Nekromanti Vilken karaktär är ni mest nöjd med?

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Som ni själva gjort då,
Jag vill inte höra massa grundegenskaps rabblande men om den är jätte stark kan man ju nämna en siffra för att skryta lite eller ja...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,184
Location
Lunden, Göteborg
Svår fråga.. till Eon är det förmodligen den sjöfarande köpmännen och hjärtekrossaren Ezping.. eller kanske Edmund Korpvinge, mentalsjuk tjuv från Camard som dyrkar Rotrax. Båda två har ganska höga sociala färdigheter, men är lite sämre på vapen.

Ezping Orm
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Den som jag är mest nöjd med är min dvärg...

Han har b. la 20 i yxa, sköld. Sen så har han 21 i styrka..

Så jag är jevligt nöjd med den, men den har ju hängt med sen start så det är väll inte undra på att den är så bra.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Joined
13 Aug 2000
Messages
103
Location
stockholm e bäst i världen på sommaren
till eon har jag mest haft ganska tråkiga gubbar =(, men till dod för länge sedan så hade jag e as häftig gråalv som var drog beroende, rakad men jävligt generös :gremtongue:... det roligaste var att han inte var så bra och hade ett riktigt sugigt vapen men han var våghalsig som fan men överlevde så länge vi lirade dod...

det där med orgie e ju förstås lite häftigt =P
 

Tervo

Veteran
Joined
30 Oct 2000
Messages
8
Location
Gimo
Oj en tuffing

Jag svär att du slår alla monster tills dom dör med den gubben. Utan att snacka nåt.
 

Dougald MacD

Veteran
Joined
5 Jul 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Har inte spelat Eon själv utan är SL, dom roligaste två jag leder är: en Sanari magiker med fobi mot blod, ogillar damm o smuts, håller på o utvecklar egna besvärjelser som skyddar honom mot tidigare nämda hemskheter, han är även lätt fjollig och hans kompanjon en otroligt fåfäng Roghan tirakbaneman. Det som sammanför dessa båda "hjältar" är deras kärlek till skönhetssalonger, manikyr, lerinpackningar, pedikyr o.dyl..

Dougald
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Limerk Connori

<I><B>Limerk Conori</B></I>

Alvisk målare och filosof med hemvisten Alarinn.

<B>Fullständigt namn:</B> Limerk Connori sìol Dah´touin t´un Léarama t´an Alean t´an Toloch t´an Morollan

<B>Bakgrund:</B> Limerk är född i en liten by i norra Alarinn. Hans far är ledare för en av familjerna i klanen Dah´touin, fadern har utsett Limerk till sin efterföljare. Limerk växte upp i sin hemby tills han var "gammal nog" som hans mentor utryckte det. Sanningen var väl att han hade vägarna förbi. Limerk fick alltså i sin tidiga tonår lämna sin by för att följa med sin mentor på en rundresa i Alarinn och Consaber. Limerk lärde sig läsa och skriva men han fastnade för målning. När Limerks mentor ansåg sig ha lärt ut vad han kunnat gav han Limerk tillåtelse att resa hem om han ville. Väl hemma fick Limerk ett uppdrag som väntat på honom sedan han föddes...

<B>Limerks uppdrag:</B> Grunden till hans uppdrag eller gentjänst har sina rötter en si sådär 900 år tillbaks i tiden. Under den Alariska frigörelsen räddades familjen Connori av en annan familj inom klanen Dah´touin sedan dess har familjen stått skuld och nu är det alltså dags att återgälda tjänsten. Den fulla vidden av Limerks uppdrag känner han själv inte till. Han tror att hans uppdrag är att överlämna ett brev till motståndsrörelsen i Pereine, men i själva verket är det mer en så. Priori Cun-sabréann som arbetar för att hålla Alarinn självständigt genom att stödja Consaber har skickat ut Limerk för att bistå motståndsrörelsen vilket de tror att Limerk kommer att göra. Vad de inte vet är att draken Verdurakh har ett finger med i spelet...

(Se bifogad bild)

//Jonas
<A href="http://home.swipnet.se/circle "TITLE="Min hemsida"> http://home.swipnet.se/circle</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Oj en tuffing

Det kan du ge dig på !!!
Den är en av mina bästa karaktärer....... Har en liknande i DoD & en hyfsat bra Brujah i Vampire åxå..

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Ragbart Påkenknäck d.y

Jag har bara spelat ett äventyr med han men fy f-n vad ballt det var.

Ragbart är 18 år och och bor på det mista och fattigaste hemmanet i hela sin lilla by, som ligger i nordöstra Consaber.
Här lever han med sina kamrater som med vilka han räddar byn från hemskheter.
Han fick fysiska egenskapen "Vacker" eller något sådant så han har 16 i per, detta har gjort att han har sexuella förhållanden med både mjölnarens Irene och byns vakraste jänta, Els-marie.
Ragbart har även tagit värvning hos hertigen för att sänka skatten för sin far, som är mcket fattig.
Han har en vapenfärdighet, spjut och det har han 11 i.
Ragbart talar en fruktansvärd dialekt (jfr grov Skånska) och har en helsikes massa jävlarannama.

P.S Det något ovanliga namnet hittade jag i ett gamalt DoD äventyr som jag lånat av en kompis D.S

Anywhere i roam
Where i lay my head is home
Carved upon my stone, my body lie but still i roam
 

Hellspawn

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
1
Location
Stockholm, Sverige
Ober Skallkross

Min riktiga favorit är Ober Skallkross han är en Frakk-Trukh som är otroligt stark och otroligt tålig (Sty 25 och Tål 20), men han är också otroligt våldsam som alla andra Trukher är(Aggression 14 specilaisering Våldsbenägen). Han har en stor Binderakkhammare som han är GRYM på att hantera(16 i FV).
Han är den första RPn som jag skapade i Eon när det var nytt, det förklarar alla de otroliga värderna.
 

Rumpletimski

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
60
Location
Sverige, Stockholm
Ghim den butre ölbryggaren

Jag har en favorit. Jag har en dvärg som är alkoholist och hans dröm är att ta hand och dem som dödade hans far och att skaffa en ölstuga där han kan brygga sitt kvaser hela dagarna. Han är tråkigt nog otroligt bra på sin hammare.


Från en glad liten Bonde med sina grisar
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
vapenmästaren Cedric

Min favorit är min första Eongubbe den alviske vapenmästaren från Kiriya. Han springer runt med en petya som han har färdigchans 22 i. Det enda udda med honom är nog att han fick aggression 18 när jag slog fram värdena.

Douggie
 

Mederian

Warrior
Joined
1 Aug 2000
Messages
208
Location
Uppsala, Sverige
Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara

Den alviske vapenmästaren från vilket mitt namn här på forumet härstammar ifrån. Namnet betyder "vara stolt", eller "han som är stolt". Han är född i Alarinn och har de värsta humörsvängningarna ni kan tänka er, något som kanske inte går så bra ihop med hans ruskiga skickligheter i den egenkonstruerade stridskonsten...

Annars finns det ju alltid:

Dumaya t'un Sanari

Även här kan man urskönja en viss förkärlek för alver från min sida. Han har tidigare jobbat som vägvisare, är 4363 år (han har dock själv tappat räkningen) och älskar sin speciella trästav mer än det mesta i världen. Trästaven använder han också som vapen, han har dock inte använt den särskilt mycket på senaste tiden utan mest i sin ungdoms dagar, men utmana honom och du ska se att han har kvar sina färdigheter med staven, även om han kan se lite ringrostig ut...

/Mederian
- som ääääälskar alver
 

William_Besario

Warrior
Joined
20 Jun 2000
Messages
261
Location
Borlänge , SWEDEN
Ergil " Drakdräparen " Spjut

En soldisk baron som har en feting bra Zhand yxa ( magisk , gör Ob5t6 skada och glöder konstant , )
han har dräpt en drake , leder soldarns försvar mot jargien , är personlig vän med kungen... bla bla bla...

För mig i tiden!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tienne Morhaim siòl Rudani t'an Garrain

Ymirs gulleflicka #1. Så söt att jag nästan dör...älskar henne faentamej. :)

Orkar inte berätta mer nu. Bifogar hennes bakgrundshistoria om den får plats...

- Ymir, seg idag.
 
Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Jag r SL och så men jag har en ritigt bra RP själv som jag får spela ibland. Han heter L'emric och är en baron i Consaber men han har flytt ifrån stt hemland då han satte dit sin systers fästman för stöld då han tog honom på bar gärning. Dessvärre så blev friaren inte så glad och faktum var att systern inte blev det heller så han fick fly. Sen var det lite mer som låg bakom så den som tar honom får nu några 1000 silver.
Men numera så befinner han sig i Chadarians hopp i Asharien och utövar magiyrket åt Legio Colonan. Det roliga med honom är att han köper prostituerades tjänster, super och lyckas lura i stackars värdshusvärdar att det spökar i deras rum om han inte lyckas pruta ner barnotan ordentligt. Han är nämligen otroligt snål.

En annan intressant RP är den otroligt lugne Roghandvärgen Kherzam-klan-Roghan-hus Belrog-den ödmjuke. Han är jag SL för och han kallas ödmjuk då han är empatisk och har gnistrande ögon som gör att han får folk att förstå bättre. Han är lite mer förstående än andra Roghan men han hatar Tiraker minst lika mycket som vilken annan dvärg. Han är en jävel i Zur Khan och jag kommer ihåg en gång då han var tvungen att resa till Takallor för att rädda en vän då han högg av en tiraks ben mitt på ett torg och benet flög iväg sju meter. Sen så gick han in i ett magasin och slog ihjäl 5-7 legoknektar helt själv.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Oj en tuffing

Inte ??

Ska vi slå vad ??

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Re: Oj en tuffing

Jag sätter på Johans gubbe
om järnis spelar sin trukh kommer han bara släppa vapenen och försöka slåss med händerna, kul om man är SL kanske, inte fullt lika kul ifall man är med spelare...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Fram med siffrorna!

Jag vill se siffrorna! Mua-ha-ha-haaa!
(Arvid säger Mua-ha-ha ofta nu när han spelar Chrono Trigger.
Det (dator)rollspelet har rekord i att använda frasen.
Och sedan är det ju bäst också.. /images/icons/wink.gif)

För att återgå till ämnet: HIT MED SIFFRORNA!



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 
Top