Klart att Vimes påstår att han är bybo. Problemet som jag ser det är att för varje timme som Xyas dröjer så ökar misstanken om att de är ulvar/zombier i lag som nu sitter och försöker komma på något vattentätt sätt att spela ut nån slags gambit för att rädda Vimes. Jag vet inte vad jag ska tro om Xyas kommer in i elfte timmen och bekräftar Vimes. Även om vi då vet att Vimes är grön så har vi då ett problem att hitta alternativ att rösta på.Röststatus:
Vimes (6): Xyas, Genesis, Empiricus, Halo9000, Tant Ragnar, Sidd
Sidd (3): Korpa, Hellzon, Vimes
Stövelkatten (1): KrilleW
Ej röstat: Stövelkatten
Är det nu bara Stövelkatten som inte röstat?
Bara det verkar misstänkt i sig.
Min röst hjälper nog varken mer eller mindre just nu, så har den kvar på Stövelkatten trots ett hyfsat försvar.
Sen vill jag inte vara orsaken till att Vimes åker ut, för tänk om han ändå är det han påstår?
Men tills dess så kanske vi gör rätt ändå att leta efter andra att dreva. Jag tycker att Stövelkattens senaste listor och tabeller varit lite komiska till överambitiösa sätt att visa aktivitet. Det där om index var ju skrattretande men jag vet inte nyttan i att se populäritetstävlingen. Visserligen är det nästan misstänkt att Hellzon kan ses som så grön hos många men det där var ju bara ett litet urval av spelare.
I ditt inlägg #336 så skriver du att det blir väl bra kontent om Basse är grön. Vad tycker du om den här rundan hittills nu när vi riskerar att hänga en oskyldig bybo till?
Röst: Stövelkatten
Sen måste jag ju säga det att det känns lite märkligt att planera in biobesök och annat just på kvällen till utröstning när vi har så många dagar att spela på. Tittar på både Stövelkatten och Empiricus här.
Kom också att och tänka på att Genesis gnällt över att folk inte skrivit under natten men samtidigt #108.