Nekromanti Varför inte underforum [ev i fel forum]

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Det sker ju en herrans massa inlägg hela tiden i detta forum (har ingen siffra på hur många per dag), skulle det inte vara idé att dela upp det i flera mindra eon forum? Exempelvis eon:regler eon:mundana mm mm
När man inte är inne här varje dag blir det en hel del o läsa ikapp, och ibland klarar man inte av att solla ut de intressanta från mängden.
Är det en idé, eller är det bara jag som ser en mening med detta?

// jan
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Å andra sidan skulle nog signal/brus-ration vara ungefär lika hög även om man delade upp forumet så sållandet för att hitta de intressanta inläggen skulle nog vara lika jobbigt... värre kanske eftersom man har fler forum att gå igenom; det är ju intet som säger att alla regeldebatter hamnar i eon:regler...

Väljer folk bara bra rubriker tycker jag det går rätt snabbt att skuma igenom listan efter potentiellt intressanta inlägg.

IMHO

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vindhand on 2001-06-20 14:05.</EM></FONT></P>
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Även om din idé kan vara intressant ur en mer praktisk synvinkel så anser jag den ändå vara i grunden fånig. Om man upprättar segregerade getton där magi- och besvärjelsenissarna befinnes avskiljda från de som gillar att diskutera stridsregler och från de som gillar diskutera exempelvis politik, kultur och religion i Mundana kommer detta nog endast få som resultat färre kommer att ge sig in i diskussionerna. Eftersom folk ändå plägar ge en viss hint om vad inläggen handlar om i fältet Ämne på inläggsformuläret så bör det väl naturligtvis inte vara några problem med att hitta de inlägg man är intresserade av. Det finns en viss tjusning av att hålla allt samlat i det att man därmed får en bättre överblick över de mer eller mindre stolliga reflektioner som läggs in på vårt kära forum och som kan handla om precis allting. Ingen kommer att söka upp dig och ställa dig till svars bara för att du inte läser inlägg som inte intresserar dig.

- Targon, skrivare
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Varför inte underforum

Delar vi upp Eonforumet går DoDforumet om oss i antalet inlägg, något som jag vet skulle gjort vissa icke nämnda forumbesökare helt från vettet. Folk har tydligen fått för sig att det skulle gå att använda antalet foruminlägg som statistik över vilket spel som är populärast- Eon eller DoD.

Hohoho, helt befängt...

- Ymir, som tyvärr tror att Eon is going down

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Ymir on 2001-06-20 17:42.</EM></FONT></P>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Re: Varför inte underforum

Man får helt enkelt koda om systemet så att man lägger underforumen under det nuvarande eonforumet och får en totalsummering av alla underforum på indexsidan ;)

Dessutom finns "risken" att samma diskussion dyker upp i flera underforum, vilket leder till fler inlägg totalt.. ;)

WHaLe - som inte tycker att ca 50 inlägg/dag är speciellt ansträngande att stå ut med..

A computer without COBOL and Fortran is like a piece of chocolate cake without ketchup and mustard
<A HREF="http://hairwhale.cjb.net" target="_new">http://hairwhale.cjb.net</A><P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by whale on 2001-06-20 21:27.</EM></FONT></P>
 

Jan Arenö

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
219
Location
Karlstad, Sverige
Varför inte

varför kan man inte ha möjlighet att sätta typ av meddelande... inte för att jag tycker det är speciellt jobbigt att solla, men de meddelande som är av klassen "jag undrar om eon är ett bra rollspel?" är speciellt intressanta. Jag kan iof dela med mig av mina åsikter till personen precis som 20 andra kommer göra (tar i lite). Men jag vill ha MÖJLIGHETEN till att solla mer. Så om man kan sätta ett inläggstyp på medelandet skulel detta vara möjligt.

Nu är det dock så att rollspel.nu köper en färdigt produkt när de kör forumet, vilket medför att ändringar kan vara jobbiga att göra, men det var bara en idé

/J
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Varför inte

Tror du verkligen att en nybörjare kommer sätta rätt medeladetyp? Det enda det hela kommer leda till är _fler_ meddelanden där folk gnäller på nybörjaren för misstaget :)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
rörigt !!

Jag tror att det skulle bli oroligt rörigt att ha så många forum på en gång !

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 
Top