Gerkub's latest activity

  • Gerkub
    Gerkub reacted to wilper's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Jo, det har säkert varit uppe någon gång.
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Rickard's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    En fara med negativ speldesign var den erfarenheten jag fick genom Matiné och som jag märker att Shadowrun: Anarchy också lider av. Jag...
  • Gerkub
    Gerkub replied to the thread ”Negativ” speldesign.
    Precis, det behöver inte nödvändigtvis vara nåt dåligt. Tror som sagt att vara kritisk kan vara en bra trigger till att ens skriva ett spel.
  • Gerkub
    Gerkub replied to the thread ”Negativ” speldesign.
    Verkligen!!! Tåls att sägas igen.
  • Gerkub
    Gerkub replied to the thread ”Negativ” speldesign.
    Visst pratade ni om det i ett avsnitt av Nordnordost? Att det var i ”Gula hjälmens powergamingsällskap”, om jag inte minns fel?
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Svarte Faraonen's post in the thread Mutant Rost och ärg with Like Like.
    Jag tänker att den här sortens trådar har många goda sidor. En är att använda folks intresse för det postapokalyptiska för att kroka in...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Svarte Faraonen's post in the thread Mutant Rost och ärg with Like Like.
    Min morsa har en elvisp modell RG28. Denna östtyska mackapär är så hållbar, så motsatt dagens planerade obsolecens, att den till och med...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to wilper's post in the thread ”Negativ” speldesign with Love Love.
    Höstdimma skrevs efter att jag fick spel över hur långsamt Shadowrun var. Inga likheter mellan spelen alls, men projektet (och mina...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to erikt's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Det finns nog mängder med spel som skapats baserat på att man tyckte någon grej i ett existerande spel var korkad/krånglig/ful/onödig...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Rickard's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Jag gjorde Imagine för att slakta ett par sanningar inom rollspel men jag kunde göra det då jag följde min teori kring engagemang. • No...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Quadrante's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Skodon har dessa ”negativa designval”. Grundegenskap finns inte. Man måste inte rulla tärning. Gruppen bestämmer spelet, inte reglerna...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Mekanurg's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Mitt Expert-spelsystem (Nova, Partisan, osv) växte fram ur min frustration med BRP:s pillighet och detaljfixering. (Ett sådant svärd gör...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Zire's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Järn gjordes ju av @Krille som en reaktion mot att det inte gick att slåss mot monster på ett vettigt sätt i Drakar och demoner...
  • Gerkub
    Gerkub reacted to Quadrante's post in the thread ”Negativ” speldesign with Like Like.
    Om man skriver ut ”du behöver inte” är det nog oftast för att fånga upp dem som skummar igenom reglerna efter ”just detta”. Sen är det...
  • Gerkub
    Gerkub replied to the thread ”Negativ” speldesign.
    I spel, eller kanske snarare innan eller under, tänker jag spontant på de gånger de uppstått diskussion eller förvirring kring själva...
Back
Top