Nekromanti Vad ska jag spela?

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Sitter här och grubblar på vilket spel man ska ta tag i nästa gång.

Är det någon som kan hjälpa mig att bestämma?

Här är alternativen:

Saga (spelleda egna äventyr i Arcaria)

Mutant: Undergångens arvtagare (spelleda Hotell Hote, Göborg m.m. inte gå in på den stora kampanjen, kanske köra Grå döden och Brännpunkt: Hindenburg)

Drakar & Demoner: Trudvang (spela ett egengjort äventyr i Mittland)

Mutant 2089 (spelleda eget äventyr utanför Berlin)

Saga (spelleda Ärans väg och Femte konfluxen till gamla Drakar med Sagas regler)

Vilket skulle du ha valt?
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Precis som Krille tycker jag absolut du ska ta tag i M:UA!
Hotell Hote är lite småmysigt sådär, men varför inte gå in på den stora dödskampanjen? Den är fin.

//Boboliwsy - kaffe, kaffe, kaffe - ge mig kaffe!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Saga (spelleda Ärans väg och Femte konfluxen till gamla Drakar med Sagas regler) ... vore kul ett se hur det funkar..
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,742
Nu har jag ju iofs en liten Saga-kampanj planerad redan (Trudvang-inspirerad men mer bara mytisk folkvandringstid i nån odefinerad värld). Annars är jag nog böjd att tro att det skulle bli Mutant: UA för mig också... Har ingen aning om hur äventyret i Göborg-boken ser ut men det är en av böckerna/ställena jag är mer intresserad av iaf. Skyller på Blodsmak som jag tyckte målade en rätt fin bild av stan. :gremsmile:
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: Är du sugen på att vara med?

Jag har en plan på att förlägga hela äventyrssviten i Arcaria (om inte det framgick tidigare).
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Jag spelar dödskampanjen för tillfället. Vi har kört Vid regnbågens slut, Pirit, Österhavets otämjda riken och när är vi inne på del 2 i Nordholmia.

Så där är jag redan och plöjer! :gremwink:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Go old school!

Ärans väg. System kvittar, bara det blir Ärans väg. :gremtongue:

/Anders
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Trådflytt

Denna tråd är flyttad hit ifrån OT-forumet då den handlade om rollspel.
 

soda_UBBT

Warrior
Joined
30 Jul 2001
Messages
267
Location
Luthagen, Uppsala.
Sitter här och grubblar på vilket spel man ska ta tag i nästa gång.
Är det någon som kan hjälpa mig att bestämma?
Om någon verkligen kan hjälpa dig med detta så är det din spelgrupp. Vad mer eller mindre okända personer på ett spelforum tycker verkar intressant betyder noll-och-intet. Vill inte vara konfrontativ här, men jag tror att ett spel som är förankrat i hela spelgruppen istället för bara en person i spelgruppen har större chans att lyckas, för samtliga inblandade.

Vilket skulle du ha valt?
Jag skulle personligen tycka att ett sagospel i Trudvang vore intressant att spela. För att göra det till en saga skulle jag använt mig utav Zorcerer of Zo.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
Vad är det som hindrar dig från att köra flera saker? En långkörare i Mutant och DoD kommer att sträcka sig över några år. Jag skulle ha kört alla de där, förutom Mutant 2089, och ha störst fokus på Ärans väg som (antagligen) tar längst tid att spela.. För fantasyspelen så hade jag däremot använt samma system. Speltesta dina egna regler, vettja. :gremsmile:

/Han som spelleder rollspel efter humör och vilka spelare som dyker upp
 
G

Guest

Guest
Jag skulle välja Mutant UA. MEN, jag skulle dock spela genom Undergångens Arvtagare. Vet inte varför du valt bort den, men det är en kanonkampanj... Sparkar rumpa med allt annat som gjorts i sverige...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Cheees, det var ju iga lätta val här nä..... :gremsuck:
Det är jämt lopp mellan M:UA & DoDT här. Dessa 2 är 2 spel som ligger mig varmt om hjärtat. Så om du väljer nått av dessa 2 val, så har du gjort ett bra val- För dessa 2 är ruggit trevliga spel som jag har haft goda erfarenheter av.
Saga har jag läst & gilalr det mycket. Så det är även ett bra val. Tyvärr så har jag spealt det lite för lite. Om man nu gämför det M:UA & DoDT.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Av dessa skulle jag själv ha valt DoD: Trudvang. Stämningen lockar mig och jag är nyfiken på om designfilosofin hos Riotminds passar bättre där än i Götterdämmerung.

Jag skulle inte tvärvägra något av de andra spelen, men jag vill gärna motivera varför de inte nådde ända fram i Rollspelsfestivalen 21/1 i Enskededalen:

Saga med egna äventyr: i egna äventyr föredrar jag D&D-paradigmets stämning och verktyg.

Mutant: UA: jag ser kampanjen som ett i allra bästa bemärkelse stort skämt. One-shots där kan säkert vara riktigt skoj. Men plojnamnen skulle gå mig på nerverna på längre sikt.

Mutant 2089: njaä, cyberpunk känns fortfarande passé för mig, snarare än retro.

Saga med Ärans väg och Femte konfluxen: jag var mycket underväldigad av Ärans väg när det begav sig och skulle inte ha den ringaste lust att översätta det till ett annat system (ens om jag behärskade det).
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Speltesta dina egan idéer och berätta sedan om det! :gremsmile:
Det torde väl vara nyskapande spelmässigt, intressant och utvärderande på alla sätt och vis. Mutant, DoDT och det har du väl alltid tid för när som helst efter det, eller samtidigt?
Hungrar man efter nya utmaningar är ens egna prylar alltid kul, för de ger oftast uppföljande arbete i samband etc.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Jag lägger en till röst på Mutant: UA, det är ett trevligt spel med en mycket orginell och kul värld. Lycka till!

/tobias
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,932
Location
Nordnordost
Undergångens arvtagare.

HOST!? Kan det verkligen vara så illa på den svenska rollspelsmarknaden att Undergångens Arvtagare är det bästa som gjorts? Jag har varit igenom de första två äventyren och de var katten inget att hänga i julgranen. Men det kanske är som en revy, de har sparat allt bra till andra akten?
 
Top