Nekromanti Vilka exp. böcker kommer komma till DoD6??

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
Det kommer iallafall jorges bestarium om 2 veckor men mina spelare vill ha lite coola vapen, och jag undrar om det kommer komma någon sådan??
Jag menar chronopia svämmar ju över av exp. böcker medans DoD6 hittils har vildhjärta........

....they exist to cease....
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Jag tror inte Riotminds kommer att släppa en "Vapen och Elakheter"-tillbehör :gremsmile: De är mycket mer inställda på att skapa en sagovärld istället för att hitta på en massa vapen (vilket man lätt kan göra själv för den delen...)

Chronopia har funnits lägre än DoD6 vilket göra att de finns mer tillbehör.

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Det kommer iallafall jorges bestarium om 2 veckor men mina spelare vill ha lite coola vapen, och jag undrar om det kommer komma någon sådan??"

Plockar fram Codex 10 i vilken det finns en intervju med Riotminds där de säger att nästa produkt till DoD6 kommer att bli en bok som går under arbetsnamnet "Förtrollade platser" i vilken olika spännande platser i Trudvang kommer att tas upp samt olika myter och legender.

På längre sikt kulle Riotminds vilja ge ut en bok om varje ras, en om religioner, en om hemliga ordnar och sällskap, en triologi om Blodughadda samt en regelexpantion som de kallar DoD6 Expert som troligen kommer att bestå av två böcker.


Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Zadhi

Veteran
Joined
21 Sep 2001
Messages
4
Va fan, du e ju överallt ju...
Och vadå DINA spelare? Äger du dom eller?
Lär dig stava till "hittils" förresten, som egentligen stavas "HITTILLS!"
hur klumpig får man bli...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Hej, vem tror du att du är eg.?! [irriterad]

Det här är det andra personangreppet jag läst från dig. Bara för att du är på nätet så ska du inte tro att du får bräka ur dig vad som helst. Visserligen är du ny men det är ändå ingen ursäkt...

*kollar profilen*
Å inte fan vågar du visa vem du är heller.. "käften"? *fnyser*

/[color:green]Han</font color=green> som antar att Zadhi är en oförståndig 14-åring (iaf beter han sig som en)
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Vafan!

Vadå "oförståndig 14-åring"??!! Jag e 14 & det e jag fan stolt över! Dessutom e jag så fna mycket mer förståndig än många övermogna 16-20-åringar!

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd
 

Cube

Veteran
Joined
16 Sep 2001
Messages
61
Location
sthlm
nej, jag äger inte dom men de ingår i mitt äventyrar lag, och om man dömer av dina ordval så verkar du vara en töntig hiphopar-wannabe,så jag skulle bli förvånad om du kan spela ett rollspel, än mer klara av att läsa regelboken.....

....they exist to cease....
 

mr colt

Veteran
Joined
27 Jun 2001
Messages
144
Location
uppsala\sverige
Re: Vafan!

vafan jag är 12 och var 11 när jag fick DoD6 när jag var 11 och fatta boken så hahhahaha

i dont have any enemies i have a big backyard whith a lots of boddies
 

Zadhi

Veteran
Joined
21 Sep 2001
Messages
4
Re: Hej, vem tror du att du är eg.?! [irriterad]

Jag är 22 år och har en IQ på 134...så vem e du?
Och JA, jag kan bräka ur mig vad jag vill...
Jag vågar visa vem jag e , men jag tänkte att det är onödig information...
Kolla bara på ditt namn...HAN!
Jävla tönt!

~ The socket mountain of transforming auras ~
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Vafan!

Hygglo har ju inte gjort något. Förutom att slå sina spelare..



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tjaha.

Du KAN ju säga vad du vill. Men precis som i verkliga livet så kan du göra folk sura eller ledsna genom att göra okunstruktiva och meningslösa attacker.

"Dina spelare, vadå äger du dom eller?" t. ex är ju ett helt onödigt påstående. "Mina" spelare är ju korrekt svenska, precis som tillexempel "Min" fru eller "min" skola. Det enda det kommer tjäna till att göra så att någon känner sig attackared. Och Han är ju inte så töntig. En vän till mig, en framstående skådespelare heter Han.

Nu kan ju jag inte tvinga dig att uppföra dig efter en artighetskodex eller nåt. Men om du säger saker som bara tjänar till att attackera andra så gör det ingen nytta alls i världen. Och varför ska du då göra det? Visserligen så kan man se det som ett sätt att stärka sin egen identitet, men försök lite hårdare att hitta ett mer harmoniskt sätt att hjälpa dig själv, för annars kan det bli ännu värre. (Du kan bli bannad från forumet till exempel. Forumet är ett privilegium inte en rättighet, och om man bara använder det för personangrepp så vill varken användarna eller redaktionen ha en här.)


//Arvidos- Mycket intresserad av begreppen frihet, rättvisa, harmoni..
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Re: Hej, vem tror du att du är eg.?! [irriterad]

Ta inte illa upp men om du menar att oförståndig och 14-åring har något att göra med varandra har jag anledning att bli upprörd om än knappt (jag darrar bara lite av den ilska som uppfyller mig alltmedan jag sitter här och läser dessa inlägg som bara gårut på att göra andra mäniskor arga-ledsna-upprörda). Jag var själv tills alldeles nyligen 14 och mådde inte sämre av det, tvärtom tror jag att man i de tidiga tonåren (eller motsvarande mentala utvecklingsnivå)bildar sig en världsuppfattning och skaffar sig åsikter som följer en stora delar av livet även om man inte vågar stå för vad man tycker när man blir äldre utan sjunker in i den allmäna oppinjonens medel-åsikter....

tillbaka till ämnet: jag tror inte man är oförståndig bara för att man inte har fullt så stor livserfarenhet. Vidare
tycker jag(liksom uppenbarligen du också gör) att man inte är helt utan ansvar för vad man skriver på nätet bara för att man inte syns

I övrigt vill jag be om ursäkt för de eventuella stavfel som begicks i texten och för att jag använder detta forum avsett för DoD debatt till...till jag vet inte vad

/realdemokrat, kontramillitantantipatriot, och ibland
hobisk trolljägare

-ego sum deo et super grammaticam- (och stavningen)
(jag är gud och jag står över grammatiken)
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Och så SKÄRPER vi oss ...

... annars måste jag börja varna folk, radera inlägg, klaga inför de övriga moderatorerna, yrka på avstängning &c.

Sådant tycker jag är tråkigt, så låt mig gärna slippa.

/Dante

P.S. Det här är alltså inte ett svar på Cubes fråga utan snarare en kommentar till denna tråds förfall.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Silke, kolla vem som skriver. Hygglo är fel pers.

/[color:green]Han</font color=green> som bara ville fixa till det missförståndet
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Re: Hej, vem tror du att du är eg.?! [OT]

*Funderar på om det ens är lönt att svara på <B>Zadhi</B>s svar*

<EM>så vem e du?</EM>"
Läs min <A HREF=http://forum.rollspel.nu/showprofile.pl?Cat=&User=Han&Number=120663&Board=DoD&what=showflat&page=0&view=expanded&sb=5&part=1&vc=1 TARGET=han>profil</A>. Jag ville ge ett seriöst intryck, därför fyllde <EM>jag</EM> i det.

"<EM>Kolla bara på ditt namn...HAN!</EM>"
Jag tänkte först på namnet "Du", men jag är inte du för dig så det blev han.. Jag fick en ball signatur och dessutom kunde man lätt lista ut mitt kön.
Och vem kallar du 'tönt' eg? Du har inte gjort annat än förolämpat folk. Håller du på så IRL också lr, när du möter pers. ansikte mot ansikte? Själv kom jag till forumet för att dela m mig av mina åsikter/husregler/erfarenheter och ta del av andras. Varför kom <EM>du</EM> hit eg?
Fan, det är ju nästan så att jag skäms att fylla 22 när det finns såna som dig..


Till er andra som klagade på att jag skrev "oförståndig 14-åring".
Jag menade en 14-åring som var oförståndig, inte att alla 14:isar är oförståndiga. Kan hålla m om att jag kanske formulerade det lite fel. <B>Zadhi</B>s 5 första inlägg tyder på en som inte fattar hur man ska bete sig på nätet därför skrev jag detta. Off the record så trodde jag t.ex. att <B>Hygglo</B> var äldre än 14 så jag menar inget ont om den åldersgruppen.

/[color:green]Han</font color=green> som nästan alltid blir förvånad när han får reda på forumbesökarnas ålder
 
Top