Nekromanti Vad ska vi spela ikväll?

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Jag och min spelgrupp har fått lite återbud och kommer att sakna en spelare som är viktig för äventyret vi normalt spelar - så vi måste hitta något annat att spela ikväll!

Vi blir 3 totalt.

Förslag som skulle uppskattas:
- Uppläggsförslag
- Äventyrsförslag
- Regelförslag (vi kan typ DoD-91, Svavelvinter)

Allt måste ju funka med minimala förberedelser. :)

Alltså: Vad gör vi ikväll?
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Det enklaste är att göra en avstickare från ert vanliga äventyr, med fokus på de enskilda rollpersonernas agendor. Låt krigaren leta efter det magiska svärdet - den typen av grejjer. Eller klassikern "en släkting kontaktar dig".

På så sätt behöver ni inte lära in nya regler, och ny spelvärld, utan kan bara ösa på med det ni känner er bekväma med.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
1: Ladda ner grundreglerna till Saga här (ni kan typ redan spelet om ni kan DoD -91, viktigaste skillnaden är att det går fortare att göra rollpersoner i Saga).

2: Slå fram ett äventyr om en jätte här. Förlägg i valfri avkrok och valfri medeltida eller fornnördisk värld (typ Trudvang).

3: ???

4: Skryt på internet om hur roligt ni hade!


Hade ni varit fyra spelare hade jag föreslagit Fenomenet istället.
 

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Olav said:
Det enklaste är att göra en avstickare från ert vanliga äventyr, med fokus på de enskilda rollpersonernas agendor. Låt krigaren leta efter det magiska svärdet - den typen av grejjer. Eller klassikern "en släkting kontaktar dig".

På så sätt behöver ni inte lära in nya regler, och ny spelvärld, utan kan bara ösa på med det ni känner er bekväma med.
Ja, det här är ingen dum idé. Får fundera lite på om jag kan lägga in något sådant!

DeBracy said:
1: Ladda ner grundreglerna till Saga här (ni kan typ redan spelet om ni kan DoD -91, viktigaste skillnaden är att det går fortare att göra rollpersoner i Saga).

2: Slå fram ett äventyr om en jätte här. Förlägg i valfri avkrok och valfri medeltida eller fornnördisk värld (typ Trudvang).

3: ???

4: Skryt på internet om hur roligt ni hade!


Hade ni varit fyra spelare hade jag föreslagit Fenomenet istället.
Också en utmärkt plan, får kolla upp det lite snabbt! En jätte.. hmm!

Tack för hjälpen! :gremlaugh:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,017
Location
Ludvika
Kör med samma rollpersoner i samma värld, men spela typ en "flashback" som hände några år tidigare när den saknade spelarens rollperson inte var med. Eller kanske ett drömscenario?
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Tänkte precis föreslå att ni kan spela en flashback. Eller kanske snarare flera kortare flashbacks, nämligen från varje rollfigurs barn- eller ungdomstid. Spelare vars rollfigurer inte var med på den här tiden får tillfälliga birollfigurer i historien, som syskon eller kompisar.
Huvudrollfiguren kan givetvis inte dö under en flashback, men något sådant skydd åtnjuter ju inte de andra.
 

sodapop

Veteran
Joined
29 Oct 2011
Messages
65
Location
Göteborg
Det blev en flopp! Vi spelade Munchkin istället... det är väl kanhända en av riskerna med att alla är dödligt trötta av att arbeta halvhjärtat hela dagen.

Men, jaja, ok, jag återkommer kanske med någon sorts sammanfattning av min... kampanj... under nästa vecka.
 
Top