Nekromanti Vilken dag/Hur ofta spelar ni?

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jag är lite nyfiken, iochmed planerandet av en ny rollspelsmötesstruktur.. Hur ofta spelar ni? Och om ni spelar en gång varje vecka, eller en gång varannan, vilken dag spelar ni på då?




/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Så ofta man kan...

Vi spelade på alla dagar som man kan !! Så mycket man kunde åxå !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,519
Location
Stockholm
1ggr/vecka

De senaste åren har vi lirat i princip varje lördag. Mer eller mindre. Man kan väl säga det som så att det har varit spel varje lördag även om alla inte har varit närvarande alla gånger, typ.

- d -

dilandau@another.com
"Do Gnomes Dream of Subterranean Sheep?"
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Då & då

Jag & mina kopisar spelar när alla har tid, alltså 4 av 5 kanske är lediga på tisdagen. Och då väntar vi tills alla kan. Men innan, då alla kunde typ hela tiden, då körde vi 2 ggr/vecka. Och det brukade bli helgerna, Lördag- Söndag!!
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
så ofta jag kan och orkar ibland blir det bara för mycket och då måste man ha ett par dagar då man inte gör ngting eller gör annat.

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
1-2 ggr i veckan

Det normala för en kampanj är spel en gång i veckan. Pågår två olika kampanjer (vilket tyvärr inte alltid är fallet) blir det följaktligen spel två gånger i veckan. Skulle jag och lite andra rollspelskompisar bli lottomiljonärer och kunna skippa jobb/plugg skulle det nog bli fler spelmöten gissar jag... /images/icons/wink.gif

Vanligaste speldagen är söndag (obligatorisk Stormbringerdag när det inte är sommaruppehåll), följd av fredag och torsdag. Lördag är spelledig dag i mitt "vanliga" spelgäng, vilket är bra eftersom det inneburit att jag kunnat spela med två andra grupper nu i sommar. /images/icons/smile.gif

Annars var det bättre på den gamla goda tiden när man spelade varje dag, både morgon och kväll... *suckar nostalgiskt*

Nåja, spel på lördag klockan fem, så var beredda alla medspelare!
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Hrm...
Spelar när jag känner för det, aldrig när jag inte känner för det. Händer ofta på fredagar och lördagar. Även på söndagar. Händer mer sällan på vardagar, förutom under lov och så då det händer hela tiden. Men isådana fall litet mindre seriösa spelmöten. He. Spelade en gång nu i sommar. Vi spelade gränsvärldar. En av mina spelkamrater, Felix, var klar och satt och höll på med datorn. Kim, Holy Warrior, hade trubbel med utbildningspaketen. Själv var jag SL, men otroligt slapp. Orkade inte förklara för Kim om, utbildningspaket (äh, jag tycker han borde ha fattat själv, det är ju inte svårt!), så jag sade till honom att det inte var så svårt. Felix blev förbannad och sade åt mig att jag borde förklara för Kim om hur man gör utbildningspaketen. Vi började bråka medans Kim såg på och verkade ha riktigt roligt... Jaja, poängen är att man inte ska spela om man känner sig för slapp..:)=

-"Det här måste vara den sjukaste
signaturen hitils."
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Två gånger i veckan, Fredag och Lördag mellan 1900 och den förste dukar under. Oftaere på semestrar/lov och arbetslöshet. Detta är den nuvarande, post gymnasietiden. När vi gick i vanlig skola så spelade vi Lördagseftermiddagar också och ibland Söndagar.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Det finns nog ingen patentlösning för när man skall spela. Olika personer fungerar på olika sätt.

Vissa vill spela varje kväll, vissa bara nattetid, andra endast lördag morgon osv.


När man skall spela beror helt på hur det passar för gruppen. För vissa grupper fungerar det kanske bäst om man spelar en viss veckodag.

I vår grupp så sysslar vissa med skiftesarbete, och då han har kvällstur blir det en hel vecka utan rollspel (snyft). Men sedan då han inte arbetar spelar vi så ofta tillfälle ges. Då kan det bli t.om. 6 dagar i veckan.
Vår erfarenhet är dock att om man spelar för ofta så tröttnar man lätt. Så vi försöker hålla ett medeltal på ca 3 ggr / vecka.
 

Adragoor

Warrior
Joined
24 Jun 2001
Messages
260
Location
Lund, Skåne
En gång/vecka

Ca en gån/vecka, helst på helgen...

Agh zadrau pôtul ilur Exarhep iz zanashrob bugd agh stâzob majât-snoshgronk tiul rausuga...
 

Rhemzor

Veteran
Joined
9 Apr 2001
Messages
172
Location
Borås
Extremt olika

Vi spelar väl typ var tredje vecka (Jag vet det är för sellan *snyft*). Och när vi spelar blir det väl på lördagar.

"Det man inte har i huvudet får man ha i benen"
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Alldeles för lite

Man spelar ju mindre än vad man skulle vilja. Är man fem pers som är relativt upptagna så blir det ibland svårt att få ihop det. Försöker dock få till det på de få lediga stunder vi har. Å andra sidan så kanske man njuter lite extra när det väl blir något.

*Såå mycket att göra, såå lite tid*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Eftersom flickvänner ofta kom emellan får "spelningar" så bestämde vi att köra på bestämda dagar. Vilket vill säga Måndag Onsdag och varannan Lördag. Ibland blir det mer, och ibland mindre.

"A true friend stabs you in the back"- Oscar Wilde
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
2 ggr

det ultimata måste nästan vara 2 ggr i veckan, en på måndag och en på låt oss säga torsdag.

Oma man lägger upp det med ca 3-4 dagar mellanrum så hinner man inte få den här känslan av att det var längesedan man spelade..

Let's face it,
Gemini rocks..
 
Top