Witcher har en hög grad av "jag vill gilla det här". Så kommer säkert titta förr eller senare, men ingen brådska (eftersom jag vill gilla det mer än jag gör).
Tror det var i Fantasy World jag läste nåt i stil med "Om din rollperson inte vill äventyra med gruppen så pensionerar du den och gör en ny som vill äventyra med gruppen."
Inget jag haft problem med sedan unga rollspelsår. Ni för tiden har jag bara stött på grupper med tydligt konsensus om vad...
Om det nu finns ett röstverktyg som övervakar tråden borde det ju gå att ha ett som håller koll på inlägg. Vid 20e inlägget i tråden blir du automatiskt utröstad! Kommer tråden upp i 10 sidor blir alla automatiskt utröstade! 😀
Det fanns ju en period för en massa år sedan där det var inläggstak...
Oooh, memory unlocked.
I något äventyr (Ereb Altor-boken till gamla DoD?) så beskrivs det hur en slp äter med träbestick istället för metall. Så SL beskriver det.
Och alla spelare... "Jag har inte hört ordet bestick på ett rollspelspass tidigare. Vi brukar inte ens prata om att vi äter mat. Det...
Steg 1: Leta upp en spelgrupp som vill hantera hemligheter på samma sätt som du själv? :)
Min primära spelgrupp verkar inte intresserade av koncepter "rollpersonen har en hemlighet men alla i spelgruppen vet om den". Samt att jag inte är intresserad av konceptet "hemligheter som kan användas...
Alltså, att bara få välja ett enda bidrag att rösta på är lite snålt... men nu har jag röstat i alla fall. :)
Hade varit fint om man fick lägga tre röster eller så.
Designar ju inte spel, men drar en gammal historia om äventyrsskrivande från tonåren.
Steg 1. Skriv ett rälsat* äventyr.
Steg 2. Massiv succé hos spelgrupp 1 som det skrevs för. Spelare A var ju alltid krigare och gillade strid. Spelare B skulle aldrig kunna motstå att undersöka det mystiska...
Exempel från verkligheten:
Dotter i 7:e klass. Tisdag 9:10-10:10. Onsdag 9:20-10:00.
Son i 9:e klass. Måndag 12:55-13:40. Tisdag 12:45-13:40.
Det var de lite längre rasterna. Sen fanns det flera på 10-15 minuter om man nu vill spela höghastighetsspel.
6 Nimmt!/Tjurskalle! säger 2-10 spelare. Har inte spelat på 2 men skulle säga att det är roligast om man kommer upp i 4 spelare (svårare att gissa kort som kommer ut så det blir mer kaos).
7-åringen är spelet liiite för svårt för så hon har en tendens att förlora, medan 12-åringen inte har...
"Der här behöver jag inte skriva ner" följt av att nästa spelpass visst blev 4 veckor bort istället för 1 vecka...
Så, ehh, nån som minns vad den där magikern tänkte göra?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.