de båda nackdelarna dålig andedräkt och svettningar. Han luktade VÄLDIGT illa. *En skogsalv (glömt vad de kallas) med nackdelarna kraftig hårväxt och...
  6. L

    Nekromanti Improvisation

    Re: Improvisation och talismaner då? Det står inte i klartext att det går, men eftersom allt annat tyder på att det gör det så tror jag absolut att det skulle fungera. Man ersätter bara alstringen med ett aktiveringsslag för talismanen, vilket tyvärr tar en hel runda. Kort sagt så är det inte...
  7. L

    Nekromanti Quadosh för dvärgar

    Va, jag trodde att alla som på ett eller annat sätt var medlemmar i en religion hade åtminstonne ett poäng Quadosh. Annars är man väl inte medlemm i religionen alls? Dessutom så ger ju bara den cermoni som man genomgår när man gifter sig någon poäng Quadosh, men jag kan tvärr inte komma ihåg om...
  8. L

    Nekromanti tilläggs böcker

    Mystik och Magi [nt] Här står det ingenting.
  9. L

    Nekromanti Improvisation

    Provisovisera improviserad magi inte möjligt "om du då kännar att din improvistör är dålig så lär dig Heliotropi, effekten Makt och Provisorisera en tredje gradens sådan." Ett litet problem bara, det går inte att provisovisera eller permanenta improviserad magi. Antagligen en åtgärd för att...
  10. L

    Nekromanti Improvisation

    Hur uppkom det lilla problemet Var det en medveten åtgärd för att göra det improviserade magin mindre överlägsen, eller var det ett tankefel hos kunstruktören? Jag vore väldigt glad om Krille eller någon annan som verkligen vet hur det ligger till kunde berätta varför det lilla problemet uppkom...
  11. L

    Nekromanti Improvisation

    Ett regelrätt svar Du både alstrar och väver till varje effekt var för sig, en i taget. Din spelledare har alltså fel. Vi tar det där exemplet med olära för att förtydliga saker. Alstra ataxatropi (ob2T6) Väva olära (ob2T6) Alstra ataxatropi (ob2T6) Väva beröring (ob2T6) Alstra ataxatropi...
  12. L

    Nekromanti Improvisation

    Vad virrar Xerxes om... "Och sist så väver vi ihop 3 de tre filemanten till Olära." Seriöst, 3 filament till effekten Olära? Olära tar 2 filament. Punkt. "Och den stackars saten som misslyckas med ett Vil-slag med Ob3T6 får det jobbigt." Vil-slag? Olära får målet att glömma valfri...
  13. L

    Nekromanti välja effekter

    "hur gör man när man väljer effekter vid skapandet av rp" I yrkesrutan till alla magiker yrken står det hur många enheter du får för att köpa besvärjelser, ritualer och effekter. En magnitud kostar en enhet är grundregeln. Effekter är dock ett undantag. "hur många kan man lära sig? hur mycket...
  14. L

    Nekromanti Magi?

    Re: Improviserad ataxatropi "tre ataxatropiska filment alstras och effekten beröring vävs ytterligare tre alstras för att väva avstånd sedan alstras ytterligare tre för effekten teleportera. men besvärjelse slaget misslyckas. då ska besvärjaren försöka då filamenten att dissapera kontrolerat...
  15. L

    Nekromanti Magiska artifakter

    "en artifakt har en svårighet på 2obt6 och ett värde på 15(som man ska slå under azzå) du kan juh lägga ihop svårigheten för att aktivera dem eller nåt sånt..." Det du säger är visserligen ett bra förslag men jag uppfattade den ursprungliga frågan mer som en regelfråga. Enligt reglerna finns...
Top