Nekromanti Toaletter

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
När tråden här nedanför gliditt in på ämnet toaletter undrar jag hur toaletterna ser ut på värdshus egentligen? Är det typ en pissoar eller nåt? Kom inte på nåt annat forum att lägga detta på...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Enkelt svar...

Toaletter existerar helt enkelt inte i rollspel förutom när det händer något viktigt på en toa, vilket det aldrig gör i fantasy-rollspel... :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Toaletter är oerhört fascinerande. (Verkar som om Eonspelare är extra intresserade eftersom Krille hittade 3 trådar där... :gremsmile: )

Tittar man igenom alla kartor man har så ser man dock att det nästan aldrig finns några toaletter. I vissa slott eller stora borgar har dock kartkonstruktören varit snäll och byggt in ett litet dass någonstans. Slutsatsen är dock att det gäller att kunna hålla sig... länge...

Som jag nämnde i tråden nedan så är det en gammal standardreplik att "gå på toaletten" när man blir frågan vad man gör och man inte kan komma på något. Det var dock aldrig någon som frågade hur toaletterna såg ut så SL (jag) behövde aldrig tänka efter (tack till mina spelare).

Tänkte avsluta med ett avsnitt smått tillfuskat Futuramacitat (jag kommer bara ihåg andemeningen av dialogen, avsnittet hette iaf "A Bicyclops Built For Two"). Fry har blivit inlåst i en fängelsehåla och Leela tittar in genom gallerfönstret:
Leela: Fry, how are you doing?
Fry: I'm locked up as an animal. I have had to pee all over the floor.
Leela: Animals do it in a corner.
Fry: A corner? Why didn't I think of that?
:gremsmile:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Utedass skulle jag tro?

Men i rollspel är ingen nödig. Speciellt inte i AD&Ds köpeäventyr där folk gärna bosätter sig i en uppochnervänd pyramid nedgrävd i sanden i öknen (hur fasen bygger man en sån?), med bara en väg rakt igenom (kantad av fällor),ingen mat, ingen toalett och diverse monster (bland annat en jättestor drake i rummet längst ner) utspridda. Ingen risk för överbefolkning i alla fall.

/Magoo (som skriver egna äventyr, med toaletter)
 
Top