Re: Andra svaret och det är redan OT :) [Edited]
Underbart! Beroende på hur demonens egenskaper genereras utifrån namnet så kanske det är möjligt för en demonolog att försöka gissa sig till namnet på en demon med hjälp av kända egenskaper? Det kanske man kan göra en grej av, om det nu är så att...
Re: Namn på ... tja ... ALLT! (OT)
Det kan vara för att staffan innehåller ordet staff (personal på engelska). Annars kanske nån djuping skaffar en nånting-staff@hotmail.com för att lura av folk lösenord och grejer. :>
Re: Binära färdigheter? (OT)
När jag läste den här rubriken trodde jag först att det rörde färdigheter som man har antingen noll eller ett i, alltså antingen kan man eller ej, heh. Skulle man införa en sån typ av färdighet så skulle man kunna kalla dom... binära, ja... hum. Fast det vore iofs...
Jag har skapat ett monster!
Ja, heh, jag får skylla mig själv. Hade kunnat söka på detta innan jag postade, men nu är det gjort. Dock fick jag ju min fråga besvarad, och insåg att moddarna inte är rätt väg. Så har man gjort bort sig på wrnu. Hej och hå. Återkommer med en vettigare tråd om någon...
Re: Sagan om attributmodifikationernas återkomst
Hej och hå. Ingen förstår mig. :gremlaugh:
Jag trodde först att du trodde att dom såg helt androgyna ut, så jag försökte säga att dom såg ut som kvinnor och män, utan att vara olika stora. Fast det gick visst inte så bra. :gremwink:
Men det...
Underegenskaper (OT)
Jag har bestämt mig för att lägga ner könsmoddarna, tycker att det blir bättre om man som du låter skilladerna märkas i värden efter eget tycke, däremot har jag moddar på attributen för olika släkten. Det finns nämligen folk som är så olika människor att det bara blir...
Tack för ett mycket vettigt inlägg. Nu när man ser vilket liv det blev så är det ju solklart att det ska vara upp till den enskilda spelgruppen hur sådant ska hanteras. Och det kan man nu skriva in i attribut-kapitlet med gott samvete och goda argument. :gremsmile:
Re: Sagan om attributmodifikationernas återkomst
Det var bara ett exempel, inte så viktigt. Om du tittar en gång till så ser du nog att det inte är standardalver jag menar. Alfer i Gryningsålder ser visserligen kvinnliga och manliga ut, men är ungefär lika långa och väger ungefär lika mycket...
Re: Aldrig i livet
Självklart. Det var absolut inte det jag menade. Min tanke med hela grejen var att jag tycker att normen alldeles för ofta är baserad på mannen istället för en genomsnittlig människa, och att det blir orättvist mot kvinnliga karaktärer som så att säga blir stöpta i mansform...
Givetvis är det den genomsnittlige mannen som är starkare än den genomsnittliga kvinnan. En regel som säger att en man alltid är starkare än en kvinna vore minst sagt missvisande. Siffrorna är alltså modifikationer av ett värde som vanligtvis varierar mellan -5 och +5, och ingenting annat...
Jag står inför ett val i mitt spel. Färdigställer just nu attribut-systemet och funderar på om man ska ta hänsyn till skillnader mellan kvinnor och män i människosläktet eller ej. På ett sätt känns det befogat eftersom vissa egenskaper onekligen skiljer sig mellan könen. Samtidigt känns det inte...
Hoho, tack :gremsmile:
Nu börjar det... röra på sig. Inriktning låter mycket bättre än specialisering! Kom på att det skulle kunna heta egenskap också... det ska kunna vara både positivt och negativt. Det är kanske ingen hit att vara specialiserad på att ha -3 i Reflexer. :>
Få se nu. Reflexer...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.