Nekromanti Varulvskalendarium

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Om Varulv 1888 inte gått av stapeln än är jag gärna med.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Recca said:
Jag är jättesugen på att spelleda ett ulvspel.
Jag har nämligen ett koncept och jag har tänkt ut nästan alla roller.

Som det ser ut kommer mitt spel heta Ulv 666 eller Ulvhammaren.

Är det nån som redan nu tycker det låter spännande?
Jag är alltid på, hela tiden, närsomhelst.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Låter intressant, och jag skulle nog kunna vara med.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Recca said:
Jag är jättesugen på att spelleda ett ulvspel.
Jag har nämligen ett koncept och jag har tänkt ut nästan alla roller.

Som det ser ut kommer mitt spel heta Ulv 666 eller Ulvhammaren.

Är det nån som redan nu tycker det låter spännande?
Låter kul med dig som SL, Recca. Jag gissar på något häxjaktstema?

(Alltså, jag vill vara med. Bara det inte hamnar för nära inpå Varulv 1888)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Vimes said:
Recca said:
Jag är jättesugen på att spelleda ett ulvspel.
Jag har nämligen ett koncept och jag har tänkt ut nästan alla roller.

Som det ser ut kommer mitt spel heta Ulv 666 eller Ulvhammaren.

Är det nån som redan nu tycker det låter spännande?
Låter kul med dig som SL, Recca. Jag gissar på något häxjaktstema?

(Alltså, jag vill vara med. Bara det inte hamnar för nära inpå Varulv 1888)
När tycker du vore vettigt att vi har mitt spel? För min del spelar det ingen större roll men vore skönt att sätta upp ett datum så att man kan se hur många som anmäler sig. Just nu vet jag ju inte riktigt när 1888 ska hållas men typ hur lång tids paus ska man ha mellan spelen? Typ en månad? Och i så fall drar vi igång med ulv 1888 i mitten av mars?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Räkna med 2 rundor/vecka. Kolla anmälda deltagare till 1888 så ser du ju när det skulle sluta på ett ungefär. Lägg starttiden ett par veckor efter. Kolla så att ingen annan tänkt dra igång nåt bara (trådad visning för denna tråd underlättar)

För mig är det lite tidigt att ta ställning till om jag kan vara med, men överlag vill jag :)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Typ en månad mellan spelen är väl vettigt. Behöver inte vara prick en månad, men gärna mer än två veckor iaf. Tycker jag.

(fö ska det bli intressant om jag blir ulv snart, har ingen aning om hur jag skulle klara det)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Vimes said:
(fö ska det bli intressant om jag blir ulv snart, har ingen aning om hur jag skulle klara det)
Rent teoretiskt tror jag att du skulle vara en väldans bra ulv, men nu har du å andra sidan visat ett väldigt utpräglat bybospel. Det svåraste för dig som ulv kommer vara att hålla samma tempo tror jag.

(jag tror att jag ska börja rösta statistiskt första rundan. "Du har inte varit ulv på länge, då är du förmodligen det nu." och så kan Vimes bitcha om att han inte har en suck att försvara sig mot det argumentet :-D )
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,642
Location
Huddinge
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Mukwa said:
(jag tror att jag ska börja rösta statistiskt första rundan. "Du har inte varit ulv på länge, då är du förmodligen det nu."
Och du kommer du få en föreläsnings av de som kan sannolikhetslära om att det inte är så sannolikhet fungerar.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Lu-kaazh said:
Mukwa said:
(jag tror att jag ska börja rösta statistiskt första rundan. "Du har inte varit ulv på länge, då är du förmodligen det nu."
Och du kommer du få en föreläsnings av de som kan sannolikhetslära om att det inte är så sannolikhet fungerar.
Och det är ju snarast ett väldigt ulvigt beteende, överlag, att börja kasta obefogade misstankar omkring sig så där och kalla det för "statistik"...

Jag tror jag ska rösta på Mukwa, för att.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Jag är så hyped inför att leda ett spel nu. :)

Skynda dig K.K.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Recca said:
Jag är så hyped inför att leda ett spel nu. :)

Skynda dig K.K.
Jorå. På G nu snart. Kanske kommer upp en tråd ikväll om jag inte fastnar i en ölburk eller två.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Lu-Kaazh said:
Och du kommer du få en föreläsnings av de som kan sannolikhetslära om att det inte är så sannolikhet fungerar.
Jag kommer sannolikt ha fel, men statistiskt sett har jag rätt. Ha!

Sapient said:
Och det är ju snarast ett väldigt ulvigt beteende, överlag, att börja kasta obefogade misstankar omkring sig så där och kalla det för "statistik"...
Det är också ett ulvigt beteende att gömma sig i nåt så trivialt som ett han-röstar-statistiskt-drev. Sannolikt misstänkt.

Sapient said:
Jag tror jag ska rösta på Mukwa, för att.
Vafan?! Jag trodde Vimes hade kommit överens om att det är Xyas vi ska rösta på för att. Om du går emot den principen måste du även gå emot Vimes, varför går du inte på honom då? Håller du honom om ryggen? Statistiskt sett håller ulvarna varandra om ryggen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Mukwa said:
Vafan?! Jag trodde Vimes hade kommit överens om att det är Xyas vi ska rösta på för att.
Inte för att märka ord, men enligt doktrinen är det helt ok att inte rösta på Xyas, bara man är medveten om att detta inducerar ett sumprunkarskap.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Inte för att märka ord, men enligt doktrinen är det helt ok att inte rösta på Xyas, bara man är medveten om att detta inducerar ett sumprunkarskap.
Haha! men så länge Vimes är bybo är begreppet 'sumprunkare' synonymt med 'varulv'.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Ett jävla tryck i varulvstråden och det gillar jag!

Hur som så håller jag på att skola in pojken på dagis, försöker hinna med att jobba och sen så finns det tydligen nått som kallas kvalitetstid eller liknande också.

Således drabbas [Varulv 1888] och det är ju rätt dumt av mig att låta er sitta och hänga här i nyfikenhet. När blir det av? Vem är ulv? Ja ni fattar.

Recca, du är rätt på så för min del så kan du gärna slänga upp en tråd med datum och prylar. Hinner jag före så är det ju så, men jag ställer mig in i ledet och kör efter först till kvarn principen.

Tanken var ju egentligen att dra igång [Varulv 1888] strax efter jul och då såg mitt schema lite bättre ut för just varulvsspel. Nu är det lite andra tider, men jag lovar att det kommer att bli av. Datumet kan jag dock inte spika idag så kör i vind ni som har det hela klart för er!

Brun out.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Hmm, folk verkar ha missat att jag hade tänkt starta ett varulvsspel den 10 mars (som, om jag inte minns fel, jag fick 1 anmäld till.. :gremfrown: ). Det sagt, jag kan gå med på att vara efter K.K. och Recca, om folk ens är intresserade av mitt spel
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

!Paxen said:
Hmm, folk verkar ha missat att jag hade tänkt starta ett varulvsspel den 10 mars (som, om jag inte minns fel, jag fick 1 anmäld till.. :gremfrown: ). Det sagt, jag kan gå med på att vara efter K.K. och Recca, om folk ens är intresserade av mitt spel
Jag är anmäld !Paxen.

Och med det sagt. Släng upp en tråd så kör vi!
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Re: [Varulv 1888] by Trasapa & Konrad Konvalj

Vafalls? Ær jag itne anmæld? Det ær fel, det ska jag vara!
 
Top