Grafisk design/layout som sticker ut!

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,606
Location
Ereb Altor
Vi snackade ju om detta i tråden om Mörk Borg, hur spelet verkligen tar den grafiska sidan till nya höjder och genom det skapar något större än delarna var för sig. Text och form flyter ihop och blir en spikklubba i ansiktet.

Så, vad hade ni velat göra, givet att ni hade pengarna, tiden och kompetensen?

Mitt val är ett cyberpunkspel baserat på Josan Gonzales fantastiska bilder, som lyfter fram detta i layout och text.

https://www.artstation.com/josan

http://andrewsmithdesigns.com/the-future-is-now/

Det hade blivit sjukt läckert!
 
Jag hade gjort ett spel med bilder från Shaun Tans Ankomsten, om att kastas in i en ny kultur, kanske som flykting på en främmande planet.
 
Jag har en del tankar, men jag vill nog hålla på dem för att jag faktiskt tror mig kunna förverkliga dem någon gång i framtiden. Vi i Neotech-teamet har också idéer på mer visuellt utflippade grejer vi vill göra.

Med det sagt så vill jag slå ett slag för det spanska rollspelet Aquelarre, som gjorde det inget annat fantasyrollspel vågat - dissade den skittråkiga dataspels-concept arten som av oförklarliga skäl är så jävla poppis, och körde på riktiga pseudomedeltida illumineringar istället.
 
Även om jag inte är uteslutande positiv till konceptet i stort, men hade jag gjort något på temat hade det varit ett cyberpunkspel i form av ett lifestyle magazin. Kapitel som "höstens mode" och "senaste tekniken" för utrustningslistorna. "Den perfekta kroppen" och "Skillsoft - komepetens utan utmaning" eller något sådan för karaktärsskapandet.

Allt spårkbruk och sådant i reglerna skulle vara vinklat för att tidningen lika gärna skulle kunna vara en handout i kampanjen.

Magazinet skulle vara ett komplett rollspel där både regler och världen presenteras utifrån ett spellarperspektiv. De ska kunna läsa den rätt igenom (och den skulle vara kul att läsa).

QR:koder och annat skulle leda till ytterligare nedladdningsbart material, det mesta återigen presenterat som något som skulle kunna hittas in game.
 
Rymdhamster;n347024 said:
Även om jag inte är uteslutande positiv till konceptet i stort, men hade jag gjort något på temat hade det varit ett cyberpunkspel i form av ett lifestyle magazin. Kapitel som "höstens mode" och "senaste tekniken" för utrustningslistorna. "Den perfekta kroppen" och "Skillsoft - komepetens utan utmaning" eller något sådan för karaktärsskapandet.

Allt spårkbruk och sådant i reglerna skulle vara vinklat för att tidningen lika gärna skulle kunna vara en handout i kampanjen.

Magazinet skulle vara ett komplett rollspel där både regler och världen presenteras utifrån ett spellarperspektiv. De ska kunna läsa den rätt igenom (och den skulle vara kul att läsa).

QR:koder och annat skulle leda till ytterligare nedladdningsbart material, det mesta återigen presenterat som något som skulle kunna hittas in game.

uhm...du inser att du beskriver Neotech Edge här?
 
Ymir;n347025 said:
uhm...du inser att du beskriver Neotech Edge här?

Mig veterligen består Neotech edge av inbundna böcker. Så kanske var det här aspirationen, men inget av det jag har sett tyder på att det uppnåddes ;)

Men bra försök!
 
pappa;n347021 said:
Det tänker jag inte säga.

Hehe, det är lite som "om jag berättar vilka tärningar jag använder i mitt awesome spel så kommer ni sno det!" ;)
 
Jag skulle vilja göra ett Best som är satt, tryckt, och inbundet med gamla 1700-talsmetoder. Så lite tjockare papper och riktiga blytyper, sen läderpärm. Gissar att det skulle kosta fler pesetas än jag skulle ha råd med dock. :)
 
Back
Top