Nekromanti Werewolf: the Masquerade (Runda 4)

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Unfair!

Elmrig said:
En annan tanke som stört mig är möjligheten att alla ulvar har möjligheten att störa siandet, men det är bara en lös teori.
Om alla ulvar kan störa siandet så är det ju samma sak som att siandet inte funkar. o.o

Jag har haft en tanke om att alla egentligen är bybor och Mukwa sitter med en avancerad algoritm för att avgöra vem som dör. Algoritmen påverkas av vem som sias. Ju fler som siar en person, ju mindre chans att den personen blir nattdödad av Mukwas mattesystem.

En annan tanke är förstås att det är en av ulvarna som har en förmåga som gör att våra sianden störs ut, och den ulven finns kvar i spel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Unfair!

Recca said:
Alright.

Vi röstar ut Unfair först medan Möller siar någon skäligen misstänkt, typ basenanji, xyas eller Vildkatt. När det visar sig att Unfair var grön så röstar vi ut Möller. Sedan har vi tre chanser på oss att göra rätt. Win-win för byn.
+1

Jag tycker väl egentligen att Möller är en lika trolig ulv som unfair, men det här verkar vara smartast ordning.

Sen hoppas jag att VildKatt inte skriver något den här rundan, så hon blir SLdödad, så slipper vi oroa oss mer för henne.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Unfair!

Recca said:
Elmrig said:
En annan tanke som stört mig är möjligheten att alla ulvar har möjligheten att störa siandet, men det är bara en lös teori.
Om alla ulvar kan störa siandet så är det ju samma sak som att siandet inte funkar. o.o

Jag har haft en tanke om att alla egentligen är bybor och Mukwa sitter med en avancerad algoritm för att avgöra vem som dör. Algoritmen påverkas av vem som sias. Ju fler som siar en person, ju mindre chans att den personen blir nattdödad av Mukwas mattesystem.
Dont go there. Jag har också funderat på det. Men med tanke på de KVVlösa och att Tyr inte var siare tror jag inte att det håller.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Unfair!

Recca said:
Elmrig said:
En annan tanke som stört mig är möjligheten att alla ulvar har möjligheten att störa siandet, men det är bara en lös teori.
Om alla ulvar kan störa siandet så är det ju samma sak som att siandet inte funkar. o.o

Jag har haft en tanke om att alla egentligen är bybor och Mukwa sitter med en avancerad algoritm för att avgöra vem som dör. Algoritmen påverkas av vem som sias. Ju fler som siar en person, ju mindre chans att den personen blir nattdödad av Mukwas mattesystem.

En annan tanke är förstås att det är en av ulvarna som har en förmåga som gör att våra sianden störs ut, och den ulven finns kvar i spel.
Så som jag funderat på de så skulle de kunna störa en siare, inte en siad person. Siandet är ju galet på en massa sätt, det är bara en möjlig förklaring, en ogrundad idé.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: Unfair!

Vimes said:
Recca said:
Alright.

Vi röstar ut Unfair först medan Möller siar någon skäligen misstänkt, typ basenanji, xyas eller Vildkatt. När det visar sig att Unfair var grön så röstar vi ut Möller. Sedan har vi tre chanser på oss att göra rätt. Win-win för byn.
+1

Jag tycker väl egentligen att Möller är en lika trolig ulv som unfair, men det här verkar vara smartast ordning.

(1) Sen hoppas jag att VildKatt inte skriver något den här rundan, så hon blir SLdödad, så slipper vi oroa oss mer för henne.
1. Jag hoppas också det faktiskt. Om hon är bybo så förlorar vi visserligen en runda för att ta den sista ulven, men hon har varit på tok för oengagerad, så risken är att plockar ut henne härnäst, och det är ännu mer fail om hon är bybo än om SL tar henne.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ok. Jag kommer kunna kika in lite kanske imorrn. Tror jag inte kommer ha så mycket tid för varulvsspel förrän på söndag. Åker till Göteborg för att hälsa på min lillebror och hans lajv-kompisar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Unfair!

Måns said:
Röst: Basse.

Jag ska motivera efter lunch.
Stryk det. Jag misstolkade något Basse sa under runda ett. Jag håller på att gå igenom alla inlägg, och tycker mig se vissa mönster. Hoppas jag hinner klart idag men min analys.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Ska folk rösta eller?

Röstningsläget 8/6 13.00

Måns-> Basenanji

Unfair/OBD (3) Vimes, Basenanji, Recca
Basenanji (3) xyas, Elmrig, Måns
Möller (1) Lu-kaazh
xyas (1) Möller

Ingen röst (3): Unfair, Cassius, VildKatt


Röstningsläget sjunde juni 12:49

Unfair/OBD (3) Vimes, Recca, Möller
Möller (2) Basenanji, Lu-kaazh
Basenanji (2) xyas, Elmrig

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt

Sedan:

Basenanji-> Ingen

Unfair/OBD (3) Vimes, Recca, Möller
Basenanji (2) xyas, Elmrig
Möller (1) Lu-kaazh

Ingen röst (5): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt, Basse

Basenanji-> Möller

Unfair/OBD (3) Vimes, Recca, Möller
Basenanji (2) xyas, Elmrig
Möller (2) Lu-kaazh, Basenanji

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt

Recca-> Basenanji

Basenanji (3) xyas, Elmrig, Recca
Unfair/OBD (2) Vimes, Möller
Möller (2) Lu-kaazh, Basenanji

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt

Basenanji-> Unfair/OBD

Basenanji (3) xyas, Elmrig, Recca
Unfair/OBD (3) Vimes, Möller, Basenanji
Möller (1) Lu-kaazh

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt

Möller-> xyas

Basenanji (3) xyas, Elmrig, Recca
Unfair/OBD (2) Vimes, Basenanji
Möller (1) Lu-kaazh
xyas (1) Möller

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt

Recca-> Unfair/OBD

Unfair/OBD (3) Vimes, Basenanji, Recca
Basenanji (2) xyas, Elmrig
Möller (1) Lu-kaazh
xyas (1) Möller

Ingen röst (4): Unfair, Måns, Cassius, VildKatt

Måns-> Basenanji

Unfair/OBD (3) Vimes, Basenanji, Recca
Basenanji (3) xyas, Elmrig, Måns
Möller (1) Lu-kaazh
xyas (1) Möller

Ingen röst (3): Unfair, Cassius, VildKatt
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Unfair!

Måns said:
Måns said:
Röst: Basse.

Jag ska motivera efter lunch.
Stryk det. Jag misstolkade något Basse sa under runda ett. Jag håller på att gå igenom alla inlägg, och tycker mig se vissa mönster. Hoppas jag hinner klart idag men min analys.
Vi väntar med spänning! Med tanke på hur lite du deltagit i spelet på sistone får man ju anta att det är något riktigt smakligt långkok du har i grytan.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Unfair!

Analys av röstandet hittills.

Jag ligger ju illa till just nu och ska kämpa på framöver. Mest av allt tycker jag att VildKatts, Cassius och Unfairs icke-röster sticker ut just nu. Rösta och motivera!

Jag kan inte ge någon vettig förklaring till att Tyr inte hade en förmåga och att jag är siare. Jag tror inte att Mukwa har klantat sig, tvärtemot tycker jag att hans spel skvallrar finess och grym mekanik. Däemot är det väl ett sätt att balansera upp massoutande.

Så, det är ju förstås ett starkt scum tell, inte minst med tanke på att KVV-grejen har varit så symmetrisk.

Jag sitter just nu och gör en lista över vem som outade vad när. Jag hoppas att den ska ge något till spelet. Annars kan jag bara hoppas på att ni går genom vad jag har skrivit ordentligt och kollar om det finns något annat som backar upp argumentet att jag är ulv.

Och så...innan jag glömmer det...Måns, vad håller du på med? Lägger röst, motiverar inte, skyller på något och...drar?

Hey?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Unfair!

Dessutom hoppas jag att vi får en chans att prata om huruvida det var ett smart drag av Tyr att LÅTA BLI ATT OUTA SIN ROLL FÖRRA RUNDAN!

(Goddammit, du har ju gett ulvarna värsta upplägget här!)

((Nej, jag är inte arg, bara förvånad - me thinks Tyr är en awesome varulvsspelare!))

((( :gremgrin: ))))
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Unfair!

Basenanji said:
Och så...innan jag glömmer det...Måns, vad håller du på med? Lägger röst, motiverar inte, skyller på något och...drar?

Hey?
Du missade dethär, eller?

Måns said:
Måns said:
Röst: Basse.

Jag ska motivera efter lunch.
Stryk det. Jag misstolkade något Basse sa under runda ett. Jag håller på att gå igenom alla inlägg, och tycker mig se vissa mönster. Hoppas jag hinner klart idag men min analys.
Måns är fortfarande inloggad. Ge honom lite tid så kommer nog en bra röst ska du se.

Men jag håller med om att slöfockarna borde ta och göra något. Cassius betraktar vi förvisso som grön iallafall, men dethär ser inte bra ut för Unfair och Vildkatt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Måns riktiga röst

Röst: OBD/Unfair

Jag har tyvärr inte full koll på hur läget är just nu, men jag håller som sagt på att gå igenom runda 1 och utofrån hur ulvarna där drevar känns det minst sagt orimligt att Möller är ulv. Bla så tippar Stövelkatten över drevet så att Möller ligger illa till när det står mellan Paxen och Möller, sedan hoppa även

Jag tror att OBD/Unfair är ulv, beroende på att ulvarna har plockat BDG och Vicotnic samt att OBD sent går ut med KVV, när åtminstone KK redan har fattat att de har gjort bort sig.

OBD:s spel under runda ett kan sammanfattas med det här citatet:

"OBD: “KK har spelat sitt vanliga stabila spel tycker jag.” och “Möller är absolut skummast”
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Unfair!

Jag är väldigt osäker på dig Basenanji. Du spelar rätt stabilt nu och visar att du är en van spelare, men det har varierat och som folk sagt tidigare så spelar du inte helt likt så dom du gjort när du varit bybo. Jag vill inte se dig som en ulv men om du är en så är jag rädd att du håller på att dra oss i näsan. Med tanke på att vi har lyckats rösta ut 3 ulvar i rad så bör ni stå och svettas nu, så ett vågat drag skulle inte förvåna mig. Men jag får väll vänta och se. Jag vill inerst inne se dig som en bybo men jag vågar inte chansa.

Röst: Basenanji

Åtminstone tillfälligt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Måns riktiga röst

Röstningsläget 8/6 13.40

Unfair/OBD-> Basenanji

Måns-> OBD/Unfair

Unfair/OBD (4) Vimes, Basenanji, Recca, Måns
Basenanji (3) xyas, Elmrig, OBD/Unfair
Möller (1) Lu-kaazh
xyas (1) Möller

Ingen röst (2): Cassius, VildKatt
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Re: Unfair!

xyas said:
Möller said:
Du xyas har spenderat hela rundan med att fundera på Basenanji och hans disciplin. Är det Basenanji vi ska rösta ut? Vem av unfair och mig är mest misstänkt?
Jepp, Basse bör röstas ut. Det finns bara två möjligheter: Basse är ulv, eller Mukwa har begått ett misstag.

Du och unfair? Om jag var tvungen att välja denna sekund så skulle jag säga du Möller. Men jag är inte så säker på någon av er är ulv alls.
Detta låter nog jätte dumt men jag vill nog försvara Möller. Möller känns det som har spelat stabilt och hans förvirring i de tidigaste rundorna känns helt naturlig nu när jag börjat läsa ikapp det. Jag menar alltså inte att du ska rösta ut mig nästa runda för jag vet själv att det vore dumt, men jag tror inte häller att det vore rätt att rösta ut Möller. Jag kan inte helt gå i borgen för honom men jag skulle bli ordentligt förvånad om Möller var ulv. I mina ögon är han åtminstone helt grön.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Unfair!

Och jag tycker att du uttrycker dig väldigt försiktigt.

Det tolkar jag det som att du inte vill stå där i nästa runda och ha röstat ut en bybo, utan försöker gardera dig med slingriga ord om att jag kanske inte alls är varulv.

Min röst ligger bättre och bättre.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Unfair!

unfair said:
Jag är väldigt osäker på dig Basenanji. Du spelar rätt stabilt nu och visar att du är en van spelare, men det har varierat och som folk sagt tidigare så spelar du inte helt likt så dom du gjort när du varit bybo. Jag vill inte se dig som en ulv men om du är en så är jag rädd att du håller på att dra oss i näsan. Med tanke på att vi har lyckats rösta ut 3 ulvar i rad så bör ni stå och svettas nu, så ett vågat drag skulle inte förvåna mig. Men jag får väll vänta och se. Jag vill inerst inne se dig som en bybo men jag vågar inte chansa.

Röst: Basenanji

Åtminstone tillfälligt.
Och här ser vi hur Unfair försökte hoppa på tåget som aldrig blev av. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Måns riktiga röst

Måns said:
Jag har tyvärr inte full koll på hur läget är just nu, men jag håller som sagt på att gå igenom runda 1 och utofrån hur ulvarna där drevar känns det minst sagt orimligt att Möller är ulv. Bla så tippar Stövelkatten över drevet så att Möller ligger illa till när det står mellan Paxen och Möller, sedan hoppa även KK på det drevet.
Det är väl inget argument för att Möller inte är ulv? Hade Paxen varit bybo hade det varit det, men inte när han var ulv.
 
Top