Hellzon: Ulv.
BDG: RÖD
min teori var att han var ulv med hellzon i sällskap av eventuellt en till, jag redovisade skälen i r3 och i mitt inledande inlägg i r4. Först tänkte jag nu ”nähä, han var grön då?” Men sen kom jag att tänka på terroristspåret, alltså att en 3f är ute efter att sänka båten. Ockham säger då att sidd är terroristen och att bdg troligtvis var ulv trots sitt pumpande.
Michael: RÖDORANGE
har betett sig skumt och ulvigt hela spelet, eventuellt pga nybörjare. Kan mycket väl ha blivit ”grönad” av hellzon pga att han uppfattades som lämplig för att få stöd till ulvlaget i omröstningar men känslan var att hellzon och bdg hade MYCKET vind i seglen så jag vill absolut inte utesluta att de grönade sin tredje ulvkompis.
Sidd:RÖDORANGE (3f)
Jag tror som sagt att Sidd är terrorist, alternativt att han är ulv och bdg då var bybo, men bdg jag kan fortfarande inte köpa bdg som bybo med tanke på anledningarna jag redan rabblat. Vill du förklara dig
@Sidd?
Lukas: RÖDORANGE (3f)
Har ju uppenbarligen nån agenda som involverar roller. God 3f? Ond 3f? Vad säger du själv
@Lukas?
Xyas: ORANGE
Jag minns inte varför Xyas känns så röd. Mycket var väl hans extrema lågflygande tidigt i spelet, nån som kommer ihåg caset från r3 bättre kan förklara. Jag antar att jag borde ha honom som grönare och jag borde tagit bättr anteckningar men det är definitivt nåt som skaver.
korpa: ORANGE
Var inte på båten när det massakrerades. Jag hade ju hen som ganska röd länge men tyckte att hen grönade sig något under slutet av r3 (alltså innan hen gick till jobbet). Nån får gärna påminna om hur caset mot korpa ser ut utöver att hon var lågflygande och röstade dåligt i början.
Basenanji:GULORANGE
Här har jag typ ingenting: Många, inklusive jag själv, har petat på Basse för att pressa feam rödande saker och det har ju kommit en del men ingenting riktigt påtagligt. Det eviga skulkandet är ändå misstänkt, men han grönas ju en del av att resten av världen brinner och jag inte kan tänka mig hur många ulvar som helst. Det ska väl påpekas att det inte framkommit nåt grönande på basse om jag minns rätt?
Empiricus GULGRÖN
Empiricus är ju relativt grön på samma sätt som basse: det har inte framkommit så mycket direkt rödande. Rör sig i skuggorna, snålar lite med analys och har en jäkla skum roll. Men det är väl inget brott antar jag
Jag tänker förstås kasta i hellzon igen denna rundan och hoppas på lite bättre vind men jag tycker ju definitivt att vi ska rösta ut honom ändå så att inte hans kompisar gör nån skit för att rädda honom.
Jag är absolut öppen för att ta ut en andra person från akterdäck men inte mig själv av förklarliga skäl. Fick jag välja fritt hade jag tagit ut Michael som nummer två för jag misstänker att vi kanske vinner då.