Nekromanti Vilken varelse skulle du vilja vara?

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Doppelganger. Lätt.

Den praktiska nyttan av att kunna byta skepnad är visserligen rätt låg i vårt samhälle, eftersom man är så hårt knuten av personnummer och ID-handlingar; men jag skulle njuta skitan av att kunna ändra skepnad på kommando och bara kunna ligga och gosa i skepnad av en negress med puffiga tonårsbröst ena dagen, prova en utekväll i form av en trap, testa att vara en distingerad, äldre herre ett tag, prova på att vara barn på nytt, osv. Kul, kul.

Men jag är rätt säker på att jag skulle korrumperas av makt inom bara några månader, och snart börja mörda folk och stjäla deras identiteter i extremt ondskefulla syften. Kanske lika bra att man inte har någon sådan förmåga, när allt kommer kring.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
Rising said:
Kanske lika bra att man inte har någon sådan förmåga, när allt kommer kring.
Rolig lek för en annan tråd: Säg en förmåga som man inte skulle börja slentrianmissbruka rätt tidigt. Telepat tror jag är det farligaste; det skulle inte kräva särdeles mycket innan man började läsa folks tankar konstant, bli misantropisk och jävlig och dessutom manipulera folk friskt.

Men ärligt talat, ge mig vilken förmåga som helst och jag lovar att jag kommer att missbruka den.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,879
Location
Örebro
Förmågan att kunna ficka på öronen. Det är det inte alla som kan!

Übereil
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Den bästa missbruksförmågan har en Beast of Resplendent Liquid från Exalted. I klarspråk: en dinosaurie som matas med opiumvallmo och pissar heroin.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,070
Location
Sthlm
En Marsupilami, kanske.

Eller Hastur (alltså ickefysiska Hastur)

Elvis som trea. Mytologiska Elvis, såklart.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Uj, jag skulle nog vilja vara ett troll a´la John Bauer.. Bara luffsa fram genom tiden & se vad som händer med resten av folk & fä.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
De flesta verkar ha valt att gå fantasyrutten så jag ska försöka vara lite innovativ och säga Event Horizon, från filmen med samma namn. Nu "lever" väl inte Event Horizon ett särskilt roligt liv (besök i helvetet och så vidare) men själva konceptet med gigantiskt skepp med medvetande, och nu snackar vi inte någon AI här.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Han said:
Muterad utter.

Alternativt silveralv.

/Han som undrar om det är fusk att ta varelser från Mutant
Vilket grymt bra svar!
Mutterad utter är en gammal mutantfavorit och sivleralv ville jag spela (men vi tillät inga alver på grund av att de kändes så optade).

Men trots dessa två fantastiska förslag så skulle jag nog än hellre föredra en att vara en knädrake.

-Gunnar (funderar på om man vill vara just Kitty Prydes knädrake, men tror att jag hellre är en som inte äger någon egen människa och som kan prata)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,571
Location
Umeå
Det verkar ju ha drivit iväg till både fantasy och scifi, så jag skulle väl säga en Q då.

Jag menar, omnipotens är inte så oanvändbart direkt. Om man skulle bli uttråkad kan man ju bara ta bort vissa av sina förmågor då och då.
 
G

Guest

Guest
Henea från eon, uppcybrad och anarkistisk i något scifi spel...

/Zorbeltuss
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Överlätt ett rymdskepp från the Culture, helst ett stort, typ ett General Systems Vehicle. Fatta att uppleva livet och världen i typ miljarder gånger högre upplösning, och ändå kunna relatera till människor, konst och humor, att kunna vara på tusentals ställen samtidigt genom avatarkroppar, att kunna splitta av kloner av sin personlighet och skicka iväg till andra skeppshjärnor i andra delar av galaxen. Övergrymt!
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag skulle vilja testa på att vara en kvinna. Det skulle vara tillräckligt utmanande för att göra mig nöjd.
Dessutom vill man inte vara en varelse som explicit tolkas som ett monster. Vem vill vara någons EXP-glädje?
 
Top