Nekromanti Varulvsspel Familjen - Runda 1

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking

Ni har fått vänta ett tag i den stora entren, men så kommer äntligen Don Rosolini fram ur sitt rum. Han står stilla ett tag innan han tar till orden: Ni ska finna dom! Ni ska få dom att ångra alla sina val! Ni får en timme på er att välja ut en som jag ska tortera ur svar från. Då risken finns att personen dör.. Ja, det är säkert att personen kommer dö helt enkelt, så se till att vara säkra på vem jag ska tortera! Don Rosolini nickar (kanske emot dig..?) och går in i sitt rum igen.


Bland er 12 så finns det poliser, ert jobb är att leta reda på dom!


Alla spelare har ett vapen! Vissa spelare har en färdighet. Dessa färdigheter kan kräva att ett PM ska skickas till mig för användas, detta står i så fall i din roll

Familjen (Byborna) vinner när alla undercover-agenter (ulvar) är utröstade. Undercover-agenterna vinner när hälften av spelarna är agenter. Eventuella andra vinstvillkor står i roll-PM.

Varje runda går till så att spelarna bestämmer om vem som ska rösta ut. Den som har majoriteten av rösterna blir, när rundan är slut, utröstad. Ni måste lägga en röst på detta sätt: Min röst: !Paxen i fetstil, detta för att underlätta för mig som SL.


Läs igenom! Vissa regler är nya/ändrade!
Generella regler
Direkt-citat av PM får ej göras! Försök beskriva er roll med andra ord. Alla har fått en beskrivningstext av spelet, detta speciellt får inte direkt-citeras! Jag har ej möjlighet att kolla av detta 24/7, dock om det märks av så kommer först en varning ges, till samtliga spelare oavsett om man har gjort ett direktcitat. Därefter så kommer ev överträdelser straffas med diskvalificering.

Om inget annat anges i era roller så får ej spelare kontakta varandra om spelet utanför dom gällande trådarna. Detta straffas på samma sätt som ovan, först varning till alla spelare om vilken överträdelse som har skett och om det sedan händer igen så gäller diskvalificering.

När en runda avslutas så kommer jag att skriva ett inlägg där jag med klar och tydlig text skriver STOPP! Om inlägg skrivs i tråden efter att jag har gjort detta inlägg så kommer varning att ges, därefter diskvalificering.

Det är förbjudet att editera inlägg! (förhandsgranska om du är osäker om det blev rätt). Straffas genom först varning och sedan diskvalificering.

Som spelledare så kan jag dock välja att förbise dessa regler och kontakta spelaren direkt, om jag anser att det finns förmildrade omständigheter. Jag kan likaså välja att diskvalificera en eller flera spelare direkt.

Avsluta rundan tidigare

Om ni vill att en runda avslutas tidigare så måste ett PM skickas till mig om att ni vill stoppa rundan tidigare. Jag kommer då skriva ett inlägg om att en spelare vill avsluta rundan tidigare, varpå alla måste säga om dom vill avsluta rundan tidigare. Jag kan dock som SL välja att strunta i att spelare har begärt att avsluta rundan tidigare, utan förklaring.

Eventuella frågor kan ställas både i speltråden eller i ett PM till mig. jag kommer dock inte svara på något specifikt om spelet, förutom om din roll. Därför kan det vara bättre att fråga i speltråden om det inte handlar om din roll.

Och märk väl!: Även om det inte kanske står specifikt att det är fel så behöver det inte vara rätt! Om du är osäker så är det bättre att fråga!

Denna runda slutar tisdagen den 13 klockan 21:00

Dom som är i spel:

Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
LJSLarsson
Brynolf
Korpa
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Oh.. tajming, spelgruppen gick precis hem :gremsmile:

Ser att det saknas en lista över vilka som deltar i spelet så jag saxar listan över deltagare från PM tråden, jag hoppas att den är korrekt:

Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
LJSLarsson
Brynolf
Korpa
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Ser att både Tyr, xyas och Mukwa är online vilket innebär att ni bör vara redo för spel.
Så Mukwa jag slänger min röst på dig.

Röst: Mukwa

Vem anser du att vi bör börja att pressa?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Oh.. tajming, spelgruppen gick precis hem :gremsmile:

Ser att det saknas en lista över vilka som deltar i spelet så jag saxar listan över deltagare från PM tråden, jag hoppas att den är korrekt:

Konrad Konvalj
xyas
Vicotnik
Mukwa
Tyr
Vimes
Recca
Lu-kaazh
Spider Jerusalem
LJSLarsson
Brynolf
Korpa
Tack! Jag tar med det i startinlägget, utifall att någon kör med trådad (burr! Hemska tanke!) visning!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Woho! Då var vi igång!

Stating the Obvious
Ännu ett spel med 12 deltagare, och 12 deltagare innebär garanterat 3 varulvar (1/4 är standard) och upp till 5 rundor:

Första rundan 12/3
Andra rundan 10/3
Tredje rundan 8/3
Fjärde rundan 6/2
Femte rundan 4/1

Vi har råd att ha fel två gånger, med andra ord (om det skulle behövas).

Nu kör vi stenhårt framåt och krämar ur massor med aktivitet den här rundan (jag kommer förvisso inte bidra riktigt lika mycket som jag gjort tidigare pga plugg). Lika bra att slänga ut en röst på en gång, med den eminenta motivationen att han är aktiv:

Röst: Vicotnik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Okej, jag tolkar det som du vill pressa mig, vilket är förståligt i och med att jag brukar vara aktiv och har varit med i ett flertal spel tidigare.
Utöver mig vilka andra skulle du vilja pressa till att börja med?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Röst: Mukwa

Vem anser du att vi bör börja att pressa?
Mukwa, vem anser du att vi skall börja att pressa?

Röst: Mukwa

Förhalar lite. Har dock redan nu varit tydlig med att det troligen finns 3 ulvar. Jag är benägen att hålla med.

Nu drar vi igång! Dags att fimpa lite plitar!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vem anser du att vi bör börja att pressa?
Du är aktiv och ganska vass, så att få dig grönad är ju bra. Så länge vi får upp tempo kommer vi hinna med allihop den här rundan. Visserligen är det en helgrunda, men jag tror att alla vill vara med från början så det kan nog bli en bra runda ändå.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Starten av melodifestivalen distraherade mig från spelstarten. Vad pinsamt! Riktiga maffiosor tittar inte på melodifestivalen!

Men hur som helst är jag ny på detta, så jag hänger på Vicotnik och röstar på Mukwa. Behöver sätta press på någon.

Röst: Mukwa
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad, Tyr, om vilka skulle ni helst se att vi började pressa? Kan ni ge mig er top 3 lista,

Mukwa får gärna göra samma sak.

Utöver Mukwa som jag redan lagt min röst på så vill jag pressa:
1. Vimes
2. Recca
3. Konrad Konvalj

Detta eftersom de som jag alltid tjatar om är aktiva och är väldigt bra att fria/fälla tidigt. Då de ofta får folk att sluta upp bakom dem.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag är lite intresserad av att sätta press på:

* LJSLarsson
* Tyr

Vi har inget att gå på från tidigare spel gällande dessa spelare. Det vore förträffligt att veta hur de ser på upplägget och lite annat snack nu i början så kanske vi kan få en liten uppfattning av dem.

Röst: Tyr

Motiveras med: Är aktiv just nu och Mukwa har jag bättre koll på så den rösten var väldigt obefogad.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK said:
Förhalar lite. Har dock redan nu varit tydlig med att det troligen finns 3 ulvar.
Men jisses, det har gått en halvtimme. Här förhalas minsann ingenting :)

Vicotnik said:
Okej, jag tolkar det som du vill pressa mig, vilket är förståligt i och med att jag brukar vara aktiv och har varit med i ett flertal spel tidigare.
Utöver mig vilka andra skulle du vilja pressa till att börja med?
De jag tycker att vi behöver avfärda så fort som möjligt är:

Vimes, Recca, Vic, K.K, Brynolf

Ordningen är inte skriven i sten, men där är de mest aktiva och bästa snutsniffarna mig veterligen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Bra fråga, det känns vettigt att fokusera på aktiva spelare. Antagligen något sådant här:

1. Vicotnik
2. Konrad Konvalj
3. Recca
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tyr har du följt några maffia spel tidigare som åskådare? Eller har du varit med i några spel tidigare (live/utan för forumet)?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad, Tyr, om vilka skulle ni helst se att vi började pressa? Kan ni ge mig er top 3 lista,
Nu skrev jag en topp 2 lista under tiden du skrev detta inlägg, men jag fördjupar mig gärna i en topp 3 lista.

Tyr
Larsson
Spider

De två första; Tyr/Larsson har jag ingen koll på. De är båda nybörjare och skulle någon vara ulv så tror jag det är lätt att fånga upp något ticks på dem. Lätt kanske är fel ord, men det vore intressant att se vad press gör mot dem. Spider Jerusalem har ju fungerat rätt taskigt under press som ulv (Lu-kaazh också för den delen..) så tidig press där kanske kan ge oss svar på frågor.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Tyr har du följt några maffia spel tidigare som åskådare? Eller har du varit med i några spel tidigare (live/utan för forumet)?
Jag har inte deltagit i något liknande spel tidigare. Min enda erfarenhet är från att att jag lurkade lite under det förra varulvsspelet och att jag skummat egenom ett par gamla spel. Jag tror jag hajar principen men har ingen direkt vana.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Inte för att vara taskig mot Lu-kaazh men han behöver man knappt pressa utan han brukar vara ganska bra på att göra det jobbet själv. :gremtongue:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Tyr said:
Vicotnik said:
Tyr har du följt några maffia spel tidigare som åskådare? Eller har du varit med i några spel tidigare (live/utan för forumet)?
Jag har inte deltagit i något liknande spel tidigare. Min enda erfarenhet är från att att jag lurkade lite under det förra varulvsspelet och att jag skummat egenom ett par gamla spel. Jag tror jag hajar principen men har ingen direkt vana.
Okej, hur som helst kul att du i alla fall valt att vara med.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
jag tycker som många andra att de vi bör satsa på att gröna är de som brukar vara "bäst" jag tycker derför att kk, vic, vimes bör vara stora mål.

av de här så är vic den ända som har någon röst så

Röst: Vicotnik
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ja, egentligen tror jag också att vi lättare kan gröna de nya genom press direkt, men som sagt tror jag att vi kommer hinna dreva allihop, och då är det egentligen bara tur/otur i vilken ordning vi drevar ulvarna.

Hur många drev ska vi ha igång samtidigt? klarar vi att hålla två drev?
 
Top