Varulv Vampyrernas maskerad - R1

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Impes post:
JAG ÄR SIAREN!

Ulvarna har väldigt bra förutsättningar att vinna detta spelet - de kommer kunna samla BP antingen på sig själva eller på bybor de har som gödgrisar.

Anthrox kommentar: Det här är antingen missledande eller en missuppfattning av spelet. Mekaniken ger inget utrymme för "gödgrisar". Byn får ett BP i R1. I R2 finns en väktare som kan skydda spelaren med BP. Om vi inte tar en ulv I R2 får byn ett till BP till R3. Först då har ulvarna möjlighet att plocka mer än ett BP med ett nattmord. Det här är något som jag stört mig på under rundan, för folk har betett sig som om byn skulle sitta med mängder med BP hela tiden när det i själva verket handlar om 1-2 poäng. Att Impe skulle missförstå ett spel låter osannolikt. Alltså är det mer sannolikt med en misdirection från ulvarna att försöka få spelet till något det inte är.

Siarkungen är det enda riktiga sättet byn har att vinna, det finns ingen vits med att vänta med siarclaim till r2. Vår styrka är att väktaren kan väkta siaren hela tiden och det kan vi utnyttja för att vända oddsen till vår favör.

Anthrox kommentar: Siarkungen har aldrig varit vår enda väg till vinst. Att påstå det är direkt oärligt. Varför skulle vi inte bara kunna spela varulvsspel för att vinna liksom? Vad är det i designen som förhindrar oss att göra något annat än att hoppas på att siaren är okej och går hela vägen? Det här är ett falskt narrativ för att överdriva värdet i det egna playet, för att Impes outning ska framstå som mer okej än vad den var.

Väktaren ska alltså ständigt väkta mig och aldrig outa sig - även om det innebär att hen röstas ut.

Anthrox kommentar: Blanda in en sanning i alla lögner så framstår de som mer troliga. Straight from the playbook.

Vi får en grön spelare varje runda och den kommer förstås bli mål för ulvarnas nattmord men eftersom byns BP koncentreras på mig så spelar det mindre roll. Vi kommer vaska fram ulvarna genom att fältet blir mindre och mindre.

Anthrox kommentar: Blodfyllda siarkungen var aldrig en rimlig utgång, så hela det här stycket är bara till för att förstärka att outningen skulle se korrekt ut trots att den inte är det.

Jag fattar att många kommer vilja skriva att jag inte borde outat i r1 men det är som sagt ingen som helst vits med att vänta till r2, risken är at tjag blir nattmördad av slump (10% allt annat lika) och då är vi helt körda. Vilket bi alltså också vore om vi beslutat oss för att INTE köra på Siarkungen.

Anthrox kommentar: Varför fanns det ingen vits med att vänta? Varför skulle vi varit helt körda om du blev nattmördad? Åter igen en kommenter som menar på att förstärka värdet i draget trots att det at best är ett luftslott.

Nu valde jag åt byn och står för det valet. Vi vinner på detta sättet.

Anthrox kommentar: Och att välja åt byn är inte byboigt. It's the opposite.
Allvarligt, skärpning.
Antar att du är övertänd men du vinner nog inga vänner på att behandla dem som truliga barn.
Förlåt. Jag är mycket riktigt övertänd.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag ska iväg och spela match som sagt.

Ursäkta att jag surade ur och höll på och prata nedsättande om folk. Jag var väldigt frustrerad.

Håll i, håll ut! Nån från drevet på mig borde verkligen byta över för att motverka snajp @Sidd @Hägerstrand @Basenanji
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Hum hum, har du utvecklat detta
@Impetigo s aktivitet igår målar ju upp en viss bild. Outar 16.15 och postar i en halvtimme, sen en post 18.00, men när @Xyas post kommer så tar det 20 minuter för honom att svara. För mig ger det bilden av någon som har en gameplan som bygger på att det SKA komma ett motclaim, och inte vill snärja in sig i att säga fel innan det så han närvarar i tråden men undviker att posta. Det är ju bara en siarulv som är 100 på att han ska vänta på ett motclaim. En ulv har också tryggheten att andra säger vad han vill ha sagt i den situationen.

@Xyas motclaim ÄR konstigt som @Brynolf säger. Jag hade nog inte postat de frågor han postade innan. Men om han hade en ulvchatt som bestämt att han ska motclaima så är det banne mig ännu konstigare.

Jag är också nyfiken på hur rösterna rör sig om det jämnas ut igen, så:

Röst: @Impetigo
Jag tror inte att en ulvchatt som resonerar om ifall det är läge att motclaima/vem som ska göra det skulle resultera i @Xyas poster innan outningen. Jag tror att en ulvchatt som resonerar om BSK-dialogen som pågår skulle kunna resultera i impes outning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Jag tror inte att en ulvchatt som resonerar om ifall det är läge att motclaima/vem som ska göra det skulle resultera i @Xyas poster innan outningen. Jag tror att en ulvchatt som resonerar om BSK-dialogen som pågår skulle kunna resultera i impes outning.
Nä sant. Sen vet vi ju inte hur mycket action det verkligen är i ulvchatten.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Jag ska iväg och spela match som sagt.

Ursäkta att jag surade ur och höll på och prata nedsättande om folk. Jag var väldigt frustrerad.

Håll i, håll ut! Nån från drevet på mig borde verkligen byta över för att motverka snajp @Sidd @Hägerstrand @Basenanji
Mjahapp Mr. False narrative, så vi skickar iväg anklagelser mot mig att jag inte tyckt BSK varit farlig (trots att jag sagt det mängder med gånger, det är ju därför som ett siarclaim garanterar ett motclaim och det är därför som BSK aldrig kunnat bli en realitet), med hänvisning till en post som alla kan läsa att du ljuger, utan att sen på något sätt förklara din ståndpunkt?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,776
Location
Göteborg
PÅMINNELSE: Rundan slutar idag klockan 21. Roller med specialförmågor har till 21:15 på sig att skicka in dem.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
JAG tycker att Impe och Anth håller på med konstigheter. De blåser upp smågrejer och förvandlar fjädrar till ankor vars skit de kastar på varandra i lika mängd. Nästan som att de absolut vill ge sken av att inte vara i samma lag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,387
JAG tycker att Impe och Anth håller på med konstigheter. De blåser upp smågrejer och förvandlar fjädrar till ankor vars skit de kastar på varandra i lika mängd. Nästan som att de absolut vill ge sken av att inte vara i samma lag.
Alldeles oavsett hur det är med det är det ju, i nästa runda, viktigt att komma ihåg att ulvarna vet att vi kommer veta vem av Xyas och Impetigo som är ulven i R2. Och det påverkar förstås hur de agerar här i tråden nu. Optimal strategi för ulvlaget borde rimligtvis vara att siaren blir utröstad, samtidigt som ulvarna positionerar sig tillräckligt väl för att komma in i R2 med grönskimmer. Den analysen - både av röster och av uttalanden - måste vara prio 1 i R2.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Visa en gammal uv den posten där Impetigo ljuger OCH nån till 🙏
Du säger att Bsk inte är så farligt och att ulvarna MÅSTE claima för att kontra BSK. Det är en paradox. Det hade du förstått om det var genuina resonemang du förde.
Jag har aldrig påstått att BSK inte är farlig. Impe hänvisar till det här inlägget:

Alla kan liksom läsa vad jag skriver där, så jag fattar inte vad Impe sysslar med eller menar. Annat än att försöka brunsmeta mig förstås, men det är ju en smula transparent.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Bra genomgång Brynolf. Det är inte som att Xyas inlägg innan claimet direkt skriker siare såhär i efterhand.
Alltså. Så bra var inte Brynolfs case


Ja, jag tycker som sagt att det verkar märkligt. Impetigos claim (och att det är han som gör det) är mycket lättare att förstå hur de tänkt.

Röst: @Impetigo
Äh. Vet ni. Det är fan skumt att Xyas i alla inlägg fram till sitt claim skriver som om han har en vanlig byboroll och inte siarrollen. Jag har säkert fel som vanligt men gör såhär:

Röst: @Xyas

Nu står det 6-6 men fördel Xyas p.g.a. tidigaste rösten. Färdighattat för mig. Jag kommer inte flytta mer om inte något nytt framkommer.
Ett försök till distansering följt av en backning när för många hängde på? Tycker inte att @Vimes backar upp vändningarna här heller, bortsett från "det är kul när det är jämnt".

Impe/Anthrox/Vimes-debatten nu känns som sagt regisserad, för att öppna för att Anthrox ska kunna byta drev.
Jag har redan sagt att Anthrox borde sias. Att vimes borde sias i det här läget är väl allmän bybovisdom. De här tre är i alla fall mina rödaste just nu.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Impe/Anthrox/Vimes-debatten nu känns som sagt regisserad, för att öppna för att Anthrox ska kunna byta drev
Hur menar du att Anth skulle kunna byta drev efter det här slagsmålet? Eller tänker du på nåt annat än nu pågående drev?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Jag fattar inte heller hur nuvarande situation ska hjälpa mig att byta drev? Jag vill väl väldigt uppenbart få ut Impe?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,390
Impe och Anthrox bråkar väl alltid? När de är bybor i MU5, när en är ulv som i Revolouption t ex.
Jag tror inte båda är röda.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,247
Impe och Anthrox bråkar väl alltid? När de är bybor i MU5, när en är ulv som i Revolouption t ex.
Jag tror inte båda är röda.
En kan tycka att vi borde lärt oss efter MU5, men kanske inte :p
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
813
Hur menar du att Anth skulle kunna byta drev efter det här slagsmålet? Eller tänker du på nåt annat än nu pågående drev?
Jag fattar inte heller hur nuvarande situation ska hjälpa mig att byta drev? Jag vill väl väldigt uppenbart få ut Impe?
Ja, som jag skrev förut behövde det inte dra dit eftersom @Waterhouse tyvärr genomförde förflyttningen som Impe desperat behövde, så då kunde bråket istället fortsätta med högt tonläge. Innan WH gjorde det följde jag det i alla fall nyfiket på om Anthrox skulle börja ge efter på någon punkt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Impe och Anthrox bråkar väl alltid? När de är bybor i MU5, när en är ulv som i Revolouption t ex.
Jag tror inte båda är röda.
Nä. Jag tror som sagt att Impe är grön. Och eftersom ulvarna vet att vi får det bekräftat snart så känns det inte så smart att hålla på och slåss med honom. Men just därför är det ju så genialiskt. Osv osv osv osv osv...
 
Top