Recent content by _-olle-_

  1. O

    Nekromanti Hantverk

    Herre min skapare! Vilka praktiska applikationer har denna monstruösa listan?! Kan man inte bara sluta sig till att de som bearbetade råvaror till färdiga produkter, d.v.s. "hantverk", klassas som "hantverkare" och att det för praktiskt taget varje typ av "hantverk" finns en dedikerad...
  2. O

    Nekromanti Döda myter!

    Heter man Hulken så går det nog bra! <NT> <NT>
  3. O

    Nekromanti Döda myter!

    Äääääsch Det är klart man måste ha en övertygande spelvärld, men om jag skapar en övertygande spelvärld med humanoida mördarrobotar som svingar automatkanoner så blir säkert hur finemang. Går folk med på att spela med plasmakarbiner och monofilamentsvärd så går dom nog med på vad som hellst. Så...
  4. O

    Nekromanti Noir - Karaktärsdrag

    Ytterligare faktor Jag tycker att det skulle vara spännande med ett system där den här typen av karaktärsdrag inte behöver beskrivas som om de vore konsekventa. Kanske kan man koppla sina personlighetsdrag till ytterligare en faktor. Jag tänker i riktningen; Arrogant (mot ofrälste), som skulle...
  5. O

    Nekromanti SL

    Crazy stuff... Åh, han var nog mest ensam... med det var fan inte kul att utsättas för det... har förträng det mesta... Nu när jag tänker på det så var mellanstadiet riktigt underligt...
  6. O

    Nekromanti SL

    Tredje person... Alltså... vissa typer av NPC har jag ingen direkt lust att spela som SL, så dom beskrivs snarare... dessutom skulle action-rollspelande kunna slå tillbaka på en olyklig SL om spelarna börjar agera ut sina handlingar riktade mot NPCs direkt mot SL... urgh... Vi hadde en SL i...
  7. O

    Nekromanti Känsla eller rationella idéer?

    Jag håller med... man måste hålla sig till någon form av logik... problemet som spelare är att läsa av när spelledaren tabbat sig och tappat greppet eller när det faktiskt är så att det är något UNDERLIGT och MYSTISKT på gång... jag vet själv att jag ibland bara avfärdar helt skumma saker som...
  8. O

    Nekromanti Svärd

    Re: Erm... I och med att kontentan av vad du skriver stämmer perfekt överens med det morkbollen skrev så har jag svårt att förstå din post... egentligen har det här inget syfte... men jag börjar faktiskt bli nyfiken på hur det här mysteriet egentligen hänger i hop... att invända med precis...
  9. O

    Nekromanti Svärd

    Soft att folk läser hela texen innan dom svarar... Ville bara sprida lite beröm...
  10. O

    Nekromanti Känsla eller rationella idéer?

    ad-hoc... aaaaaaaad-hoooooooooooooc Jag vet vad du menar... är det verkligen hållbart att driva en stad ute i ödemarken med grisskit? Hur mycket foder krävs det, är det verkligen realistiskt? Bra frågor, men coolt är det i alla fall... med grisar alltså... eller... kanske inte coolt men nu var...
  11. O

    Nekromanti DoD6 stridssystem.

    Det är dags att sätta stopp för den här farsen... Ungefär nu slutar det här skämtet vara kul... jag menar... quadhugg... om jag skulle driva det till... ja vad fan tio hugg per attack nu skulle kallas... så skulle nog tråden låsas... Så för att avsluta allt det här vill jag bara säga att...
  12. O

    Nekromanti DoD6 stridssystem.

    Men varför inte quadhugg? Jag menar... Ju fler hugg desto bättre... jag ser egentligen ingen betränsning här... kanske 10 hugg på ett anfall... jag vinner ju ändå alla strider så man kan ju se till att få det avklarat lite snabbare... hmm...
  13. O

    Nekromanti DoD6 stridssystem.

    Inte bara dödligt utan även otroligt tufft! Tänk bara på möjligheterna, kanske man kan dubbelhugga och låta ett av dom dubbla huggen bli ett nytt dubbelhugg, jag menar... det är ju hur bra som hellst! Som sagt, finns det inte med i DoD 6 så kan inga snygga illustrationer rädda utgåvan...
  14. O

    Nekromanti DoD6 stridssystem.

    Har dom inte kvar dubbelhugg så är inte jag me... Ärlig talat har jag inte kollat in senaste DoD men fan... omslagen ser ju softa ut... ju... uh...
  15. O

    Nekromanti Tvinga spelare att spela!!

    Dial C for Chubby Jag håller med, man bör utgå från att spelarna är inriktade på att tillsammans med spelledaren skapa ett intressant spelande... om nu en spelledare som lagt ner en massa tid på en kampanj ber spelarna att skapa en grupp pirater av dess olika slag eller kanske en grupp olika...
Top