Nekromanti Vilken ras är coolast i Star Wars (canon)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,507
Location
Stockholm
Re: Vilken ras är coolast i Star Wars (cannon)

Persson said:
Vilken ras är bäst* i Star Wars?


*Välj kriterier själv
Wookies.

Stora, modiga, gulliga, farliga.

The best.

/M
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Re: Vilken ras är coolast i Star Wars (cannon)

Persson said:
Vilken ras är bäst* i Star Wars?


*Välj kriterier själv
Jag gillar grisvakterna, för de ser ut som old-school orcer!
 
G

Guest

Guest
Re: Vilken ras är coolast i Star Wars (cannon)

Twi'leks!

Vem vill inte dejta en blå tjej med köttflätor på huvudet?
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,064
Location
Sthlm
Re: Vilken ras är coolast i Star Wars (cannon)

Den blå keyboardspelaren i Jabbas palats, i alla fall i originalversion när han ser ut att ha hud av blå plysch och mest vaggar fram och tillbaka över tangenterna. Bästa musikern i en film, alla kategorier.
han är med direkt i början av det här klippet dock är jag inte säker på ras, namn osv efter som jag inte är jätteinsatt i starwars.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Mon Calamari

Traditionellt rider de undervattens djur och slåss med lans och sköld - under vatten!

I modern tid har de blasters i lansen istället. Under vatten!

Och Admiral Ackbar!

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/dddAi8FF3F4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/dddAi8FF3F4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,041
Location
Umeå
Eftersom det i filmkanon bara finns människor med olika kostymer och möjligtvis en wookie och lite småwookies, så sköter jag mig inte och svarar lite utanför filmkanon:

Jag diggar iskalonier, zeltronier samt nagaier. Mycket på grund av den triangel som bildades mellan Dani, Den Siva och Kiro i Marvels take på Star Wars. Överlag, filmerna suger i jämförelse med Marvels take. Fan. Nu blev jag pepp på Star Wars med typ, With Great Power eller liknande... fuck.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,010
Location
Bureå
Svårt val. Jawas är dock riktigt coola. Kan var dem. Fast jag diggar weequays också. Och quarrens. Och amani. Och... Jag får nog svara jawas.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Blasphemy said:
Tja... i mitt hjärta vet jag ju att Twi'leks är coolast. Så är det bara...
Jag har fått intrycket av att Twi'leks är den rasen i Star Wars som har störst erotisk laddning bland fansen. Stämmer den iakttagelsen?
 

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Persson said:
Blasphemy said:
Tja... i mitt hjärta vet jag ju att Twi'leks är coolast. Så är det bara...
Jag har fått intrycket av att Twi'leks är den rasen i Star Wars som har störst erotisk laddning bland fansen. Stämmer den iakttagelsen?
Lätt! Jag är kär i Ahsoka Tano. :t100:
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
R2D2 är coolast! Jag förusätter att alla blà soptunnor i Starwars är likadana.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tror jag tycker Mrlssi är koolast rent designmässigt (men vet inget annat om dem):



Men på det stora hela gillar jag, likt andra här, nog Twi'Leks bäst, men för mer än bara blue-skinned space babe/fetish fuel-faktorn; deras hemvärld är tidally locked which is awesum, och konceptet att de är en ras med egentligen primitiv teknologi som kommit ut i rymden genom andra folks exploatering av dem och deras naturtillgångar (no pun intended) är väldigt intressant. Man kan dra klara paralleller till Afrika; Ryloth är en ogästvänlig planet men med naturresurser som mer avancerade folk eftertraktar och koloniserar den för att få tag i, medan urinvånarna har decentraliserade samhällen med stamkrig där de tar varandra som slavar och säljer till de utomvärldsliga utsugarna/gangsterbossarna (framförallt då som lyxslavar, så den arabiska slavhandeln/koloniseringen är nog en ännu bättre liknelse än den europeiska). Det är också koolt att twi'leks har ett 'hemligt' språk som är subtilta rörelser i deras huvudtentaklel-saker (jag vet vad de heter men skäms lite över det så let's not go there). Förvirringen runt öronen är lite kul; det är tydligt att twi'leks är menade att ha vanliga mänskliga öron, men eftersom kvinnliga twi'leks alltid har headdresses som döljer öronen med nån slags koner har vissa tecknare fått för sig att kvinnliga twi'leks öron -är- koner, och tecknar dem så när de inte har headdresses på sig :gremsmirk:

All that being said, deras design är ju också en bra selling point:



Sedan har vi:

Duros

och

Herglics (den stora snubben)


som också är väldigt koola; utöver skitball design har de intressanta koncept, being tidiga pionjärer inom rymdfart in ancient times, och utgör båda en färgstark närvaro i Star Wars-galaxen. Jag gillar när raser som ser så brutish ut som herglics i själva verket är stillsamma och teknologiskt avancerade, och raser som ser så onda och decrepit ut som Duros i själva verket är äventyrliga och allmänt lawful neutral (det är ju deras gula faran-kusiner som är lawful evil). Star Wars är överhuvudtaget föredömligt bra på att leka med ens förväntningar på det här sättet (utom när det kommer till design på Sith-lorder :gremsuck:)
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå


Bimms! Såväl de icke-mänskliga som de nästan-mänskliga. Jag hade otroligt roligt när jag spelade en sådan under en kampanj och föll totalt för deras hemvärld och typiska sätt att vara.
 
Top