Recent content by Bombur

  1. B

    Nekromanti Äventyrs/kampanjidé - Brainstorming

    Ifall de två demontvillingarna är så mäktiga som det låter så borde den naturliga utvägen vara att få dem att fajtas mot varandra öppet. Att döda den ena först vore katastrofalt eftersom den andre då kommer att drabba den arma mänskligheten istället. Problemet med detta scenario borde då vara...
  2. B

    Nekromanti Osann form

    Jupp, Gadirm Drakmästare, finns i Gigant och har PSY 67. Schyrrans.
  3. B

    Nekromanti Magiker, dessa glädjeförstörare

    Skolvärden Egentligen skulle en hel massa magi behöva göras om i DoD. Besvärjelser som EXPLOSION borde få sitt skolvärde dubblerat på ett ungefär; som det nu är borde varenda härskare med en smula vett i skallen skaffa sig ett magiskt artilleri. Vilket förvisso skulle öppna dörren för...
  4. B

    Nekromanti Alver/Drakar

    Alver, dvärgar och makt Ett problem med att ge alver och dvärgar alltför stor makt är att människorna faktiskt har trängt undan dessa raser så pass mycket som de gjort. Varför? Min förklaring är att människor är mer aggressiva och föder fler barn. Alvernas antal är begränsat av antalet...
  5. B

    Nekromanti Ankan med de neddragna byxorna.

    Tjuvaktiga ankor är bäst! (NT) NT = No Text (Ingen text)
  6. B

    Nekromanti DoD 6.0 Expert

    Vad betyder OT? undrar grisodlaren (NT) NT = No Text (Ingen text)
  7. B

    Nekromanti Hjälteförmågor

    Min personliga åsikt är att praktiskt taget alla system med "hjälteförmågor" (som kan köpas av rollpersoner för "hjältepoäng" efter utförda stordåd) suger svettig åsnepung. "Wow liksom, nu har jag dräpt en drake och plötsligt gör jag alltid maxskada med obeväpnade angrepp, landar alltid på...
  8. B

    Nekromanti Starka drycker

    Det går nog inte att ange några vettiga regler utom möjligen för SMI och SMI-baserade färdigheter samt Stridsmoral (om man använder de gamla Expertreglerna). I övrigt varierar det mesta beroende på situationen. Själv improviserar jag från början till slut.
  9. B

    Nekromanti Apropå Magilre...

    Tyvärr, där gick jag också bet... Någonstans i den insektoidbemängda kryptan (av någon anledning har de inte käkat upp honom), men jag vet inte exakt var konstruktörerna har tänkt sig.
  10. B

    Nekromanti Synlig eller osynlig skräck?

    Jo, visst skulle rollpersonerna bli räddare för ett synligt monster än för ett osynligt, åtminstone i Call of Cthulhu. Men om det var rollpersonerna man var ute efter att skrämma, vore det bara att uppfinna ett nytt monster, det kan förslagsvis se ut som en blå julgris med ett skägg som är så...
  11. B

    Nekromanti Apropå Magilre...

    ...måste jag bara dela med mig av en av mina roligare stunder som spelledare. (Ni som är spelare och kan tänkas spela modulen Magilre bör sluta läsa nu.) Är det inte underbart när spelarna hittar på något som man är helt oförberedd på? Vi spelade nyligen klart deläventyret "Dylernas invasion"...
  12. B

    Nekromanti Insektoider

    En liten sak blev fel där... Insektoider kan aldrig lära sig magi; magi bygger på känslostämningar och det är något som insektoider saknar. För övrigt ska jag vara hygglig nog att skriva ner insektoidernas värden, eller en del av dem i alla fall. (Fast jag måste i ärlighetens namn säga att just...
Top