GURPS 4th über alles. Med tilläggsböckerna "Tactical Shooting" och "Martial Arts" finns det mycket taktiska val som spelarna kan göra för att övermanna en mäktig fiende. GURPS bygger dock mycket på realism, så för att kunna faktiskt utnyttja bra taktik i spelet gäller det att tillämpa taktiker...
Tjena! Jag letar lite dyster stämningsmusik i stil med det i Arcanum. Mycket stråk, djupa stråkstämmor. Helst ingen sång (ganska givet).
Föreställ er den här låten utan sång så har ni nog prickat ganska rätt.
Har ni något tips på album eller kompositör så hojta till!
Spelade du med Erik som spelledare? Jag hade väldigt kort tid att briefa honom om världen och varför den ser ut som den gör.
Jag sa till mina spelare som fick Sabrina att de två stora maktblocken har lämnat patriarket bakom sig av olika anledningar. Man har fattat att det inte riktigt håller...
Hej! Ett jättetack till alla er som var med och speltestade Kol & Stål på årets GothCon. Jag hade otroligt roligt och fick väldigt många värdefulla synpunkter på både regler och spelvärld. Jag vill också passa på att komma ut med en offentlig ursäkt till alla er som inte fick spela. Tydligen...
På request så pungar jag ut stridsreglerna här.
STRIDSPOÄNG (SP)
================
Så fort en strid påbörjas så blir alla inblandade tilldelade (SMI x 4 + 1T10) SP. Detta är det maxantal SP som rollpersonen kommer att ha under hela striden. Den som har högst antal SP får göra en stridshandling...
Hej! Järnringens sida för Coriolis lades ju ner för ett bra tag sedan, med det försvann också gratismaterialet som var upplagt där. Jag undrar om det finns någon här som sitter på dessa filer, främst letar jag efter de utskriftsbara stridskorten som låg uppe där.
Hej! Här kommer ett inlägg med regelskisser till ett rollspel jag utvecklar. Jag är inte ute efter någon "revolutionerande design" eller liknande, utan snarare efter en kvicka och användarvänliga regler som tar hänsyn till vad rollspelare är vana vid att spela med. Tar gärna emot respons och...
Tack för alla svar! Jag tror jag ska knåpa lite på regelsystemet och se vad jag får fram. Förhoppningsvis kanske det blir en alpha-version som ni kan ta en kik på någon gång. All kritik är välkommen! :gremsmile:
Som t.ex att ju högre färdighetsvärde man har, desto mer skada gör vapnet? En tränad och erfaren skytt lär ju veta var man ska skjuta för att göra så mycket skada som möjligt, samt att han lär vara bättre på att sikta. Samtidigt kan en tränad svärdsman snabbt förflytta sig framåt och nedgöra...
Jag gillar customization. ALL form av customization. Jag kan sitta och göra karaktärer som jag aldrig kommer använda för skojs skull, bara för att jag älskar att skapa rollpersoner. Att sedan få spela de här karaktärerna som man lagt så mycket kärlek i är liksom plus i kanten, men mest gillar...
Tanken är dock, som jag sa, att en äventyrare ska kunna slåss självständigt med ett skjutvapen. Jag tänker att det är jävligt klumpigt att slåss med skjutvapen i närstrid och om att en svärdsman kommer för nära så blir det väldigt besvärligt, väldigt fort. Datorspelet Arcanum lyckas ju rätt så...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.