Nekromanti Världens fulaste svärd

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Jag vet inte om jag har hamnat i rätt forum riktigt men jag antar att det här har med rollspelskultur att göra. Jag råkade snubbla över ett gäng rejält fula svärd som helt klart skulle passa in på Björns svärdssida. Glid in på Ebay och sök på "sword" och häpna över folks okunnighet och dåliga smak.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
fy fan va ful

går den ens att använda

//Netfeed, som inte fattar vilken skida den skulle komma i
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"eh... finns det NÅGOT sätt som det där skulle fungara på??"

Jodå. Sätt den framför en bluescreen, chroma-keya in en snygg rymdbakgrund och rotoscopa på lite utblåsflammor vid de där bollarna, så har du nog ett snyggt Klingon-slagskepp. :gremwink:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Visste det fanns en orsak till att jag avskyr modern konst...

Suck, det där "svärdformade föremålet" ser ju ut som något som målarkludden Picasso hade gjort under en drogperiod.

Funderar på om de skulle funka att använda som klubba (håll nere i spetsen och slå handtaget i skallen på någon), eller är det tänkt vara "bryt-bladsteknik" på eländet så att du sticker det i någon, bryter av klingan och hoppas han dör av att ha massa osterilt metalskrot inne i kroppen?

/Ulfgeir
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jo, det där var inte trevligt att skåda! Men så gick det ju för 100 spåänn också! :gremsmile:

Såg ni texten förresten: We have seen this item selling for $80.00 on Home Shopper's Club.
Hahaha! Vad tror dom om oss egentligen! :gremsmile:
Eller om det är en idiot som köpt det där för 800 000 kr så tycker jag faktiskt synd om honom (eller henne, men det är nog ingen stor chans till det, kvinnor har mer i skallen en så... Vill jag tro i alla fall)

/Balderk
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
:gremsmirk: Alltså, det är tur att jag precis har ätit, för efter att ha sett det där skulle jag ha tappat matlusten helt...
mer avskyvärd "klinga" får man nog leta efter...

vem kan ens komma på en sån styggelse?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,588
Re: Yxa...

jag tycker den var ganska snygg faktiskt
Håller inte riktigt med, men till skillnad från några av de andra tillhyggena så går den nog faktiskt att använda till något...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: Yxa...

hata mig, men jag tycker den var ganska snygg faktiskt och jag brukar inte gilla den amerikanska stilen på något

Japp, smaken är kluven. Jag gillar yxan, precis som många av de "fula" svärden på Björns Svärdsida.
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Suck, det där "svärdformade föremålet" ser ju ut som något som målarkludden Picasso hade gjort under en drogperiod.

Här är vi kulturella ser jag. ^_^

/Mogge, håller koll på er och gillade svärdet litegrann bara
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Yxa...

:gremsmirk: Ja du har ju rätt till din åsikt. Men jag är verkligen inte förtjust i den... de där huvudena verkar tämligen opraktiska... fastr å andra sidan är det bara en prydnadssak, det är inte att förglömma.

Jag tycker håller dock fortfarande på min åsikt om att det är ett fult åbäke....
 
Top