Nekromanti Vad ska jag vaaaaaa?!

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Kan inte nån förbarma sig och hjälpa mig välja klass? Jag har några på SteaC men de är alla så låg level att jag kan dumpa dem utan att blinka.

Mitt största problem ligger i Warriorklassen. Jag gillar som fan att tanka, och har nog blivit rätt bra på det också. När det gäller gruppspel så är alltså Warrior min favorit. Problemet är bara att jag är så jävla utled på att solospela Warrior att det är svårt att komma nån vart i level. .-(

Priest är soft som fan att solospela med. Med en schysst wand slår man ju mobsen med häpnad och går ur varje strid med full mana/full health. Inte lika kul att gruppspela med, dock. Jag är hellre i frontlinjen och bollar med tre-fyra mobsar.

Warlock och Hunter: helt okej att solospela och helt okej att gruppa med. Inte lika gött i grupp som att glänsa som tank bara.

Såhär känner jag gentemot de här klasserna. Övriga har jag inte någon lika tydlig relation till, fast jag är egentligen rätt nyfiken på Druid.

Är jag tank så skulle jag ju kunna hjälpa onsdagsgruppen i den funktionen, kanhända?

Oh well, jag ville bara tänka högt lite. Om nån vill förbarma sig och resonera lite så vore jag glad...
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
En warrior funkar. Vi behöver tanks men det vi saknar mest är helaers då jag spelar 2 stycken (en druid och en präst) och sedan har vi Evangelyn som präst i blodalvsgruppen. Vi har iofs lite paladins och shamans med ex Togtok men ingen av dem är utpräglade healers så som de spelare sina gubbar :)

Så känner du för att lira upp en präst med så är det helt ok :)
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Okej, va bra att veta! Jag lirar upp en präst-alt också då, men eftersom jag ligger så långt efter alla så fukuserar jag nog lite på att komma ikapp med Znozyr. Jag rapporterar framsteg med prästen efterhand...
 
Top