Nekromanti Vaddå Science Fiction?

Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Re: Bästa citat alls

är ifrån Emil i lönneberga som gör detta synnerligen intelligenta inlägg gentemot sin far som protesterar mot hans slösaktiga leverne; "När en har pengar kan man inte dricka sockerdricka och när man har pengar FÅR man inte dricka sockerdricka, när i hundan sa en då dricka sockerdricka?"

"jag flyr aldrig, jag retirerar- retirera" Groo
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaja..

Jo, men ändå. Så är det ändå SF. För mig så är SF b. la SW, sen att det kansek är lite flummigt åxå... Men det kan jag ta..

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
och att så länge det inte är framtid och har vissa fantasyinslag skulle det inte vara science fiction....
visst är det science fiction, för ärligt talat så tycker jag att de två gengrerna är snarlika varanda om man går till "basic". Man tar något som inte finns och gör det till sanning (ja, litterärt eller annan media) science fiction har sin prägel, Fantasy sin, men jag skulle hellre lägga upp en skala.

SF----10----5----0----(-5)----(-10)----Fantasy Där SW skulle hamna nånstans runt 1 eller 2.
Om man tänker på det viset innser man att det faktiskt är rätt obetydligt vad det klassas som i vissa lägen. Och jag tycker att det är bra.

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Bäst av alla Trek

Från samma avsnitt (en höjdare!):

Sheriffen av Nottingham, som fäktas mot Piccard:I have to tell you, Sir, I'm the best swordsman in Nottingham!
Piccard: Well, I have to tell you I'm not from Nottingham (sticker ned sheriffen).

Nightowl

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!
 
Top