Har nämnt annorstädes att vi ser om MCU. "Ser om" för mig, sambon ser filmerna för första gången. Men nu hamnade vi på tv-serierna som är nya för mig också. Enligt Disney+ börjar "Multiverse Saga" med tre tv-serier innan man får se Black Widow.
Wandavision alltså. Wanda och Vision bor i förorten och deras liv är misstänkt likt en sitcom. Varje avsnitt imiterar sitcoms från ett nytt årtionde. Och så är det nåt skumt som pågår också. Ses gärna ospoilad - jag visste ungefär vad huvudstoryn i serien var men det finns andra smågrejer som är kul att bli överraskad av. Som (RIKTIG SPOILER) att
Pietro dyker upp - spelad av Evan Peters. Med Debra Jo Rupp från
That 70's Show (och
That 90's Show), och Kathryn Hahn från
Parks & Rec. Jag tror inte serien är nedlusad med andra sitcomskådisar.
Det är ju inte en ren sitcom, men lite fniss får man innan serien
går helt meta och fokuserar på Mysteriet.
Förkunskapskrav: Avengers: Endgame.
Introducerar roller inför: Flera filmer i Multiverse Saga, och det är lite spoiler vilka:
Dr Strange in the Multiverse of Madness, och
The Marvels.
Bra grejer. En
femma på krankskalan om man ska sätta såna.
Sen har vi sett
Falcon and the Winter Soldier. Falcon är deppig, Bucky är deppig, det finns en ny Captain America och han är... faktiskt rätt pepp. De slår sig ihop och bekämpar terrorister som måste använda brutala metoder för annars skulle man riskera att tycka att de har rätt. Serien försöker sig på lite socialkommentar men... det är Disney, så det blir ju aldrig särskilt vasst.
Nå, efter två avsnitt ville vi se hur det skulle gå, så det gick ju att se. En
svag fyra på krankskalan.
Jättekänd mem. Helt omöjligt att gissa vad de faktiskt pratar om i scenen om man inte sett den.
Nu ser vi
Loki. Får återkomma, men efter två avsnitt är det ju lovande.