Nekromanti Warhammer Halflings

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Om man vill läsa mer om Moot och Halflings, finns det några fan grejer eller noveller som de dyker upp i?
Finns det några kända Halflings?
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Och en icke relaterad fråga som bonus. Jag har för mig att jag läst ett äventyr till warhammer som i princip bara utspelar sig på ett värdshus som invaderas med zombies (?) de kommer från någon herreman som försökte återväcka sin döda fru eller nått sånt. Alla detaljer är jag osäker på.
Någon som vet vilket äventyr det är?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,012
Location
Ereb Altor
Hans E Magnusson;n281611 said:
Om man vill läsa mer om Moot och Halflings, finns det några fan grejer eller noveller som de dyker upp i?
Finns det några kända Halflings?

Det finns en inofficiell army book som helt enkelt heter Halflings. Enkel att googla fram.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,012
Location
Ereb Altor
Hans E Magnusson;n281617 said:
Och en icke relaterad fråga som bonus. Jag har för mig att jag läst ett äventyr till warhammer som i princip bara utspelar sig på ett värdshus som invaderas med zombies (?) de kommer från någon herreman som försökte återväcka sin döda fru eller nått sånt. Alla detaljer är jag osäker på.
Någon som vet vilket äventyr det är?
Jag har ett minne av detta, men kan inte komma på var jag har läst det. Jag har satt hjärnan på det så får vi se vad den kommer upp med.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Måns;n281668 said:
Jag har ett minne av detta, men kan inte komma på var jag har läst det. Jag har satt hjärnan på det så får vi se vad den kommer upp med.
Då kan jag sitta lugnt i båten alltså :)
Finns det någonstans där det finns en massa pdfer med äventyr,
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,012
Location
Ereb Altor
Hans E Magnusson;n281673 said:
Då kan jag sitta lugnt i båten alltså :)
Finns det någonstans där det finns en massa pdfer med äventyr,
Är det en PDF eller från White Dwarf/ngt kompendium? Jag tänkte först att det kanske var Night of Blood (http://oldhammerroleplay.blogspot.se/2014/11/night-of-blood.html) men när jag kollade så var det inte det jag tänkte på. Men jag kan inte hitta det... :(
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Och en icke relaterad fråga som bonus. Jag har för mig att jag läst ett äventyr till warhammer som i princip bara utspelar sig på ett värdshus som invaderas med zombies (?) de kommer från någon herreman som försökte återväcka sin döda fru eller nått sånt. Alla detaljer är jag osäker på.
Någon som vet vilket äventyr det är?
The Madness of Baron Von Richter är svaret.
Nu ska jag bara läsa och se om det är nått skoj.
 
Top