Presentation Var hälsade!

Munk

Skriftställare
God dag/afton! Jag är en munk som en god stund funderat på att återvända till forumet och hobbyn. Min mest aktiva tid på forumet var antagligen mellan 2005-2008, men det hoppas jag numera är preskriberat.
Liksom många andra är jag mer än måttligt desillusionerad vad gäller dagens sociala-mediaplattformer, och drömmer mig ofta tillbaka till min ungdoms forum och alla de goda minnen jag har därifrån. När jag upptäckte att just detta forum ännu är såpass aktivt som det ändå är, så kände jag att jag inte kunde låta bli att kasta mig in i det igen.

Som så många andra här, så har jag inte så mycket tid att spela längre, ens om jag hade likasinnade i närheten (vilket jag inte har), men på det tiden jag var mera aktiv så var det mest tal om nWoD, Drakar och Demoner Trudvang och Mutant:UA, även om min bana en gång började i Neogames-världen. Under de 10 sista åren har jag också blivit mer och mer friform-curious (men säg det inte till någon).

I övrigt så har jag upprörande många högskolepoäng i diverse språk, tar just nu en master i klassiska språk och har de senaste åren arbetat som forskningsassistent på universitet med latin som huvudsakligt ämne. Om någon behöver hjälp med någonting inom detta så hjälper jag gärna till (Jag jobbar hellre gratis än läser ännu fler dåligt översatta grejer). Jag misstänker också att mina vänner och familj har börjat tröttna på de spännande medeltida namnlistor och rafflande gravinskrifter från Gotland som jag under några år utsatt dem för, så det kan hända att jag framöver postar lite sådana saker här istället.

Väl mött!
/m

Back