Conan
انتفاضة
Jag var ett stort Wrestling-fan när jag var liten. Men har inte ägnat underhållningsformen en tanke sen dess, tills jag för ett par veckor sen började titta på lite klipp om Wrestling.
Och jag vet verkligen inte vad jag ska tycka om fenomenet idag?
På plussidan
+ Fantatiska utförare som kombinerar stor atletisism med emellanåt ganska bra och underhållande skådespeleri
+ Bra och engagerad publik med egna plakat och annat kul.
På minussidan
- Mycket uppenbart steroid-bruk
- Väldigt farliga manövrar och mycket tråkiga och ibland livshotande skador
- En del ganska äckliga inslag med höga fall, gubbar som skär sig med rakblad och rullar runt i glas. Känns lite som att se nån som ätas upp av lejon på Coloseum.
Bygger hela fenomenet på nån slags för-internetsk suspension of belief eller tro på att det kanske ändå var lite på riktigt.
Hoppas det här kvalar in på forumet som ett populärkulturellt fenomen med superhjältar, actiongubbar och med en storhet som var samtida med rollspelen :=)
Och jag vet verkligen inte vad jag ska tycka om fenomenet idag?
På plussidan
+ Fantatiska utförare som kombinerar stor atletisism med emellanåt ganska bra och underhållande skådespeleri
+ Bra och engagerad publik med egna plakat och annat kul.
På minussidan
- Mycket uppenbart steroid-bruk
- Väldigt farliga manövrar och mycket tråkiga och ibland livshotande skador
- En del ganska äckliga inslag med höga fall, gubbar som skär sig med rakblad och rullar runt i glas. Känns lite som att se nån som ätas upp av lejon på Coloseum.
Bygger hela fenomenet på nån slags för-internetsk suspension of belief eller tro på att det kanske ändå var lite på riktigt.
Hoppas det här kvalar in på forumet som ett populärkulturellt fenomen med superhjältar, actiongubbar och med en storhet som var samtida med rollspelen :=)