Nekromanti Vilka projekt

Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Ett stort, några mindre

Mitt stora projekt är att samla ihop alla mina spelanteckningar (som finns på två språk dessutom) från ett tjugotal filer, ett antal anteckningsböcker och ett par pärmar. Slutresultatet ska bli ett fantasyspel i tidig renässansmiljö. Det kommer att vara ett trovärdigt, rått, high-fantasy spel /images/icons/hairy.gif. Religion kommer att behandlas på ett något ovanligt och mycket ingående sätt. Det går framåt med en bra fart, men jag har en hel del översättning kvar att göra. En websida finns tyvärr inte ännu och kommer nog inte heller under närmsta tiden om jag inte får oväntad hjälp någonstans ifrån.

Sedan skriver jag artiklar till theProject och är med på ett hörn i ett flertal andra projekt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Re: Ett stort, några mindre [OT]

"Det kommer att vara ett trovärdigt, rått, high-fantasy spel..."
Läste först "ett trovärdigt, rått-high-fantasy spel" och funderade på hur man kan få ihop 20 sidor anteckningar om det..

/[color:448800]Han</font color=448800> som tyckte det lät rätt annorlunda
 

CGH

Warrior
Joined
2 Sep 2001
Messages
288
Location
Utanför Linköping
Re: Det finns många fördelar

Jag håller med om det du säger att Netahack är bra för att det finns så himla många möjligheter. Det är ett bra spel om man kan klara sig utan grafik. Två saker som jag saknar är att man kan skaffa ett eget hus eller någonstans där man kan ha en massor saker, andra aktiviteter än strid, samt riktiga städer och byar, landskap mm. Det vora kul att se... fast vem orkar göra något sådant? Jag bara önskar.

Wand of polymorph är det absolut roligaste föremålet i Nethack.
 
Top