Nekromanti Troberg återvänder

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,431
Spider Jerusalem said:
Hej Troberg, välkommen tillbaka.
Får avslöja att det var jag som fann dig.
För min egen nyfikenhets skull undrar jag exakt när hum avslöjades?
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,894
Location
Stockholm
Hunk said:
För min egen nyfikenhets skull undrar jag exakt när hum avslöjades?
Kl. 16.03.52, 1 oktober 2012 fick vi det bevis vi behövde.

Men misstankar förelåg tidigare än så.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
Hunk said:
För övrigt ser jag det som positivt att det införs mellansteg i banningslistan. Att permanentbanna Troberg har jag aldrig sett som motiverat.
Nej, det var en oerhört tveksam moderatorsåtgärd (vilken inte har något att göra med nuvarande redaktion, för tydlighetens skull).
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Dante said:
Hunk said:
För min egen nyfikenhets skull undrar jag exakt när hum avslöjades?
Kl. 16.03.52, 1 oktober 2012 fick vi det bevis vi behövde.

Men misstankar förelåg tidigare än så.
Hur många privatdetektiver användes i undersökningen? Behövde man skicka in några Navy SEALs för att neutralisera målet?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,507
Location
Stockholm
Vitulv said:
Nej, det var en oerhört tveksam moderatorsåtgärd (vilken inte har något att göra med nuvarande redaktion, för tydlighetens skull).
Jag skulle sätt stort värde på att vi inte harvar igenom allt det där igen.

Observera att detta är en högst personlig vädjan, som jag gör eftersom jag hoppas att vi alla tillsammans vill se framåt från och med nu, och inte begrava oss i forntiden.

Alltså, en personlig vädjan, inte en officiell redaktionsvädjan.

MVH

/Magnus
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,607
Vitulv said:
Hunk said:
För övrigt ser jag det som positivt att det införs mellansteg i banningslistan. Att permanentbanna Troberg har jag aldrig sett som motiverat.
Nej, det var en oerhört tveksam moderatorsåtgärd (vilken inte har något att göra med nuvarande redaktion, för tydlighetens skull).
Och, framför allt, det är gammal historia nu. Det är inget vi behöver gräva i. Jag är i alla fall inte långsint.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,894
Location
Stockholm
Magnus Seter said:
[Jag skulle sätt stort värde på att vi inte harvar igenom allt det där igen.

Observera att detta är en högst personlig vädjan, som jag gör eftersom jag hoppas att vi alla tillsammans vill se framåt från och med nu, och inte begrava oss i forntiden.

Alltså, en personlig vädjan, inte en officiell redaktionsvädjan.
Hear, hear!

Det där är vatten under broar som bränts i båda ändar – och jag har svårt att se att någon skulle vara betjänt av att det dras upp igen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu är det så att Troberg liknar Vitulv lite grann (även om bägge nekar till att så är fallet).
Bägge har en tendens att orsaka väldigt mycket moderatorarbete. :gremsmile:
Dock tycker jag väldigt mycket om både Vitulv och Troberg - ni är bägge väldigt färgstarka och ni färgar hela forumet.

Om moderatorerna i framtiden skulle stänga av Troberg vill jag att de tänker på följande:
Ett av de ställen som Troberg ställde till mest problem i var d20-forumet där han hade väldigt många duster med just mig.
Jag har dock aldrig tagit illa upp av något Troberg skrivit - och jag hoppas att så länge jag fortsätter att inte ta illa upp så får han vara kvar.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,894
Location
Stockholm
anth said:
Ett av de ställen som Troberg ställde till mest problem i var d20-forumet där han hade väldigt många duster med just mig.
This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who …
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,944
anth said:
Nu är det så att Troberg liknar Vitulv lite grann (även om bägge nekar till att så är fallet).
Det är väl ingen av oss som egentligen har nekat till det? Eller?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dante said:
anth said:
Ett av de ställen som Troberg ställde till mest problem i var d20-forumet där han hade väldigt många duster med just mig.
This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who …
Det är just vad jag säger.
Jag TYCKTE OM de dusterna, hoppas de återkommer och att de inte ska ligga Troberg till last. :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,607
anth said:
Dante said:
anth said:
Ett av de ställen som Troberg ställde till mest problem i var d20-forumet där han hade väldigt många duster med just mig.
This is supposed to be a happy occasion! Let's not bicker and argue about who killed who …
Det är just vad jag säger.
Jag TYCKTE OM de dusterna, hoppas de återkommer och att de inte ska ligga Troberg till last. :gremsmile:
Well, jag betraktar D&D/d20 som rätt så frånkört och överkört idag, och därmed inte längre ett problem för hobbyn. Så, inte så intressant att diskutera längre. Med andra ord, vänta dig inga repriser på de dusterna.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,607
Vitulv said:
anth said:
Nu är det så att Troberg liknar Vitulv lite grann (även om bägge nekar till att så är fallet).
Det är väl ingen av oss som egentligen har nekat till det? Eller?
Nej, egentligen inte. Vi har iofs stått på olika sida av barrikaden i många, många diskussioner, men lika ofta har vi stått på samma sida.

Det ser jag iofs som ett sundhetstecken, att inte vara låst av tidigare meningsskiljaktigheter, utan att man kan diskutera utan att bli ovänner.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Bra moderering!

Rent allmänt, helt rätt att ge amnesti för den som lovar bättring, liksom ett mellanläge i straffskalan. Troberg v1.0 var ju före min tid.

Att Troberg påstås likna Vitulv, som ofta är en av de roligaste att läsa, låter positivt!
 
Top