Nekromanti Utrustningsfrågor

Renegade

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
70
Location
Kristianstad
Eldpulver, är det någon form av svagt krut?

Och vad är prebenstickor för någonting?

"My hotel's as clean as an elven arse"
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
"Eldpulver, är det någon form av svagt krut?"
Den enda kommentaren som står om det i Tjuvar och Lönnmördare är "Flammar upp om det kastas i eld". Antagligen magnesiumpulver eller något liknande.

"Och vad är prebenstickor för någonting?"
Det skulle jag också vilja veta. /images/icons/smile.gif
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
"<EM>Och vad är prebenstickor för någonting?</EM>"
Proberstickor.. Ingen aning. i EDDs utrustningslista står ju kommentaren "Av stål, med och utan krok."

/[color:green]Han</font color=green> som står funderande till stickjärn
 

DunkLspiel

Veteran
Joined
30 Jun 2001
Messages
83
Proberstickor har något med låsdyrkning att göra. Vet inte riktigt vad dock...

Eldpulver kan väl antas vara något jock som alkemikunniga rör ihop, tycker jag då.

'Beter man sig dumt får man respekt'
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Det behövs en ganska varm els ska det påpekas för att antända magnesium. Ett ljus går nog inte bra, och det är tveksamt om en brasa fungerar men gasolkök och tändare fungerar definitivt.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Proberstickor.. Ingen aning. i EDDs utrustningslista står ju kommentaren "Av stål, med och utan krok.""

Av engelskans "probe" (svensk översättning, subst. "sond", verb "sondera"), ett instrument som sticks in i något för att undersöka det. Till exempel kan man känna efter hur låsmekanismen verkar fungera, var diverse delar finns och hur de ser ut, och till och med påverka dem på olika sätt.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Hittar inte något gasolkök i utrustningslistan./images/icons/laugh.gif

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Attans. Blir svårt att få fart på magnesiumet i så fall-kanske man kan bygga en hembyggd masugn precis som kineserna gjorde efter kulurrevolutionen i massor ute på landsbygden.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Problemet är att smarta motståndare aldrig kommer att komma i närheten av de där masugnarna som då måste byggas på landsbyggden. Hmn.

Det får bli en portabel version isåfall. Jättesmidigt. Hur många BEP är den på? Man konkar fram den framför de intet ont anande motståndare, eldar på i ett dygn för att nå korrekt temperatur och sedan vid rätt ögonblick blända dem. För att sedan slå dem i huvudet eller stjäla deras grejer.../images/icons/wink.gif

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Ähum..

Vaddå? Det skulle väl kunna gå - jag har inte speltestat det än förstås. Jag hinner inte nu i veckan heller. Kan inte <B>DU</B> göra det och berätta hur det går./images/icons/laugh.gif

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Ähum..

Jag har en känsla av att det inte kommer att gå så bra. Det vore bättre att släppa ner masugnen från en lyftkran i huvudet på sina motståndare....Då skulle dom få flytande stål på sig också....Aj!!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Zizop

Swordsman
Joined
20 Aug 2001
Messages
475
Location
Malmö
Re: Ähum..

<I>Då skulle dom få flytande stål på sig också....Aj!!</I>

Jag tror att det svider riktigt mycket./images/icons/wink.gif

Jag tror även att vi får låtsas som om det bara är ett alkemiskt pulver, som innehåller magnesium som en av ingredienserna.

/Eledain. Väktare av Den Evigt Skinande Stjärnans Brödraskap
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Ähum..

jo, det är kanske bäst. Vi får låtsas att det är ett alkemiskt pulver...

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,591
Location
Helsingborg
Man kan slänga ner det i ett eldfat.. Jag brukar använda det (lr rättare skrivet, mina SLP brukar) som showmagiker när de vill ha en ljuseffekt för att förblinda publiken när de ska försvinna från scenen.

/[color:green]Han</font color=green> som kör med att det är ett alkemiskt pulver ger ett explosivt, starkt sken
 
Top