Re: Falloutinspirerat spel med Dod 4.0 som regelmo
jag skulle vilja ha det till SPECIAL-värde gånger två, på de grundegenskaper där motsvarigheter finns, men en ren konvertering är svårt, eftersom marginellt högre värden på högre nivåer i dod gör stor skillnad i vissa fall. men ovanstående...
själva handlingarna (automateld) är ju fristående från specialiseringarna (pistol), men är nu universella. är det detta du syftar på? det är ju onekligen skillnad mellan att använda automateld med en pistol och med ett maskingevär, men det tar inte mitt system i åtanke för stunden.
men, dels...
kan för övrigt tillägga att jag blir trött på min egen provisoriska terminologi här. specialiseringar borde egentligen rimligen heta färdigheter, men då har jag inget rimligt namn för färdigheter. kunskapsfält, möjligen, men alla handlar ju inte om kunskap. förslag?
färdighetsvärdet kommer vara hälften om det rör sig om främmande specialiseringar inom samma färdigheter. det hela är en variant av doktrinen med besläktade färdigheter, som finns i rätt många andra spel. en färdighet är helt enkelt en uppsättning besläktade specialiseringar.
mitt problem...
jag är i processen att skapa ett modulärt och skalbart regelsystem till ett spel jag sitter och jobbar med. det ska utspela sig i en nära framtid, och inspireras av rätt många olika källor, bland annat hela gibson-mytologin fram till runt bridge-triologin, sen diverse andra saker. bifogar en...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.