Varulv [utkantRe3]

👍 SĂ„ du stod kvar för att du glömde att flytta? KĂ€nns som att du har satt dig i samma riskabla situation i natt igen genom att inte göra det. Vem var du rĂ€dd för skulle slĂ„ pĂ„ dig?
Jag misstÀnkte hÀgern primÀrt. Sen nÄgon av de som redan stod pÄ tempelklippan.
I och med att jag blev "dragen" till tempelklippan ofrivilligt sÄ tÀnkte jhag att HÀgern hade en kompanjon dÀr som skulle hjÀlpa hÀgern drÀpa mig, Àven om jag skyddade mig sjÀlv.
Först han jag tÀnka octa, men jag slÀppte det, för det skulle innbÀra att 2 scummisar i samma fraktion statade pÄ samma stÀlle. Det sÄg jag som osannolikt.
SÄ jag trodde antringen att brynolf elller basse var pÄ lag med hÀgern, och att hÀgern drog dit mig för att slaktas. Basse stod redan dÀr innan och brynolf flyttade in samtidigt som hÀgern och ofrivilliga jag.
SÄ antingen HÀgern - Basse eller HÀgern-Brynolf.... Gick mina tankar innan natten. Kontentan; Jag sÄg min förestÄende död. Oavsett vad jag gjorde...

Jag hoppades pÄ att fÄ med mig hÀgern i döden...att nÄgon annan skulkle slÄ pÄ hÀgern ocksÄ, sÄ min kunde assistera

Detta lÄter inte rimligt.
Fullt rimligt. Framför allt som jag dessutom stÄngat mig blodig om STATS/STRID hela jÀvla rundan nÀr bÄde du och hÀgern gjorde allt för att styra om mot "rösta"....
Det Àr totalt orimligt att du fortfarande inte ser felet/svagheten med det. SÄ orimligt att du inte kjan vara annaty Àn scum. Fast jag misstÀnker annan fraktion Àn hÀgern, för annars mror jag inte du fortsatt stÄ pÄ dig om detta idag. HÀgern skulle varnat dig i ulvchatten. Nu har du bara visat mer och mer scum under dagen.

Jag sammanfattar caset mot mig:

- Jag argumenterar för att det Àr ulvigt att bonka och byboigt att rösta

- Jag argumenterar för att artficiell deadline Àr tydligt bra för byn.

Guilty as charges pÄ bÄda ovanstÄende. Jag har förklarat tydligt varför och inte fÄtt nÄgra bra motargument i nÄgon av frÄgorna.

Om ni som har röst pÄ mig har nÄgot ytterligare ni ser som case mot mig ser jag gÀrna att ni redovisar det.
Jag har förböveln motasrgumenterat detta nonstop i 2 rundor nu??? Har NÅGON kunnat missa detta?? Du KAN inte ha missat det.
UT MED SCUMMET!!!!

För tredje gÄngen uppmanar jag dig @Octagonal att lÀgga ut texten om din förmÄga!

Du pĂ„stĂ„r att du ”inte kan röstas ut nĂ€r dubstĂ„r pĂ„ tempelklippan.

1. Varför sa du inte det nÀr du höll pÄ att Äka ut i r2 och visste att byn slösade bort en runda pÄ att lÀgga röster pÄ dig?

2. Är det nĂ„n som tycler att sen förmĂ„gan överhuvudtaget Ă€r rimlig nĂ€r man ser pĂ„ andra spelares föemĂ„gor? Jag tycker inte alls den passar in i jĂ€mförelse med andra. Precis som att Octa, HĂ€gern och Fjodor har yrken som inte passar in.

Jag tror att endast en av Fjodor och BM har kraft pÄ marknadsplatsen. En av dem ljuger.

Det rakaste scenariot Àr att Fjodor har förmÄga att flytta folk och dÀrför hÄller BM borta feÄn marknadsplatsen.

Det mer lÄngsökta Àr att BM fejkar att hon ör blockerad för att rikta sÄna misstankar mot Fjodor.

Brynolfs fömĂ„ga Ă€r ocksĂ„ lite sus iom att den funkar pĂ„ tempelklippan (de andra tre platserna har ett civilr yrke kopplat till sig vilket talar för att ”prĂ€st” Ă€r den som faktiskt har förmĂ„ga kopplad till templet. Å andra sidan verkar ju Stradh lurig sĂ„ han kanske Ă€r ”mörkeralvsmakare” egentligen snarare Ă€n smed. PLUS förstĂ„s att skymningsmordet pĂ„ HĂ€gern gick igenom trots Basses pĂ„stĂ„dda +2 (hur ser matten ut? Stradh sĂ€ger anfall 1, har yenniz sagt 3? Om Octa har 2 och alla verkligen anfallit HĂ€gern borde det gĂ„ igenom kanske?)
Du tror alla ljuger om sina förmÄgor, alright.
Att jag intet kan bli utröstad vid tempelklippan borde du veta nu med facit i hand.
Om du tycker förmÄgan Àr orimlig fÄr du ta det i eftersnacket med Vimes.

Vad har du för förmÄga @Impetigo ?

Jag misstÀnkte hÀgern primÀrt. Sen nÄgon av de som redan stod pÄ tempelklippan.
I och med att jag blev "dragen" till tempelklippan ofrivilligt sÄ tÀnkte jhag att HÀgern hade en kompanjon dÀr som skulle hjÀlpa hÀgern drÀpa mig, Àven om jag skyddade mig sjÀlv.
Först han jag tÀnka octa, men jag slÀppte det, för det skulle innbÀra att 2 scummisar i samma fraktion statade pÄ samma stÀlle. Det sÄg jag som osannolikt.
SÄ jag trodde antringen att brynolf elller basse var pÄ lag med hÀgern, och att hÀgern drog dit mig för att slaktas. Basse stod redan dÀr innan och brynolf flyttade in samtidigt som hÀgern och ofrivilliga jag.
SÄ antingen HÀgern - Basse eller HÀgern-Brynolf.... Gick mina tankar innan natten. Kontentan; Jag sÄg min förestÄende död. Oavsett vad jag gjorde...

Jag hoppades pÄ att fÄ med mig hÀgern i döden...att nÄgon annan skulkle slÄ pÄ hÀgern ocksÄ, sÄ min kunde assistera
Bara för att förstÄ hur du tÀnker hÀr: Du misstÀnker alltsÄ specifikt inte Octa (som hjÀlpte dig drÀpa HÀger) pga du tror att Vimes inte lottat startplatserna oberoende av fraktion? SÄ om det Àr tre ulvar t ex sÄ började alla pÄ olika stÀllen? Varför tÀnkte du att HÀger var skum?

Fick just en lÀskig tanke. Nu bonkade bÄde octa och jag pÄ HÀgern...och jag har uppfattat det som att @Yenniz hjÀlpte till?
TÀnk om scummisarna har sÄ mycket försvar att det krÀvdes att vi var tre?

Bara för att förstÄ hur du tÀnker hÀr: Du misstÀnker alltsÄ specifikt inte Octa (som hjÀlpte dig drÀpa HÀger) pga du tror att Vimes inte lottat startplatserna oberoende av fraktion? SÄ om det Àr tre ulvar t ex sÄ började alla pÄ olika stÀllen? Varför tÀnkte du att HÀger var skum?
HÀgern gick pÄ alldeles för hÄrt med att styra byn att fokusera pÄ röstning och avstyrde aktivt alla försök att dra igÄng nÄgon annan diskussion.
Jag har gÄng pÄ gÄng sagt att det hÀr spelet vinns genom stridssystemet. anfall/fösvar och att det Àr en kapprustning för att höja dessa.
HÀgern jobbade aktivt för att byn skulle vara passiv i allt sÄdant tÀnkande och agerande.
HÀgern Àr smart som F pÄ att lÀsa reglerna. Han skulle som bybo, kanske fallit i den vanliga rutinen först, men sen i minsta fall diskuterat den andra approachen. Att kategoriskt försöka stoppa det resonemangen och gÄ hÄrt Ät den som lyfter dem var inte en hÀger som vÀger saker och drar slutsatser. Det Àr en HÀger med agenda (likt impe nu).
Att han hamnade i samma ruta som mig dÀr jag INTE sagt att jag förflyttade mig till gjorde inte saken bÀttre. Jag tror att hÀgerns förmÄga var att ta med sig nÄgon i förflyttning. Och nej jag tror inte tvÄ scummisar frÄn samma fraktion hamnar i samma startruta.
Jag Àr brutalt förvÄnad att jag inte statade i smedjan, för det verkar som de flesta andra med platsspecifika förmÄgor startade pÄ sin plats?

@Octagonal @Yenniz och @Sysp
DĂ„ bonkar vi alla Brynolf i skymningen?
Jag tror han Àr scum (lite mindre sÀker Àn pÄ impe)
Skulle han vara bybo fÄr vi ÀndÄ loot alla 4 och höjer troligen vÄra stats, vilket fÄr ses som bra utbyte?
Sen vill jag fan gÄ till min smedja.

@Octagonal @Yenniz och @Sysp
DĂ„ bonkar vi alla Brynolf i skymningen?
Jag tror han Àr scum (lite mindre sÀker Àn pÄ impe)
Skulle han vara bybo fÄr vi ÀndÄ loot alla 4 och höjer troligen vÄra stats, vilket fÄr ses som bra utbyte?
Sen vill jag fan gÄ till min smedja.
Ehm, för att vara smed och dessutom behöva dra igÄng din smedja i en runda Àr du vÀldigt mordsugen och lite smidessugen. Kommer du ha smitt nÄgot innan spelet Àr slut?

Du, Yenniz och Octa har ju sannolikt loot (Yenniz dubbelloot) och jag har ju uttalat höga anfallsstats redan sÄ hur mÄnga tycker du vi behöver vara pÄ LÀrd Man-Brynolf?

Ehm, för att vara smed och dessutom behöva dra igÄng din smedja i en runda Àr du vÀldigt mordsugen och lite smidessugen. Kommer du ha smitt nÄgot innan spelet Àr slut?

Du, Yenniz och Octa har ju sannolikt loot (Yenniz dubbelloot) och jag har ju uttalat höga anfallsstats redan sÄ hur mÄnga tycker du vi behöver vara pÄ LÀrd Man-Brynolf?
Jag kan vÀl gÄ pÄ natten? Bonk i skymningen och sen gÄ?
Vi kanske inte BEHÖVER vara fler... men regeln nedan
"Loot
Om du deltar i ett framgÄngsrikt anfall pÄ en annan spelare under skymningen eller natten fÄr du LOOT i gryningen."
Gör att vi nog ska passa pÄ att delta allihopa?

Jag och octa har loot. Det har vi vÀl bÄda sagt?
Sen agtt jag blev skitförvÄnad över att det var det som stod i ett PM till mig innan rundan öppnade Àr en annan sak...jag trodde som saght att jag skulle vara död :P

@Big Mama @Basenanji och @Sidd
Om bonkplanen pÄ Brynolf ska fungare behöver ni kanske flytta era röster?
För mig fÄr ni gÀrna sÀtta dem pÄ impe, men ni styr sjÀlva. Det vore sjukt skönt att fÄ fÀrg pÄ bÄde Brynolf och Impe i samma runda

En ströfundering apropĂ„ drömmar. TĂ€nker pĂ„ det som stod om @Brynolf och att han kontrollerade malströmmen. Jag noterar att Brynolf stĂ„tt pĂ„ Tempelklippan bĂ„de igĂ„r natt och i natt. Och @StradhLestat blev dragen till Tempelklippan. Kan det vara Brynolf som har drakraften? Men det kĂ€nns otroligt att han skulle ha TVÅ förmĂ„gor? Det skulle I sĂ„dana fall vara möjligt att nĂ„gon annan har möjlighet att skydda nĂ„gon frĂ„n att bli utröstad och dĂ„ skyddade Brynolf.
Jag inser ju hÄr att jag har blandat ihop Brynolf och Octagonal. Doi! Jag tror att Brynolf har drakraften. DÄ finns det tvÄ alternativ som jag ser det:

1. Brynolf Àr ond och ville inte att smeden skulle fÄ buffa nÄgon bybo eller DTF.
2. Brynolf Àr god och misstÀnkte att Stradh var ond och ville lura en god till Smedjan för att bli mördad, eller buffa en annan onding.

Öh, fattar jag fel?

Först sker förflyttning

Sedan sker bonk

Om jag skulle bonkat nÄgon sÄ gade vÀl jag gjort det i smedjan?

Tacksam för förklaring!
Jag har ocksÄ efterfrÄgat hur Brynolf vet att nÄgon försökte bonka honom. Tror inte jag fÄtt svar pÄ det... Trots upprepade frÄgor

Back