Nekromanti Varulvsspelet - Klassikern - Runda 4

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Re: Paxen har tid över

OBD-Mukwa Är mitt radarpar just nu.

!Paxen-Sapient är mitt long-shot-worst-case-scenario men då är det redan kört samt bygger på en jävulusiskt massa sammanträffanden och klanteri.

Jag är inte övertygad av snacket mot KK men faktum kvarstår att han varit mest aktiv i två av tre hängningar, de där bybor rykt. Är någon av OBD och Muck inte röda är KK mitt svar på gåtan.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

OBD said:
Elmrig levde inte upp till förväntningarna. Hans svar på kritiken från Sapient var vääldigt svag. KK håller igång, vilket grönar om Elmrig är grön. Men jag har svårt att se några andra som ulvar i så fall. Mukwa och Brynolf tillsammans vore allt för otroligt.
Så hänger vi Elmrig och han är grön då är jag grön? Hänger vi Elmrig och han är röd är jag röd?

Du har det inte på kartan att Mukwa+Elmrig kan vara ett par?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Elmrig said:
OBD-Mukwa Är mitt radarpar just nu.

!Paxen-Sapient är mitt long-shot-worst-case-scenario men då är det redan kört samt bygger på en jävulusiskt massa sammanträffanden och klanteri.

Jag är inte övertygad av snacket mot KK men faktum kvarstår att han varit mest aktiv i två av tre hängningar, de där bybor rykt. Är någon av OBD och Muck inte röda är KK mitt svar på gåtan.
Okay. OBD-Mukwa är ditt par men om OBD är grön så är det jag och Mukwa?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Mukwa om KK

Och det sista du tar upp har jag svarat på tidigare under dagen.
Javisst har du svarat på det. Brynolf frågade vad mitt case var och jag visade honom det. Du är fortfarande underordnad Elmrig/OBD.

Ditt case är ju avskrap Mukwa om det är det här du går på.
Gräv fram nåt bättre på Brynolf så byter ni två plats på min lista... varsego!


Med livlina in i kaklet menar jag fortfarande din taktik:

Rösta ut OBD och är han grön skall Elmrig röstas ut och är han ulv så skall K.K röstas ut.

Alternativt

Rösta ut Elmrig och är han grön skall OBD röstas ut och är han ulv så skall K.K röstas ut.
Jag har delgett er vad jag tror är ett jättebra tips på att vinna om man är bybo. Vi kommer ha en runda att diskutera efter varje hängning och ingenting är till 100% spikat för min del, men det är så här jag ser på spelet nu.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Brynolf said:
Mukwa said:
Bra. Vad är det som är begripligt med OBDs case och vad är det som inte håller i mitt? Här ser vi också att OBD tar rygg, så som jag har skrivit tidigare.
Jag tycker inte du hade fått fram exakt VAD du hade på Konrad. Det hade OBD.
Exakt vad jag hade och fortfarande har på KK har jag postat. När tillfälle har erbjudits så har han hellre diskuterat !Paxens väktande, siandet, avsaknanden av siandet (i den här rundan), och hållt sig fastnaglad på mig. Visst var han på Tyr, men i ärlighetens namn, hur mycket då? Det var någonting om ett "också", och där var KK typ trea på gröten tror jag... men det var ju inte ens en tell från Tyr utan en förmodad länk mellan Tyr och Vimes . Nä. KK var inte alls på Tyr i R1. Så jo, jag tycker visst att jag har ordentliga grejer på KK. Tillräckliga för att han ska ryka nu? nä.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Elmrig said:
Brynolf said:
Ok, nu ligger Elmrig en röst ifrån gyttjegraven.

De som inte röstat än är Elmrig och Paxen. Gör gärna det, hörni! Det börjar dra ihop sig.
Röst: OBD

Motivering: Fällan i R1, SJs spel över lag och magkänsla.
Oväntat :gremsmile:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Elmrig said:
OBD-Mukwa Är mitt radarpar just nu.

!Paxen-Sapient är mitt long-shot-worst-case-scenario men då är det redan kört samt bygger på en jävulusiskt massa sammanträffanden och klanteri.

Jag är inte övertygad av snacket mot KK men faktum kvarstår att han varit mest aktiv i två av tre hängningar, de där bybor rykt. Är någon av OBD och Muck inte röda är KK mitt svar på gåtan.
Brynolf har du ignorerat helt här. Varför?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD vs. Elmrig

Jag skulle villa att ni båda ger mig svar på följande fråga:

OBD:

Om Elmrig är grön vilka är då ulvar?
Som jag har uppfattat det just nu är det K.K+Mukwa som är dina två ulvar? Rätt eller fel?

Elmrig:

Om OBD är grön vilka är då ulvar?
Som jag har uppfattat det just nu är det K.K+Mukwa som är dina två ulvar? Rätt eller fel?

Ps. Förutom denna fråga har jag ställt några fler frågor till er båda i tråden som ej är besvarade. K.k
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Elmrig said:
Jag är inte övertygad av snacket mot KK men faktum kvarstår att han varit mest aktiv i två av tre hängningar, de där bybor rykt. Är någon av OBD och Muck inte röda är KK mitt svar på gåtan.
Den här fetmarkerade linan smakar konstigt i munnen på mig.

Hur utläser Sapient den? Eller nån annan för den delen, men Sapient är en vis man så jag är mest nöjd om han svarar på det hela.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Ond bråd död (3): Brynolf, Mukwa, Elmrig
Elmrig (3): Sapient, Konrad Konvalj, OBD

Upp till !Paxen.

Jag är rätt nöjd med min sits. Ingen av de två kandidaterna tycks intresserad av att hänga här och svara på frågor innan hängning.

Intressant uppställning på rösterna också.
De första i varje drev är de "gröna" och de två i mitten är de som kämpar för överlevnad om vi hänger en bybo och de två sista är de tänkta ulvarna.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,285
Location
Örebro
Tillbaka från semestern i de norrländska urskogarna nu, så mina sista ord:

Tack för att ni alla visat mig hur ett varulvsspel gick till. Jag har lärt mig jättemycket av deltagandet: dels genom rejäla klavertramp, dels genom studier av hur ni gjort. Jag är ledsen att mitt fejkdrev och min tidsbrist satte byn i tråkig sits, men ni tar det här. Jag tror på er!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Vill du ha nån att vänta in fyrverkerierna med, KK? Hur säker på Elmrig är du?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Robert Jonsson said:
Tillbaka från semestern i de norrländska urskogarna nu, så mina sista ord:

Tack för att ni alla visat mig hur ett varulvsspel gick till. Jag har lärt mig jättemycket av deltagandet: dels genom rejäla klavertramp, dels genom studier av hur ni gjort. Jag är ledsen att mitt fejkdrev och min tidsbrist satte byn i tråkig sits, men ni tar det här. Jag tror på er!
Det är gött! Tack för gott spel! Fruktansvärt kul att avskedsinlägget kommer några minuter innan eventuell hängning :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Vill du ha nån att vänta in fyrverkerierna med, KK? Hur säker på Elmrig är du?
Grejen är ju den att båda kandidaterna är skitbra alternativ. Prickar vi rätt den här gången känns segern rätt säkrad för byn.

Vi får ha fel en gång?

Har vi rätt på Elmrig eller OBD så får vi ha fel och då gör det ju inget om jag hängs. Det kommer ge byn möjlighet att hänga dig och vise versa.

Tänker jag fel då? Det känns som att byn säkrar en seger om vi prickar rätt den här rundan. Är inte den vi hänger röd blir det snäppet värre. Då måste vi hänga den som blev kvar av OBD eller Elmrig. Den gången kommer vi hänga rätt och sen står det mellan oss lik förbenat, och det är då byn kan torska genom att hänga mig.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Mukwa said:
Vill du ha nån att vänta in fyrverkerierna med, KK? Hur säker på Elmrig är du?
Absolut. Jag vill vänta in fyrverkerierna med dig Mukwa.
Jag försöker så klart att tolka din fråga här genom att på nått vis få det till att du vill få bort mig från Elmrig..
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Vill du ha nån att vänta in fyrverkerierna med, KK? Hur säker på Elmrig är du?
Grejen är ju den att båda kandidaterna är skitbra alternativ. Prickar vi rätt den här gången känns segern rätt säkrad för byn.

Vi får ha fel en gång?

Har vi rätt på Elmrig eller OBD så får vi ha fel och då gör det ju inget om jag hängs. Det kommer ge byn möjlighet att hänga dig och vise versa.

Tänker jag fel då? Det känns som att byn säkrar en seger om vi prickar rätt den här rundan. Är inte den vi hänger röd blir det snäppet värre. Då måste vi hänga den som blev kvar av OBD eller Elmrig. Den gången kommer vi hänga rätt och sen står det mellan oss lik förbenat, och det är då byn kan torska genom att hänga mig.
Ja, det är ju precis så jag ser det, fast tvärtom när det kommer till dig och mig då förstås.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Vill du ha nån att vänta in fyrverkerierna med, KK? Hur säker på Elmrig är du?
Absolut. Jag vill vänta in fyrverkerierna med dig Mukwa.
Jag försöker så klart att tolka din fråga här genom att på nått vis få det till att du vill få bort mig från Elmrig..
Haha! Vi ger !Paxen några minuter till tycker jag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Paxen har tid över

Om du läser de inlägg som OBD och Elmrig postat på slutet (dom jag har citerat och ställt nån fråga i) kommer du se att båda på nått vis sätter oss i ulv båten. Det är skitkonstigt. Vi två är inte ulvar tillsammans så någonstans felar det och luktar ulv i vad de båda skriver.

Hade Sapient hängt lite här nu skulle jag gärna ha lysstrat till vad han avläser i det hela. Jag är så färgad av att sätta dig som ulv om vi har fel på den vi väljer för hängningen och jag kan tro att du har det precis lika svårt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Robert Jonsson said:
Tillbaka från semestern i de norrländska urskogarna nu, så mina sista ord:

Tack för att ni alla visat mig hur ett varulvsspel gick till. Jag har lärt mig jättemycket av deltagandet: dels genom rejäla klavertramp, dels genom studier av hur ni gjort. Jag är ledsen att mitt fejkdrev och min tidsbrist satte byn i tråkig sits, men ni tar det här. Jag tror på er!
Tack för din medverkan Robban! Du kanske inte blir med på nästa lir, men någon gång i framtiden vill vi alla se dig i spel igen.

Du har skapat lite paranoia i byn och det är ju det som är varulvsspel! Kul att du greppade Vicotniks halmstrå och hoppade på båten.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Paxen har tid över

Konrad Konvalj said:
Om du läser de inlägg som OBD och Elmrig postat på slutet (dom jag har citerat och ställt nån fråga i) kommer du se att båda på nått vis sätter oss i ulv båten. Det är skitkonstigt. Vi två är inte ulvar tillsammans så någonstans felar det och luktar ulv i vad de båda skriver.

Hade Sapient hängt lite här nu skulle jag gärna ha lysstrat till vad han avläser i det hela. Jag är så färgad av att sätta dig som ulv om vi har fel på den vi väljer för hängningen och jag kan tro att du har det precis lika svårt.
Ja, men som jag har sagt tidigare så är både Elmrig och OBD mina toppkandidater, så egentligen spelar det ingen roll för mig vem av dem som hängs... Den andra kommer vara i toppen på R5 ändå.

Så knepigt är det egentligen inte... Brynolf har varit orubbat grön länge nu så de kan ju inte rikta sina misstankar mot några andra än oss.
 
Top