Vad ska jag göra med piruett.se?

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
*tar en klunk vin*

Jag kan i alla fall konstatera att jag har ett behov att skriva saker. Uttrycka åsikter i skrift, eller bara blaja på i allmänhet. Gärna snabbt. Skjuta från höften och trolla med knäna.

Jag har också en tendens att fastna i "formalia" eller vad man ska kalla det. Lägga en massa tid på researcha olika bloggplattformar, eller leta efter det "perfekta temat" till en blogg, eller för den delen vänta med att skriva i min nya anteckningsbok (som det tog 3 veckor att välja) tills jag hittat en penna som "känns rätt".

Det är som att stjärnorna måste stå rätt för att något ska hända, men då händer det men en jävla fart. 30 blogginlägg. 10 inköpta anteckningsböcker. 20k tecken om något ingen bryr sig om. Delförklaring till detta finns här.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Nu testar jag hur det här känns. En sak jag jobbat på väldigt länge. Länge som i kalenderår, inte aktiv arbetstid. Några bokstäver här och där utspritt över ett antal år.
 

pappapiraten

Warrior
Joined
25 Oct 2013
Messages
222
Location
Helsingborg
*tar en klunk vin*

Jag kan i alla fall konstatera att jag har ett behov att skriva saker. Uttrycka åsikter i skrift, eller bara blaja på i allmänhet. Gärna snabbt. Skjuta från höften och trolla med knäna.

Jag har också en tendens att fastna i "formalia" eller vad man ska kalla det. Lägga en massa tid på researcha olika bloggplattformar, eller leta efter det "perfekta temat" till en blogg, eller för den delen vänta med att skriva i min nya anteckningsbok (som det tog 3 veckor att välja) tills jag hittat en penna som "känns rätt".

Det är som att stjärnorna måste stå rätt för att något ska hända, men då händer det men en jävla fart. 30 blogginlägg. 10 inköpta anteckningsböcker. 20k tecken om något ingen bryr sig om. Delförklaring till detta finns här.
Ohmagawd...är vi bortkomna tvillingssyskon?!? Jag fungerar precis som du beskriver!! Förstå hur många anteckningsböcker jag har här hemma som väntar på att rätt karaktär ska dyka upp för få tinga någon av anteckningsböckerna? Jag har en hel (nästintill och ganska överdrivet) roman i huvudet men kan inte skriva en rad för att jag inte kan hitta rätt premisser! Tokfrustrerande! Och så mycket jag skulle kunna skriva till- och för olika rollspel men fastnar i teknikaliteter så som vilket program jag använder för att det ska kännas rätt med det jag vill skriva om?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,012
Location
Ereb Altor
Nu testar jag hur det här känns. En sak jag jobbat på väldigt länge. Länge som i kalenderår, inte aktiv arbetstid. Några bokstäver här och där utspritt över ett antal år.
Ark, Bando & MALSTRÖM! Vilken trio!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
@Dilandau Jävla dig! Var det verkligen nödvändigt att dra upp piruett igen? Nu har jag ju börjat läsa genom alla Sinkadusmåndagarna och kan, naturligtvis, inte ägna mig åt något vettigt innan jag plöjt dem alla.
Hojta om du ser några korrfel, eller bilder som inte funkar eller dylikt.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,443
De tre trollsketörerna
Hjältarna i Blytung Onöds Tre Troll-böcker ju!
Tre Troll söker en get
Tre Troll under en bro
Tro Troll... eller vänta är det inte serietdiningar hellre?

Trollspel i Blomstermåla
M som i Mor
i Mors skugga
Raffel med Mor
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Wordpress prissättning är verkligen bananas. Den plan jag har nu kostar 360 kr/år. Den nivå som är "riktiga" wordpress med alla funktioner jag är van vid from my self hosting days kostar 3600 kr/år. Det är ett jäkla hopp alltså!
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
963
Det fanns ju en tid när även gratisversionen av wordpress såg ut och fungerade helt OK. Fick också bita i det sura äpple och uppgradera till en betalversion förra året när jag insåg att all clickbaitreklam gjorde min blogg helt oläsbar... :p
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
Hojta om du ser några korrfel, eller bilder som inte funkar eller dylikt.
Det är kanske svårare att fixa, men jag märker att kommentarerna under inläggen i många fall fördubblats. Det blir rätt svårt att följa diskussionerna, som annars är intressanta tidsdokument.
 
Last edited:

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,475
Location
Stockholm
Det är kanske svårare att fixa, men jag märker att kommentarerna under inläggen i många fall fördubblats. Det blir rätt svårt att dölja diskussionerna, som annars är intressanta tidsdokument.
SPÄNNANDE. Ingen aning vad det kan bero på. Har du en länk till ett inlägg där det är så?
 

Stämma

WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
Joined
17 Jul 2020
Messages
352
Location
Södertälje/Uppsala
SPÄNNANDE. Ingen aning vad det kan bero på. Har du en länk till ett inlägg där det är så?
Till exempel här.
Det är lite märkligt. Dom fördubblade inläggen är nära i tid till orginalen, men inte helt samtidiga, utan några timmar eller någon dag senare.
 

Quasimodo

Fiskmånglare
Joined
7 Apr 2014
Messages
122
Location
Stockholm
Flytta det gamla till subdomän är bra förslag.

Kan du inte köra Notion? Är superenkelt att sätta upp något bloggliknande där. En timme så är du uppe. Har en grunddesign som är clean och enkel, och det går att ha små databaser och Wikipedia-liknande lösningar mm utan problem också.

Edit: går inte att köra under egen domän, så glöm det...
 
Top