Var är Rasmus? Alltså, vi hittar inga kroppar alls? Han är död och kroppen har försvunnit? Är inte det märkligt? Det kanske är en oviktig detalj och vi får liksom utgå ifrån att det innebär att folk kommer börja dö varje runda men jag tycker det är skumt iaf.
Jag tror inte att det finns 3 skummisar i spel; det känns så himla brutet om 3 skummisar går till mässen och skaffar 6 röster tillsammans och liksom kör över byn i en omröstning.
Jag kan tänka mig att det inte finns några riktiga skummisar utan att alla är bybor men att vi har slumpade rum där facehuggers droppar ned nattetid och infekterar oss.
Vi är ju tydligen Yutani-nånting, de som är onda i filmerna, och då känns det ju rimligt att det finns androider bland oss, kan ju vara upp till 2-3 stycken egentligen. Det verkar märkligt att det finns en annan ond organisation som infiltrerar den onda organisationen och smittar dem, i själva loren liksom och sen vill smuggla ut infekterade. Om vi nu är onda så borde ju merparten av oss vilja smuggla infekterade, eller?
Det vore ju väldigt intressant att veta om KK hade mardrömmar eller ej. Jag hade ju inte det, så var det 3 eller 4 infekterade från spelstart? Det borde ju rimligtvis räcka med 2 infekterade för att säkerställa att vi har en xeno efter R1. Så vad kan det betyda att det är 3-4 infekterade från spelstart? Antingen kan det ju va så att det var 2 infekterade vid spelstart för att säkerställa xeno och jag har förmågan som skummis då, att infektera en person, därmed 3 infekterade i mässen direkt i r1. Vi kan ju frysa ner mig utan att behöva oroa oss över om jag är infekterad så på så vis är det ju ett bra val att välja mig, iom att vi nu har kvitto på att jag är android. Misstankarna mot mig är ju inte bra att ha kvar medan rundorna rullar på heller. Jag hade ju ett förslag på hur vi kunde försöka gröna personer som var möjliga skumma genom att sätta dem i samma rum och stänga ventilationerna där, då borde ju skummis1 smitta bybo2-3.@Recca
Om du nu skulle vara på byns lag (asså inte vinna om en sjuk sätts i kryostasenplantera facehuggers på andra) så har du som android skydd mot facehuggers.
Det vore ju en riktigt bra förmåga som hjälper byn rejält, en god spelare som ej kan bli sjuk.
Hur tror du scenariot är upplagt då?
Vilka och hur många är bus och vilka är grönade?
Hur har buset planerat och agerat i de här första rundorna?
Jag tror inte att det finns 3 skummisar i spel; det känns så himla brutet om 3 skummisar går till mässen och skaffar 6 röster tillsammans och liksom kör över byn i en omröstning.
Jag kan tänka mig att det inte finns några riktiga skummisar utan att alla är bybor men att vi har slumpade rum där facehuggers droppar ned nattetid och infekterar oss.
Vi är ju tydligen Yutani-nånting, de som är onda i filmerna, och då känns det ju rimligt att det finns androider bland oss, kan ju vara upp till 2-3 stycken egentligen. Det verkar märkligt att det finns en annan ond organisation som infiltrerar den onda organisationen och smittar dem, i själva loren liksom och sen vill smuggla ut infekterade. Om vi nu är onda så borde ju merparten av oss vilja smuggla infekterade, eller?